بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتورسوار و همسرش +عکس اینستاگرام

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس اینستاگرام و سوابق و مصاحبه فهمیه نعمت اللهی  را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی

ایشان متولد سال ۱۳۶۷ در روستای آباده استان فارس میباشد که علاقه اش به موتورسواری او را به یکی از موفق ترین چهره های موتور کراس ایران تبدیل نموده است.

تحصیلات فهیمه نعمت الهی

او در رشته‌ی بیو مکانیک ورزشی تحصیل کرده است.

ایشان تقریبا ۱۵ سال به طور رسمی در رشته ورزشی کاراته فعال بوده است و ۱۱ مدال بین المللی شوتوکان را به ارمغان آورده است.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

شروع فعالیت ورزشی

خانم نعمت الهی فعالیتش را در رشته موتورسواری از شهریورماه، سال ۹۵ به طور رسمی شروع کرده است.

وی نخستین زن موتورسوار در جنوب ایران به شمار می‌رود، که توانسته با شرکت در مسابقه های موتور کراس جام دهه فجر در کلاس ۲۵۰ سی‌سی در گروه b قهرمانی این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند.

فهیمه نعمت الهی بیان می‌کند: «از زمان بچگی علاقه بسیار به هیجان و ورزش نمودن داشتم به همین خاطر از زمانی که ۱۰ سال بیشتر نداشتم وارد رشته رزمی کاراته شدم و تقریبا ۱۵ سال در ورزش کاراته فعال بودم.
اکنون کمربند دان ۴کاراته را دارم و هم ۱۱ عنوان بین المللی در رشته کاراته می باشم.

علاقه به موتورسواری از کودکی

فهیمه نعمت اللهی  میگوید وقتی کودک بودم به موتور و موتور سواری علاقه بسیاری داشتم، همچنین برادرم علاقه بسیاری به موتور سواری نیزداشت و همیشه موتور های خیلی قشنگی خریداری می‌کرد، ولی هیچ وقت اجازه نداشتم سوار بشوم و فقط می‌توانستم در کنار این موتورها عکس بگیرم.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

من به خاطر دلیل های گوناگون رشته کاراته را کنار گذاشتم و بعد از کنار گذاشتن این رشته به موتورسواری علاقه و هیجانم را نسبت به موتورسواری به همسرم گفتم.
از همان اول همسرم می گفت باید خودمان موتور بخریم و بسیار مخالف بود که من برای تمرین هایم از کسی موتور قرض بگیرم.

به خاطر همین در شهریور ماه سال ۹۵ تصمیم گرفتم که یک موتور کراس ۱۲۵ سی سی بخرم و بعد به آموزش موتوربپردازم.
پیش از آن هیچ وقت با موتور و نحوه سوار شدن آن را بلد نبودم.

من بسیار از آقای خسرو بهجت و محمد بهجت تشکر می کنم بخاطراین که من را در خریدن موتورهمراهی نمودند وشرایطی را برایم به ارمغان آوردند ومن بدون کمک آنها وحمایتشان نمی‌توانستم موتور بخرم ودراین رشته فعال باشم.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

همسر فهیمه نعمت اللهی

همسرم ازاول که وقتی کارم را با موتور شروع نمودم، همراه من بود و برای پیشرفتم از هیچ گونه کاری مضایقه نمی کرد. همسرم بهترین حامی و مشوقم در رشته موتورسواری بوده است، ولی خانواده ام و همسرم با کارهایم در موتورسواری مخالف می باشند و برایشان خیلی سخت است که یک زن در این رشته فعالیت می‌کند.

خانواده ام هیچ وقت حتی یکبار برای تماشای تمرین هایم نیامدند و خیلی ناراحت و نگران می باشند که در این رشته مشکلی برایم به وجود نیاید.

من هیچ وقت نسبت به این قضایا موافق نیستم و به نظر خودم زنان هم می‌توانند در این رشته مثل مردها فعال باشند.
در کشورمان بانوان قهرمان در موتورسواری کم نیست و اکنون زنانی در ایران در این رشته فعال هستند که مردها حتی به گرد پایشان نمی‌رسند.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

من به خاطر موتور سواری در پیست با نگاه ورزشی در این رشته حضور یافتم و همین که موتورم رو خریداری کردم تمرین هایم را در پیست شهرآباده شروع نمودم و می‌توان گفت که آباده بهترین پیست را در کل استان فارس را دارد.
ولی هنوز چندی از تمرین هایم در این پیست سپری نکرده بودم که ۸ ماه به خاطر تعمیر و حاشیه های مختلف پیست آنجا را تعطیل نمودند.

این ماجرا برای همه کسانی که تازه این رشته را انتخاب کردند و وارد آن شده اند، بسیار ناراحت کننده می بود و همه مجبور بودیم در بیابان و جاده‌ها تمرین های خودمان را انجام بدهیم.

من موتور کراس را در یک جمله نقل می کنم این رشته آخر هیجان می باشد که نمی‌توان آن را بیان کرد من علاقه بسیار به هیجان و سرعت دارم و به خاطر همین موتور سواری را انتخاب نمودم.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

حس خوب موتورو سواری

وقتی سوار موتور می شوم و موتور سواری می کنم آزادی به من دست می‌دهد و احساس می کنم که دارم پرواز می کنم واقعا نمی توانم این احساس را با زبان بیان کنم.

من همه‌ی تلاشم را می کنم که در شهرموتور سواری نکنم من موتورسواری را در جایگاه مخصوص به خودش انجام می‌دهم.
من در هفته دو روز در پیست نقش جهان اصفهان تمرین می‌کنم و بقیه روزها را در بیابان و جاده‌ها تمرین می‌کنم.

من همان اول کار با موتور سواری در یکی از پرش های بسیار سخت به زمین اصابت کردم و دستم ضرب دید و شکست. اما این بی‌تجربه بودن من در موتورسواری نداشتن مربی بود.

اگر با بکاربردن تاکتیک و تکنیک های درست به کار در موتورسواری بپردازیم، هیچ وقت اتفاقات بدی پیش نمی‌آید.

من از اول اهدافم در موتورسواری این است که در مسابقه‌های رسمی کشوری مدال طلا را به ارمغان آورم و هدف آخرم حاضر بودن در مسابقه های برون مرزی و پیش بردن موتور در کنار برترین‌های این رشته در جهان به کسب نمودن عنوان قهرمانی در این رقابت هاست.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

در این رشته هر روزی که می گذرد یک روز عجیب و هیجان انگیز می باشد، به خاطر اینکه هر روز یک هیجان تازه پیش روی شماست و آن را تجربه می کنید، ولی پایانی ترین کار جالبی که در راه پیشرفت در موتورسواری انجام نمودم، این است که من موفق به یک پرش حدوداً ده متری شدم.

موتورهای خریداری شده

من دو ماه قبل یک موتور کراس کاوازاکی ٢۵٠مدل ٢٠١٧راخریداری کرده‌ام.

موتور سواری یک رشته خیلی سنگینی می‌باشد، که باید حتما برنامه غذایی داشته باشید.
من زیر نظر متخصص تغذیه برای فعال بودن در این رشته می باشم.

من این کار مهم را به همه ورزشکاران سفارش می کنم باید به غیر از داشتن تکنیک و تاکتیک عالی، آمادگی جسمی و بدنی خیلی قوی داشته باشیم.

خیلی از مربی های من مهمترین عامل موفقیت و پیشرفتم در موتورسواری داشتن بدن ورزشی و مقام من می دانند.

بعضی اوقات موتوری که تقریباً ۱۱۰ کیلوگرم می باشد به زمین می خورد خیلی از بانوان نمی‌توانند موتور را از زمین بردارند.

من همیشه فیلم‌هایی در رابطه با مسابقه‌های جهانی موتورسواری را نگاه می‌کنم.
رشته موتورسواری زنان در کشورمان خیلی تازه می باشد،ولی زنان موتورسوار ما فاصله زیادی از ورزشکاران آسیایی ندارند ،ولی مسافت ماتا سطح جهانی تقریبا زیاد می باشد، اما زنان کشور ما استعداد بالایی در این رشته دارند و می توانند این مسافت را کم کنند و خودشان را به جای خوشایند برسانند.

هیچ چیز برای او غیر ممکن نیست

همیشه هیچ چیزی غیر ممکن نمی باشد، باید در این میدان حاضر باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم، اما زنان کشور ما باید حمایت بشوند و پیش از اینکه وارد میدان شوند باید مربی با تجربه، امکانات خوب و پیست مناسبی برای آنها فراهم کنند.
ما باید برای پیشرفت کارمان شرایطی به وجود آوریم که بتوانیم این مسابقه ها را با آقایان تجربه کنیم.

پیست موتور سواری به علت شرایطی که دارد، موتورها و لاستیک ها دارای استهلاک بسیاری است، که همیشه مشکل جلوتر از ما می آید، یکی از مشکلات ما برای کار در شهرستان نداشتن مربی میباشد.
من پس از تعطیلی پیست شهرستان آباده برای تمرین هایم به شیراز رفتم، ولی با استقبال سرد مسئولان موتورسواری و اتومبیلرانی این استان روبه رو شدم وآنها گفتند که تا سال ۹۷ معلوم نیست پیست آماده شود یا نه!

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

گلایه از مسئولان شیراز

فهیمه نعمت اللهی میگوید اگر من بخواهم صاف و شفاف باشم باید بیان کنم که از طرف هیئت فارس هیچ حمایتی نمی‌شوم، حتی باید بگویم که با من و همسرم رفتاری خیلی بدی کردند، ما خیلی از این بابت ناراحت شده بودیم، برای همین با هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان حرف زدیم و با مادر کمال ناباوری خوش رفتاری کردند، آنها خیلی زود برایم یک مربی و ساعت تمرین هایم را مشخص کردند، منم با انرژی بالایی آغاز به تمرین هایم نمودم و نتیجه آن هم به دست آوردن مقام در مسابقه‌های کشوری بود، البته این را هم بگویم شب پیش از مسابقه با من تماس گرفته شد که رئیس هیئت فارس به من اجازه نمی‌دهند که در مسابقات شرکت کنم و این کار من را خلاف می دانستند، ولی همه می دانستند که کم فعالیتی از سوی هیئت استان فارس نیز بوده.
من هنوزم که هنوزه با کم محلی ها و کم لطفی های مسئولان آنها روبرو هستم.

من هر روزی که سپری می‌شود انگیزه ام برای کاربیشتر از پیش می شود و تصمیم دارم کارهایم را در موتورسواری با توانایی و پشتکار زیادی ادامه بدهم.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتور کراس و همسرش +عکس و ویکی پدیا

سفارش به خانم ها

خانم فهیمه نعمت الهی بیان می‌کند که من نخستین زن موتورسوار در شیراز به همه زنان که به موتور سواری علاقه دارند سفارش می‌کنم که از چیزی نترسند و هیجان و شادابی را با رفتن در این رشته تجربه کنند، ولی این را هم بگویم موتورسواری یک رشته پرهزینه می باشد.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتورسوار کراس و همسرش +عکس اینستاگرام

از مسئولان سیاسی استان و شهرستان و از تمام افرادی که به موتورسواری علاقه‌مند هستند تمنا می کند که همه سعی شان را برای حمایت از موتورسواران و زنانی که در این رشته فعالیت می‌کنند به کار بگیرند.
سپاس فراوان از آقایانی از جمله :حمید هوشمند، جلال ماه شانیان، نوروز کریمیان و همه افرادی که تا به حال نقش بسزایی در پیشرفتم و موفقیتم در موتورسواری داشته اند و من را در این راه همراهی نمودند و همچنان تشکر بسیار ویژه از همسر مهربانم که اگر همراه و کنار من نبود، هیچ وقت نمی توانستم کارهایم را در این رشته «موتورسواری» ادامه بدهم.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتورسوار کراس و همسرش +عکس اینستاگرام

پیج اینستاگرام فهیمه نعمت اللهی

در اینستاگرام میتوانید با آیدی fahime_ne تصاویر بیشتر و فعالیتهای او را دنبال کنید

حضور در مسابقات جهانی موتورکراس

مسابقات جهانی موتورکراس بانوان (WMX) پنجم سپتامبر در قره حصار کشور ترکیه برگزار می شود و فدراسیون جهانی موتورسواری، ضمن موافقت با درخواست فدراسیون ایران، حضور فهیمه نعمت اللهی را در این مسابقات تائید کرد.

نعمت اللهی قهرمان موتورکراس کشور قرار است به عنوان اولین بانوی ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند.

بیوگرافی فهیمه نعمت اللهی قهرمان موتورسوار کراس و همسرش +عکس اینستاگرام

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

3 نظر

  1. اولا ایشون افتخار شهرستان آباده هست. دوم اینکه آباده روستا نیست. سومین شهر پرجمعیت استان فارس هست. لطفا تصحیح کنید

  2. لطفاااااااا انقدر چرت ننویسید😏آباده روستا نیست و شهرستانه و سومین شهر پر جمعیت استان فارس محسوب میشه و یه شهر بزرگه و شهرستانه تصحیح کنید 😏😏😏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *