بیوگرافی امین تارخ بازیگر و همسرش منصوره شادمنش و فرزندان +عکس

بیوگرافی امین تارخ بازیگر و همسرش منصوره شادمنش و فرزندان +عکس

بیوگرافی امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون و همسرش و عکس های شخصی همسر امین تارخ را در ادامه در مجله شبونه ببینید.

بیوگرافی امین تارخ بازیگر و همسرش منصوره شادمنش و فرزندان +عکس

بیوگرافی امین تارخ و همسرش

امین تارخ بازیگر پیشکسوت ایرانی ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در زابل به دنیا آمده ، اما اصالتا شیرازی هستند.
او فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی در مقطع لیسانس فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی می‌باشد .

بیوگرافی امین تارخ و همسرش منصوره شادمنش و فرزندان +عکس و خانواده

ازدواج با منصوره شادمنش

امین تارخ چند سال پیش منصوره شادمنش ازدواج کرده حاصل این ازدواج سه پسر به نامهای نیما و مانی و نامی می باشد .

بیوگرافی امین تارخ و همسرش منصوره شادمنش و فرزندان +عکس و خانواده

بیوگرافی منصوره شادمنش

منصوره شادمنش همسر استاد امین تارخ در سال ۱۳۳۳ می باشد.

بیوگرافی و عکس امین تارخ و نوه اش

عکس امین تارخ و نوه اش

او دختر پری امیرحمزه از بازیگران قدیمی ایرانی بوده و خواهرش فرخنده شادمنش نیز از هنرمندان است.

فعالیت پسران امین تارخ

پسران هنرمند پیشکسوت مانند پدرشان در عرصه هنر فعالیت دارند و نیما و مانی راه پدر را ادامه داده و تجربه بازیگری دارند و سپس وارد عرصه کارگردانی شدند .
اما نامی پسر سومش اهل موسیقی بوده و در این رشته فعال است.

نسبت فامیلی با بازیگران سینما

آقای امین تارخ با دختر پری امیرحمزه به نام منصوره شادمنش ازدواج کرده و داماد پری امیرحمزه از بازیگران معروف سینما و تلویزیون که نقش کارآگاه شمسی را به عهده داشت می باشد .

بیوگرافی و عکس امین تارخ و مادرش پری امیرحمزه

عکس مادر همسر امین تارخ

همچنین با مسعود کرامتی از دیگر بازیگران کشور باجناق بود فرخنده شادمنش خواهر زنش می باشد .

بیوگرافی و عکس امین تارخ

استاد تارخ از سال ۶۰ وارد عرصه بازیگری شده اولین بازی خود را در فیلم مرگ یزدگرد انجام داد .
وی با بازی در سریال ابن سینا و سربداران در نقشه شیخ حسن به شهرت رسید .

بیوگرافی و عکس امین تارخ

عکس های امین تارخ

تارخ از دهه ۶۰ تاکنون در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر باید کرد و آثار زیادی را از خود به نمایش گذاشته است .
ایشان علاوه بر بازیگری به عنوان داور و هیئت داوران جشنواره ها و فستیوال های سینمایی نیز فعالیت می کند و یکی از بزرگان سینمای ایران می باشد .
جدیدترین نقش او سریال سایه بان و رهایم نکن است.

مدرس و تأسیس کارگاه آزاد بازیگری

این هنرمند بزرگ کشورمان در سال ۷۳ اولین مدرسه بازیگری را تاسیس کرد و در آن به آموزش جوانان علاقه مند به بازیگری و هنرپیشگی را شروع کرد .

بیوگرافی و عکس امین تارخ و پسرش نیما و مانی

عکس امین تارخ و پسرش

او تاکنون جوانان زیادی را وارد عرصه سینما کرده که امروزه هر کدام به یکی از بازیگران مطرح و مشهور سینما و تلویزیون تبدیل شدند. از جمله می‌توان افراد زیر اشاره کرد :حبیب رضایی، مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی، پوریا پورسرخ، مریم بوبانی، بیتا بادران، غزل صارمی، مجید مشیری، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، شبنم مقدمی، شهرام قاعدی، بیتا سحرخیز، شهناز شهبازی، فرانک حیدریان و … خیلی از بازیگران که اکنون هر کدام بسیار مشهور و معروف و موفق می باشد .

بیوگرافی و عکس های امین تارخ

جوایز و سیمرغ بلورین

این بازیگر ایرانی تاکنون جوایز ارزشمندی از جشنواره های مختلف بیان کرده است که در زیر به آن اشاره کرده ایم :
نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای پرونده هاوانا
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم ماه و خورشید
تندیس شبکه سوم سیما بهترین بازیگر نقش اول مرد برای سریال معصومیت از دست رفته
تندیس جشن حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای معصومیت از دست رفته
تندیس جشنواره عاشورائیان بهترین بازیگر نقش اول برای معصومیت از دست رفته
لوح افتخار به عنوان هنرمند ملی در سال

بیوگرافی امین تارخ در جوانی نقش بوعلی سینا

بیوگرافی امین تارخ و همسرش

این روز‌ها از گزیده کار بودن شما حرف‌های زیادی به میان می‌آید. چرا که اعتقاد دارند قبلاً بیشتر در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی نقش‌آفرینی می‌کردید. دلیل این حساسیت در انتخاب به کم‌کیفیت شدن فیلمنامه‌ها یا پیشنهاد سوژه‌ها و نقش‌های تکراری برمی‌گردد یا دلایلی دیگر دارد؟

پشت سر هم کار کردن بازیگر، اعتبارش را ضایع می‌کند

بیوگرافی امین تارخ و نوه اش

واقعیت این است که من همیشه گزیده کار بودم. چرا که من اصراری برای تند تند کار کردن ندارم. اما اگر فیلمنامه‌های خوب برای سریال تلویزیونی و یا فیلم سینمایی وجود داشته باشد که عوامل کار تشخیص بدهند اگر من بازی کنم اتفاق درستی است حتماً آن نقش را می‌پذیرم. یعنی قطعاً بایستی اول فیلمنامه بازیگر را ترغیب و تشویق کند تا کار را بپذیرد. اگر بنا باشد همین طور پشت سر هم کار قبول کند، محض اینکه فقط معیشت خود را سر و سامان دهد، طبیعتاً بعد از مدتی یک سر سوزن آبرو و اعتباری که دارد به بازی گرفته می‌شود. واقعیت این است که من زیاد هم کم کار نیستم. سال گذشته در فیلم سینمایی “پشت دیوار سکوت” مسعود جعفری جوزانی بازی کردم. فیلم “بن‌بست وثوق” حمید کاویانی هم سینمایی دیگری بود که در آن نقش‌آفرینی داشتم. قبل از آن سریال ۳۰ قسمتی “گاهی به پشت سر نگاه کن” مازیار میری را کار کردم، امسال هم که در “رهایم نکن”، حضور داشتم. با این اوصاف، خیلی هم کم کار نیستم. این روز‌ها هم سه سریال و یک فیلم سینمایی به من پیشنهاد شده که نتوانستم خودم را برای بازی در این کارها، قانع کنم. دلیل نپذیرفتن این کار‌ها هم این است که فیلمنامه خوبی ندارند و یا نقش‌ها مشکل دارند که مرا برای نقش‌آفرینی ترغیب نمی‌کنند.

بیوگرافی و عکس امین تارخ و پسرش نیما و مانی

*پس برخی می‌گویند برای انتخاب کار‌ها به خصوص در تلویزیون با طیف خاصی از کارگردانان کار می‌کنید درست است؟ یعنی به عبارتی بیشتر کارگردان برایتان مهم است یا آن فیلمنامه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهند؟

هیچ‌گاه به دنبال هم‌بازی شدن با سوپراستار‌ها نبودم

طبیعی است که کارگردان مهم است؛ اول فیلمنامه، دوم کارگردان و در وهله بعد عوامل و بازیگران. خیلی مهم است که چه کارگردانی قرار است این اثر را خلق کند و در نقطه بعدی باید به فیلمنامه توجه کرد. برای بنده بازیگران هم حائز اهمیتند که قرار است با چه کسانی همکار باشم. البته هیچ‌گاه به دنبال هم‌بازی شدن با سوپراستار‌ها نبودم و یا برایم دغدغه نبوده است. اما اهمیت دارد که بازیگران مقابلم اگر شاخص هم نیستند لااقل بازیگر باشند.

دوران کودکی سخت امین تارخ

دوران بچگی و نوجوانی من خیلی به سختی گذشت یادم می آید کلاس اول دبستان بودم که پدرم به دلیل اینکه نظامی بود به خاش منتقل شد و چه روزگار سختی را گذراندیم چند سالی گذشت و من وارد دبیرستان شدم و در دبیرستان شروع کردم به کار تئاتر اما یکی دو فاکتور را هرگز نمی توانم از یاد ببرم یکی مادرم و دیگری برادر بزرگترم که مشوق من در کار تئاتر بودند و به من یادآور می شدند که حتی اگر به درس و مشقت نمی رسی به کار تئاترت برس . از دوران دبیرستان به بعد در سال 1351 کار حرفه ای تئاتر را آغاز کردم تقریبا 36،37 سالی می شود که کاربازیگری می کنم

بیوگرافی امین تارخ بازیگر قبل انقلاب جوانی و قدیمی +عکس

امین تارخ قبل و بعد از انقلاب

از یک نفر باید خیلی خیلی تشکر و قدردانی کنم بخاطر زحماتی که کشید و هنر بازیگری را به من آموخت و او کسی نیست جز دکتر محمد کوه سر ، زمانی که “یاگو ” را بازی کردم به من پیشنهادهای سینمایی و تلویزیونی زیادی ارائه شد قبل از انقلاب ، به سینما زیاد گرایش نداشتم چون نمی شد در فیلم های “فارسی زبان” زیاد بازی کرد در نهایت بعد از انقلاب سینما را با فیلمی بنام مرگی ازهگل آغاز کردم . بازیگری تسلط به “جســم” ، “ذهن” و “احساس ” است . خیلی تفاوت بین دیدن و نگاه کردن است . نقش آفرینی را این طور بیان می کنم که عبارتست از عبور دادن مجموعه ای از خصوصیات و صفات یک شخصیت از مجموعه ای از خصوصیات و صفات خودش . اگر به تمام کاراکترهایی که من بازی کردم دقت کنید به خوبی این واقعیت متوجه می شوید که اهل نرم صفتی هستم اما زمانی که به طغیان می رسم ، دو کاراکتر در مقابل هم ایستاده اند ترجیح می دهم پنجاه تا فیلم سینمایی در طول پنجاه سال بازی کنم نه اینکه در پنجاه فیلم درطول ده سال ایفای نقش کنم به واقع من یک جوری انتخاب شدم که وارد عرصه بازیگری شوم .همیشه در خودم می دیدم که یک روز معلم بازیگری شوم خدا را شاکر هستم که یک چشم دل به من عطا کرد تا بتوانم عمق نعمات و الطاف خداوندی را ببینم امیدوارم لایق این واژه عظیم باشم چه بعنوان هنرملی یا شخصیت ملـی .

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. یک انسان اثر گذار را از دست دادیم،روحش شاد،یادش مستدام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *