بیوگرافی راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران (راب مک‎ار) و همسرش

بیوگرافی راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران (راب مک‎ار) و همسرش

بیوگرافی راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران (راب مک‎ار) و همسرش را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران

وی متولد 19 فوریه 1966 بوده که در سال 2018 به عنوان سفیر انگلستان به ایران آمده است و در تهران زندگی میکند و به عنوان رابط ایران و انگلیس فعالیت دارد .

بیوگرافی راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران (راب مک‎ار) و همسرش

رابر مک مایر در سال 1987 به وزارت دفاع پیوست و قبل از انتقال به دفتر امور خارجه و مشترک المنافع (FCO) در 1990 در وزارت امور خارجه مشغول کار شد و وظیفه آموزش و پشتیبانی نیروهای ویژه را بر عهده داشت..

اولین فعالیت دیپلماتیک وی سال 1991 در رومانی بود سپس او به انگلستان بازگشت تا در خاورمیانه کار کند و پس از آن از سال 1998 تا 2002 به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت کرد

او سالها پیش به عنوان سفیر انگلیس در هند و تایلند نیز حضور داشته است

 فعالیت های جنجالی در تهران

او دو سال است که در تهران حضور دارد و در جریان اعتراضات در تهران به خاطر شلیک به پرواز 752 اوکراین دستگیر شد ، اما بعد مدت کوتاهی آزاد شد.

انگلستان این بازداشت را “نقض آشکار قوانین بین المللی” توصیف کرد

بیوگرافی راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران (راب مک‎ار) و همسرش

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، راب مک ایر در واکنش به دستگیری خود پس از شرکت در تجمع شب گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران در حساب توئیتر خود نوشت: تاکید می‌کنم که من در هیچ تظاهراتی شرکت نکردم!‌ من به مراسم یادبود افرادی که در سانحه ناگوار سقوط هواپیمای 752 PS بودند رفتم. طبیعی‌ست که نسبت به کشته‌شدگان ادای احترام کنم، تعدادی ازآنها بریتانیایی بودند. پس از ۵ دقیقه هنگامی که عده‌ای شروع به شعار دادن کردند، محل را ترک کردم.

وی همچنین افزود: من نیم ساعت بعد از ترک محل دستگیر شدم. دستگیر کردن دیپلمات‌ها در هر کشوری غیر قانونی است. اظهارات وزیر امور خارجه بریتانیا را ملاحظه کنید. ممنون از پیام‌های شما که پر از حسن نیت بود.

منبع ویکی پدیا

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *