چطور از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

چطور از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

چطور از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

پوست یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که جزو خطوط دفاعی بدن محسوب شده و همچنین تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی انسان می‌گذارد. به همین دلیل سلامت پوست و رسیدگی به آن جزو موارد مهمی است که شما باید همواره به آن توجه کنید. در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با یکی از مهم‌ترین معضلات پوستی با شما صحبت کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خشکی پوست چیست ؟

خشکی پوست در ابتدا هنگامی که مشاهده می‌شود توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود و کار خاصی برای درمان و جلوگیری از این مشکل پوستی به عمل نمی‌آید. اصولا خشکی پوست مقطعی بوده و در یک بازه زمانی مشخص بروز پیدا می‌کند برای مثال در فصل زمستان به دلیل برودت هوا، خشکی پوست شیوع زیادی دارد به همین دلیل افراد مختلف در طول بازه زمستان از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده می‌کنند.

علت خشکی پوست چیست؟

همان‌طور که گفتیم علت‌های زیادی برای بروز خشکی پوست وجود دارد و در افراد مختلف یکسان نیست. از دلایل بروز خشکی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وضعیت سلامت جسمانی

کمبود انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین A و ویتامین B می‌تواند باعث بروز خشکی در پوست شود. همچنین ابتلا به بیماری‌هایی مانند اگزما، پسوریازیس، دیابت و…نیز می‌تواند در بروز این مشکل نقش اساسی داشته باشند.

اقلیم و آب و هوا

تابش زیاد نور خورشید یا مکان‌هایی دارای سرمای شدید یا گردو‌غبار پراکنده در هوا جز مواردی هستند که می‌توانند به مرور زمان باعث خشک شدن پوست و کدر شدن رنگ آن شوند.

نوع شوینده و لوازم آرایشی

استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و غیراصل می‌تواند چربی پوست شما را از حالت تعادل خارج کرده و پوست شما را خشک کند. همچنین استفاده از شوینده‌هایی با درصد قلیایی بالا نیز تاثیر بسیار بدی بر روی پوست شما در دراز مدت می‌گذارد.

بیماری ارثی

برخی از افراد به دلیل مشکلات ژنتیکی و حتی نوع پوستشان از همان ابتدای تولد به خشکی پوست دچار هستند.

چطور از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

علائم خشکی پوست چیست؟

موارد بالا بخشی از دلایل ایجاد خشکی پوست می‌باشد و هر فرد با بروزعلائمی متوجه ابتلا به این عارضه بر روی پوست خود می‌شود. توجه کنید که برای تشخیص خشکی پوست، داشتن تمام علائم الزامی نیست و ممکن است حتی یکی از علائم نیز خبر از خشکی پوست را به شما بدهد.

  • زبر بودن پوست
  • احساس خارش در ناحیه پوست
  • پوسته پوسته شدن و التهاب دائمی
  • سرخی و یا کدر شدن پوست
  • افزایش میزان ترک خوردگی پوست و حتی خونریزی

بروز هرکدام از موارد بالا می‌تواند نشان‌دهنده بروز خشکی در پوست شما باشد.

راه درمان خشکی پوست چیست؟

به هر حال خشکی پوست نیز مانند هر بیماری دیگری راه درمان دارد و شما با استفاده از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید. در ادامه تعدادی از بهترین روش‌ها برای درمان خشکی پوست را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

شوینده مناسب برای پوست خشک استفاده کنید

استفاده از شوینده‌ی مناسب برای شست‌و‌شوی صورت یکی از مواردی است که باید حتما به آن توجه کنید. امروزه در بازار شوینده‌های مناسب پوست‌های خشک عرضه می‌شود تا افرادی که دارای این نوع پوست هستند از آن استفاده کنند. این شوینده‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی و مرطوب‌کننده‌ی مناسب، پوست شما را از خشکی نجات می‌دهد.

چطور از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

استفاده از مرطوب کننده و آبرسان را جدی بگیرید

استفاده از مرطوب کننده و آبرسان برای افراد دارای پوست خشک از واجبات است و آنها باید روزانه بین 4 الی 5 بار از آبرسان قوی و مناسب برای پوست خود استفاده کنند تا پوست همیشه شاداب و مرطوب داشته باشند. برخی از آبرسان‌ها به دلیل داشتن مواد به کار رفته مخصوص در ترکیبات خود چربی پوست را به تعادل رسانده و به مرور زمان خشکی پوست را کاملا برطرف می‌کنند.

ماسک را به لیست خرید خود اضافه کنید

توصیه می‌شود حتما در طول هفته بین 2 الی 3 بار از انواع ماسک مخصوص پوست خشک استفاده کنید. این ماسک‌ها باعث افزایش طراوت و شادابی پوست شما می‌شود. سعی کنید از این نوع ماسک‌ها بعد از حمام حتما استفاده کنید.

از روغن نارگیل استفاده کنید

همان‌طور که می‌دانید روغن نارگیل یکی از بهترین پاک‌کننده‌های صورت است که علاوه بر پاکسازی عمیق پوست، خشکی آن را نیز از بین برده و بسیاری از نیازهای پوستی افراد را رفع می‌کند. البته توجه کنید قبل از مصرف این روغن مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

از گیاه آلوئه ورا برای درمان خشکی پوست کمک بگیرید

گیاه آلوئه ورا به دلیل داشتن ساختار ژله‌ای و مرطوب برای رفع خارش و خشکی پوست بسیار مفید است. شما می‌توانید به صورت روزانه از این گیاه برای درمان پوست خود استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با علت بروز خشکی، علائم و درمان آن آشنا کنیم. امیدوار هستیم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد از همراهی شما سپاسگزاریم.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *