بازیگران سریال برادر جان

بیوگرافی بازیگران سریال برادر جان با نقش + اسامی و عکس و خلاصه داستان

بازیگران سریال برادر جان با داستان کامل + تصاویر و قسمتهای سریال برادرجان و اسامی و عکس های شخصی و بیوگرافی بازیگران و تعداد قسمتها و دانلود قسمت های جدید و زمان پخش در ماه رمضان 98 را در مجله شبونه بخوانید.

اسامی بازیگران سریال برادر جان

  • علی نصیریان بازیگر نقش کریم بوستان
  • حسام منظور بازیگر نقش چاووش نخعی
  • حسن پورشیرازی بازیگر نقش دایی توکل آذر
  • آفرین عبیسی بازیگر نقش الفت آذر
  • کامران تفتی بازیگر نقش حنیف صرافت
  • ندا جبرائیلی بازیگر نقش لیلا صرافت
  • سجاد افشاریان بازیگر نقش آراز نخعی
  • سعید چنگیزیان بازیگر نقش ستار بوستان
  • نسیم ادبی بازیگر نقش عاطفه نخعی
  • جلیل فرجاد بازیگر نقش شیروانی
  • لعیا زنگنه بازیگر نقش حلیمه
  • شیوا ابراهیمی بازیگر نقش منیژه آبی
  • مارال فرجاد بازیگر نقش مهتاب فعال
  • آرش فلاحت پیشه بازیگر نقش رسول
  • آرش تاج تهرانی بازیگر نقش بدری نخعی
  • محبوبه صادقی بازیگر نقش سارا
  • علی آهنج بازیگر نقش محراب آبی
  • ندا عقیقی بازیگر نقش افسانه عباسی

بازیگران سریال برادر جان

سریال برادر جان مجموعه ای جدید ساخته محمدرضا آهنج و نویسندگی سعید نعمت الله است که قرار است در ماه رمضان ۹۸ از تلویزیون پخش شود.

عکس های سریال برادرجان

این سریال در ماه رمضان سال آینده در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه ­ای به روی آنتن شبکه یکی از شبکه های سیما می رود.

بیوگرافی حسام منظور بازیگر نقش شازده ارسلان در بانوی عمارت + عکس بیوگرافی حسام منظور

برادر جان از شبکه سه پخش می شود و در ژانر ملودرامی اجتماعی مذهبی می باشد.
شاخصه مهم این سریال حضور حسام منظور در مجموعه است که با بانوی عمارت به شهرت رسیده و محبوب گشت.

بازیگران سریال برادر جان

خلاصه داستان سریال برادر جان

در خلاصه داستان آمده که موضوع و داستان این سریال ملودرام اجتماعی و مذهبی می باشد.

بیوگرافی کامران تفتی و همسرش بیوگرافی کامران تفتی

خانواده کریم بوستان سال‌هاست به دنبال حقی است که از طرف چاووش یکی از فرزندان بدری شریک سابق کریم انکار شده است. کریم و بدری دو شریک بودند که به همراه توکل، عهد برادری با هم بسته‌اند و این برادری تقریباً همه اتفاقات زندگیشان را تحت تاثیر قرار داده است.

کریم هیچ مدرکی برای اثبات حقش ندارد. چاووش مدرک را که یک دستنوشته بوده سوزانده و تنها کسی که آن را دیده آراز فرزند دیگر بدری است. در همه این دعواها خانواده چاووش جز آراز که خواب بی تابی پدر را می‌بیند و به ایفای این حق برخاسته است پشت او هستند از جمله عاطفه خواهرش که چه زمانی که نمی‌داند و چه زمانی که می‌فهمد حق با کیست قرص و محکم پشت برادرش درمی‌آید و حنیف نابرادری‌اش که بی کله است و دنیا برایش در چاووش خلاصه می‌شود و حتی حاضر است به خاطر او به سوزاندن حجره دیگری یا حتی خانه همسرش به پا خیزد.

بازیگران سریال برادر جان

اسامی بازیگران سریال برادر جان

هنرمندانی که در این پروژه کار کردند عبارتند از

آفرین عبیسی
سعید چنگیزیان
ندا جبردائیلی
کامران تفتی
سجاد افشاریان
نسیم ادبی
مارال فرجاد
شیوا ابراهیمی
محبوبه
جلیل فرجاد بازیگران سریال برادر جان

بازیگران سریال برادر جان

عوامل سازنده سریال

کارگردان: محمدرضا آهنج
نویسنده: سعید نعمت الله
مدیر تصویر برداری: جمال شمس
صدابردار : محمد شیوندی
طراح گریم: کامران خلج
طراح صحنه و لباس: پیام سوری
مدیربرنامه ریزی: حسین دیردار
دستیار اول کارگردان: داوود بابایی
مدیرتولید: حمیدرضا حاجی زاده
مشاور رسانه: ملیکا راد
عکاس: مهدی حیدری

بازیگران سریال برادر جان

سریال ماه رمضانی برادرجان

سعید نعمت‌ الله در کارنامه هنری خود آثاری چون «جراحت»، «شیدایی»، «رستگاران»، «عقیق»، «مادرانه»، «روح الله» و… را دارد و حال برادرجان را بروی شبکه سه می سازد.

این مجموعه بعد از گذشت چند سال مجددا از شبکه آی فیلم بازپخش شده است که با اینکه یک برای از تلویزیون پخش شده هنوز هم با استقبال مردم مواجه شده است و بینندگان زیادی را توانسته جذب کند.

قصه سریال در همان چند قسمت اول برای مخاطب رو می‌شود و مخاطب در ادامه باید ببیند ماجرای حق پایمال شده به کجا می‌رسد. نکته‌ای که تقریباً تا دو سه هفته اول سرانجامی نداشت و مخاطب را با قصه‌های فرعی‌تری برای اثبات این حق مواجه کرد. این نوع روایت که بیشتر قصه را در عرض پیش برد تا در طول، بیشترین ریسکش حفظ کردن مخاطب بود و شاید همین دلیل باعث شد نویسنده تلاش کند با کشمکش‌ها و جنجال‌ها و اتفاقات متعدد مخابطش را همچنان نگه دارد؛ سلسله جنجال‌ها و تنش‌هایی که احتمالاً در کنار هم قرار گرفتن شان در یک سریال بی‌سابقه بوده است.

قصه گویی به سبک فارسی اما لوطی‌منشانه

سریال «برادرجان» بیشتر از تهیه‌کننده و کارگردان با امضای سعید نعمت‌اله و دیالوگ‌های آهنگین او شناخته می‌شود. نعمت‌اله برخلاف برادرش حمید نعمت‌اله که معمولاً رگه‌هایی از طنز در آثارش چه سینمایی و چه تلویزیونی دیده می‌شود آثارش از فضایی جدی و ملودرام برخوردارند و آخرین اثرش نشان داد می‌تواند بی هیچ حد و مرزی خشونت را هم برای تک تک کاراکترهایش به تصویر بکشد.

بازیگران سریال برادر جان

او حالا بعد از چندین سریال سبک و سیاق خاص خودش در دیالوگ نویسی را پیدا کرده است؛ دیالوگ‌هایی آهنگین با استفاده از واژه‌ها و عباراتی که اگرچه امروزه با لحن نعمت‌اله در ادبیات شفاهی مردم استفاده نمی‌شود اما می‌تواند ویژگی منحصر به فردی به دیالوگ‌ها بدهد و مخصوصاً می‌تواند برای بازیگری که آنها را ادا می‌کند جذاب‌تر باشد.

از جمله مختصات این دیالوگ‌ها استفاده از ضرب‌المثل‌ها و کنایه‌های ادبیات پارسی است و به کار گرفتن واژه‌هایی که احتمالاً در ادبیات کهن دوره معاصر بیشتر می‌توانسته کاربرد داشته باشد. در «برادرجان» که مثل همه کارهای نعمت‌اله روی مردانگی و لوطی‌گری و لوطی منشی و استحکام ارتباطات خانوادگی تاکید دارد کاربرد این ادبیات به اوج خود می‌رسد؛ مخاطب با نوعی اغراق و کاریکارتوریزه شدن دیالوگ‌ها مواجه می‌شود و آنچه می‌توانست نقطه قوت سریال باشد با تاکید بیش از حد برای کاربرد این ادبیات خاص برای همه شخصیت‌ها گاه به جملات آهنگینی تنه می‌زند که صرفاً قرار است حس موزون بودن را تلقین کند.

بازیگران سریال برادر جان

این دیالوگ‌ها برای بازیگران پیشکسوت و توانمندی چون علی نصیریان بیشتر و جذاب‌تر بر زبان چرخید. اگرچه که او طی نشست خبری سریال بیان کرد که ادای این دیالوگ‌ها گاه با سختی‌هایی برایش همراه بوده است. با این حال بیشترین کسی که توانست این دیالوگ‌ها را از آن خود سازد نصیریان در قامت نقش کریم بوستان بود که توانست با نفس خود در ساز آهنگین این ادبیات بدمد.

بعد از او حسام منظور با نقش چاووش بهتر توانست واژگان پرطمطراق نعمت‌اله را ادا کند و البته از آنجایی که بیشتر بازیگران سریال از میان پیشکسوت‌ها و تئاتری‌ها انتخاب شدند ادای جملات و واژگان کمتر از قاعده بیرون زد و جز در مواردی که به سجاد افشاریان یا ندا جبرائیلی می‌رسید ساز ناکوکی نبود.

با این حال فارغ از شوخی‌ها و حتی مخالفانی که به این شیوه از دیالوگ نویسی نعمت‌اله نقد دارند می‌توان گفت ساختار این دیالوگ‌ها به دلیل موزون بودن توانست در جذابیت شنیداری کار موثر باشد و دست کم از شیوه سطحی و روتین فیلمنامه‌های تلویزیونی فاصله گیرد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *