پیشاب (پیشآب) | آیا پیش آب نجس است؟ بارداری و حکم خوردن پیشاب مردان

حکم شرعی پیشاب چیست؟ آیا وضو یا روزه را باطل میکند؟

آیا پیشاب (پیش آب) مردان نجس است؟ + جزئیات کامل درباره حکم بیرون آمدن مایع قبل از منی از آلت مردان را در ادامه مجله شبونه ببینید.

سیستم بدنی مردان نسبت به زنان تفاوت های بسیا زیادی دارد و از همین جهت مسائل مربوط به جنابت و احکام مربوط به آنها متفاوت است.

برخی از پسران ممکن است در دانستن این احکام با مشکلاتی روبه رو شوند و ندانند که احکام اتفاقاتی که در مناطق تناسلی آنها رخ میدهد از نظر شرعی چه حکمی دارد.

پیشاب (پیشآب) | آیا پیش آب نجس است؟ بارداری و حکم خوردن پیشاب مردان

پیشاب چیست؟

قبل از انزال، مایعی از اندام تناسلی مرد خارج می شود که به آن precum یا پیشاب می گویند. پیشاب قبل از انزال به طور غیر ارادی بیرون می آید. این مایع تا حدودی به روانکاری مجرای ادراری قبل از انزال کمک می کند. اگرچه پیشاب به طور طبیعی حاوی مایع منی نیست، اما ممکن است مقداری از مایع منی ایجاد شده در اندام تناسلی یک مرد داخل پیشاب نشت کند. از آنجایی که اسپرم می تواند در مجرای ادراری باقی بماند، دفع ادرار قبل از رابطه جنسی ممکن است احتمال آمیختن مایع منی با پیشاب را کاهش دهد.

حتما میدانید که خروج ادرار و منی از آلت مردان از یک لوله عبور میکنند پس این مایع سفید رنگ (پیش آب) برای تمیز کردن این لوله جهت فراهم کردن خروج منی به کار میرود که به این مایع “مَذْى” میگویند.

آیا وضو یا روزه را باطل میکند؟

این مایع که در اصطلاح “مَذْى” نامیده میشود نجس نیست و پاک است پس وضو یا روزه را باطل نمیکند.

بهداشتی نیست

این مایع از نظر شرعی پاک است اما از نظر پزشکی بهداشتی نبود و به دلیل عبور از مسیری که ادرار از آن عبور کرده ممکن است آلوده به انواع باکتری های مختلف باشد.

آیا پیشاب باعث بارداری میشود؟

اگه زوجین در هنگام رابطی جنسی دخول کنند و مقدای پیشاب وارد رحم زن بشود احتما بارداری وجود دارد.

این مایع ممکن از تعداد اندکی اسپرم داشته باشد هرچند که تعداد اسپرم ها بسیار اندک میباشد ولی حتی یک عدد اسپر میتواند باعث بارداری شود.

منبع: وبسایت دکتر متین ذاکرین

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *