بالگرد سلحشور ساخت ایران و روسیه رونمایی شد آمریکا شگفت زده شد

بالگرد سلحشور ساخت ایران و روسیه رونمایی شد آمریکا شگفت زده شد

ایران و روسیه هلیکوپتر یا بالگردی را به صورت مشترک تولید کردند که قرار است به زودی به تولید بیشتر برسد نام این هلیکوپتر سلحشور بوده که دارای امکانات روز دنیا است و رسانه های آمریکایی شگفت زده شده است.

بخشی از فناوری های نسخه رزمی بالگرد آنسات (ansat-2rc) نیز میتواند به پروژه شاهد 216 ایران کمک کند، اما به شخصه ترجیح می دهم پروژه رزمی جدیدی را برای ساخت به دو کشور معرفی کنم که از ایده های تسلیحاتی خودم می باشد.
نظر به مطالعه بالگردهای رزمی روسیه و نظر به کارنامه این بالگردها در محیط رزمی بسیار بسیار پر تنش اوکراین که آلوده به انواع جنگ افزارهای کمپانی های بزرگ می باشد، فرصتی دست داد تا با تلفیق برنامه بالگردسازی ایران و محصولات موجود در روسیه، بالگرد جدیدی تحت نام “سلحشور” (warrior) را طراحی نمایم.
تا پیش از این، الگویی بهتر از کبرا برای ساخت بالگردهای رزمی در ایران وجود نداشت و این بالگردها نیز چندین نوبت ارتقاء اویونیکی و تسلیحاتی داشتند که پروژه طوفان یکی از همین بسته های ارتقائی می باشد، اما یکی از برنامه های ایران برای ساخت بالگرد تهاجمی، پروژه شاهد-285 بود که با فناوری بل-206 اما با الهام از پلتفورم CH-14 یا اصطلاحا (AGUILUCHO نام یک پرنده شکاری در آرژانتین) ساخته شد که البته پروژه آرژانتینی با کمک بل امریکا ساخته شده است.

بالگرد سلحشور ساخت ایران و روسیه رونمایی شد آمریکا شگفت زده شد

بالگرد سلحشور ساخت ایران و روسیه رونمایی شد

آمریکا و اسرائیل همیشه تلاش کردند که رابطه ایران و روسیه قوت نگیرد تا از قدرت انها کاسته نشود اما در سالهای اخیر همکاری های ایران و روسیه به همراه چین بیش از پیش افزایش یافته است.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: محمدحسن سنگتراش، طراح تسلیحات ایرانی و محقق استراتژی‌های امنیتی و دفاعی، گفت: «روسیه در ساخت بالگردهای پیشرفته که برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند، پیشرفت چشمگیری داشته است.» سنگتراش گفت: «سابقه حضور بالگردهای روسی در ایران به سال های 1998 تا 2000 برمی‌گردد، زمانی که تسلیحات هوایی ایران پس جنگ هشت ساله با رژیم بعث عراق تخریب و یا مستعمل شده بود.»

بالگرد سلحشور ساخت ایران و روسیه رونمایی شد آمریکا شگفت زده شد

مشخصات

وی افزود: «این هلیکوپترها مانند Mi-17 به دلیل هزینه کم تعمیر و نگهداری و تنوع مأموریت‌های قابل انجام با آن، از جمله عملیات‌های حساس مانند توقیف نفتکش‌های غربی، مورد تحسین کاربران ایرانی قرار گرفتند. »

این کارشناس در پاسخ به این سوال که ایران چه نوع بالگردهایی از روسیه خریداری می کند، ابتدا از پیشرفت روسیه در ساخت هواپیما و بالگرد تقدیر کرد و گفت: روسیه در صنعت هلیکوپترسازی بسیار پیشرفته است به طوری که برخی از بالگردهای معروف. هلیکوپترهای غربی کپی شده اند “آنها تکنولوژی روسی هستند.”

وی با بیان اینکه «تنوع بالگردهای روسی فوق‌العاده است»، امکان استفاده از هلیکوپترهایی مانند کا-52 و می-28 را به عنوان هواپیمای جنگی در سازمان‌های دفاعی [ایران] رد نکرد. وی همچنین به بالگردهای همه منظوره Mi-26 و Ka-226 و همچنین هلیکوپتر ترابری K-32 اشاره کرد که به گفته او ایران نیز می تواند آنها را خریداری کند.

این کارشناس به امکان اجرای برنامه های مشترک تولید بالگردهای ایرانی و روسی خوش بین بود. به گفته وی، «پروژه های [بالگردی] زیادی وجود دارد که دو کشور می توانند با هم بسازند، از جمله پروژه های مربوط به ساخت احتمالی بالگرد صبا-248 و بالگرد سلحشور».

سنگ تراش گفت: هلیکوپتر سلحشور مانند بالگردهای خانواده کاموف، از روتورهای کواکسیال استفاده می کند که در جهت مخالف می چرخند و به پرنده قدرت زیادی می دهند. ما یک هلیکوپتر تهاجمی با قدرت و سرعت بالا خواهیم داشت که توانایی واکنش سریع در مواقع بحرانی را دارد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *