بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکس

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر و همسر و فرزندان +عکس قدیمی و جدید

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر قدیمی نقش اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکس و جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

اصغر سمسار زاده از بازیگران قدیمی و با سابقه سینمای قبل انقلاب بوده که سالها در بازیگر در کنار بسیاری از ستاره سینمای ایران بازی کرده است او را به عنوان یک کاراکتر کمدی میشناختند که توانسته بود توجه بسیاری از فلمسازان سینما را به خود جلب کند به عبارتی دیگر وقتی یک کارگردان به دنبال یک بازیگر کمدی میگشت اولین کسی که به ذهنش می آمد آقای سمسازراده بود که کنار تقی ظهوری و علی میری به عناون کمدین های ایران شناخته میشدند.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر پیشکسوت اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکس

بیوگرافی اصغر سمسارزاده

  • نام اصلی : اصغر سمسارزاده
  • متولد : 1 فروردین 1319 تهران
  • حرفه : بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • مدرک تحصیلی : دیپلم
  • سالهای فعالیت : 1349 تا 1357، 1383 تاکنون
  • قد : 175 سانتیمتر
  • فرزندان : سهند سمسارزاده

ایشان از بازیگران مطرح و با سابقه تئاتر و سینما و تلویزیون میباشد که سالها در این عرصه حضوری فعال داشته است

بیوگرافی و عکس جوانی و قدیمی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون و قبل انقلاب

وی در سال 1319 در شهر تهران چشم به جهان گشوده است  با فیلم آب بازی در سال 1348 اولین گام خود را در عرصه سینما برداشته اس اما با سریال مرد برقی به شهرت فراوانی دست یافت و سکوی پرتاب او به سوی حرفه ای گری بود.

سوابق هنری

اصغر سمسارزاده نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1349 در فیلم آقای هالو به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال همسایه‌ها، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اصغر سمسارزاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، فخری خوروش و محمدعلی کشاورز را تجربه کرد.

همچنین ببینید: بیوگرافی مری آپیک بازیگر قدیمی

اصغر سمسارزاده در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم اصغر سمسارزاده در این سال، بازیگری در سریال بیمار استاندارد به کارگردانی سعید آقاخانی و سریال همسایه‌ها به کارگردانی مهران غفوریان محسوب می‌شود.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکسبیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر

شهرت با نقش های کمدی

اصغر سمسارزاده را با نقش‌های کمدی می‌شناسند، اما دوستدارن نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی چون پرواربندان و دیکته و زاویه را نیز به خاطر دارند. اصغر سمسارزاده از بازیگران قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که فعالیت‌های هنری خود با گروه تئاتر اسکار آغاز کرد و چند سال بعد به‌طور حرفه‌ای در تئاتر فردوسی مشغول بازیگری شد. این بازیگر قدیمی و نام آشنا در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد. اما انقلاب و دگرگونی‌های پیش آمده، او را نیز مانند بسیاری به حاشیه راند؛ ولی سمسارزاده ابتدا از طریق حضور در تئاترهای لاله زار و سپس نقش‌های کوچک و بزرگ تلویزیونی و گاه سینمایی کوشید تا در این حیطه فعال باقی بماند. سمسار زاده مدتی است در برنامه رادیویی صبح جمعه با شما نیز فعالیت دارد.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون و همسرش و فرزندان عکس

اصغر سمسارزاده می‌گوید خیلی اتفاقی وارد دنیای طنز شدم و از این اتفاق بسیار خوشحالم. او پس از سال‌ها با بازی در سریال چهارچرخ به تلویزیون بازگشت، اگرچه نقش قره‌گزلو در این سریال چندان باب میلش نبوده….

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکس

به نقش‌های طنز عادت كرده‌ام
سال‌هاست كه بازی می‌كند. 16 ساله بوده كه وارد حرفه بازیگری شده است. نسل‌های مختلف از او خاطره دارند. اصغر سمسارزاده را این سال‌ها بیشتر در كارهای طنز تئاتر و رادیو دیده‌ایم.

اصغر سمسار زاده  می‌گوید خیلی اتفاقی وارد دنیای طنز شدم و از این اتفاق بسیار خوشحالم. او پس از سال‌ها با بازی در سریال چهارچرخ به تلویزیون بازگشت، اگرچه نقش قره‌گزلو در این سریال چندان باب میلش نبوده است.

بیوگرافی و عکس جوانی و قدیمی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون و قبل انقلاب

همچنین ببینید: بیوگرافی منصور سپهرنیا بازیگر قدیمی

آقای سمسارزاده چند سال است كه در زمینه بازیگری فعالیت می‌كنید؟
اصغر سمسار زاده : من از 16 سالگی هم وارد این حرفه شده‌ام. حالا خودتان حساب کنید …

آیا هنوز هم با عشق كار می‌كنید یا دیگر این حرفه برایتان عادت شده است؟
اصغر سمسار زاده : خیر. هنوز هم با عشق كار می‌كنم و هر روز هم مشتاق‌تر می‌شوم. چون دنیای هنر آنقدر وسیع است كه هر چه بیشتر جلو بروی، به عمق بیشتری دست پیدا می‌كنی. به هر حال هیچ گاه از سر عادت كار نكرده‌ام و اگر روزی این احساس به من دست بدهد، قطعا مرگ هنری‌ام فرا رسیده است.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکسبیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر

پیش از انقلاب شما كارتان را با بازی در سریال‌های تلویزیونی آغاز كردید، اما امروز بیشتر شما را به عنوان یك بازیگر تئاتر می‌شناسند تا یك بازیگر تلویزیون. چرا؟
اصغر سمسار زاده : بله من با بازی در سریال‌هایی چون پهلوانان، آدم و حوا، روزهای خوش تیمارستان و… معروف شدم و در ادامه به صحنه تئاتر سوق پیدا كردم. شاید چون در سینما و تلویزیون فضا برایم محدودتر بود و نقش‌ها آن طور كه باید دلخواهم نبودند.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون و همسرش و فرزندان عکس

خب، در این مدت دلتنگ تلویزیون نبودید؟
اصغر سمسار زاده : چرا. خیلی زیاد، ولی متاسفانه بخت با من یار نبود و نتوانستم طی این سال‌ها در این رسانه فعالیت كنم.

همچنین ببینید: بیوگرافی شهروز رامتین بازیگر قدیمی و همسرش

بازی روی صحنه تئاتر برایتان جذاب‌تر است یا مقابل دوربین؟
اصغر سمسار زاده : من تئاتر را با هیچ چیزی عوض نمی‌كنم. چون نقش تماشاگر و زنده بودن كار به من انرژی زیادی می‌بخشد كه بسیار دلپذیر است. ضمن این كه بازی در تئاتر كار هر كسی نیست.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکسبیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر

در مورد تلویزیون چطور؟ چقدر مخاطبان این رسانه برایتان مهم‌اند؟
اصغر سمسار زاده : كار در تلویزیون را هم دوست دارم چون یك رسانه مردمی است و بهتر است بگویم خودمانی. من برای عام كار می‌كنم و نه خاص. به همین دلیل هر رسانه‌ای كه مرا به مردم وصل كند فعالیت در آن برایم شیرین‌تر است.

چرا طی این سال‌ها بیشتر در زمینه طنز فعالیت كردید. فكر نمی‌كنید از این نظر خودتان را محدود كرده‌اید؟
اصغر سمسار زاده : اتفاقا من در ابتدا اصلا هنرپیشه طنز نبودم و بیشتر كارهایم جدی بود و كاملا بر حسب اتفاق وارد كارهای طنز شدم. البته از این مساله ناراضی نیستم و خوشحالم كه توانسته‌ام مخاطبانم را به خنده مهمان كنم.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون

اما خیلی‌ها معتقدند كه اساسا فیزیك و صدای شما چندان به درد این كار نمی‌خورد؟
اصغر سمسار زاده : بله. اوایل خودم هم به این موضوع فكر می‌كردم، اما خوشبختانه توانستم راهم را در این زمینه پیدا كنم و خدا را شكر تا حد زیادی هم موفق شده‌ام.

نمی‌خواهید خودتان را در نقش‌های جدی‌تر محك بزنید؟
اصغر سمسار زاده : چرا. اگر فرصتش برایم فراهم شود حتما این كار را خواهم كرد.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکسبیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر

باز هم در تلویزیون بازی خواهید كرد‌؟
اصغر سمسار زاده : بله، اما این بار كمی بیشتر وسواس به خرج می‌دهم و بسادگی جواب مثبت نمی‌دهم چون كار در تلویزیون شوخی نیست و تو در برابر میلیون‌ها آدم بازی می‌كنی و طبیعتا مورد قضاوت قرار می‌گیری. بنابراین این بار حواسم را بیشتر جمع خواهم كرد.

اگر در یك سریال 90 شبی پیشنهاد بازی شود می‌پذیرید؟
اصغر سمسار زاده : بستگی به نقش دارد. اگر به درد بخور باشد می‌پذیرم ولی اگر حالت فانتزی داشته باشد، خیر، نمی‌پذیرم.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون

آقای سمسارزاده به عنوان یك بازیگر به این سطح رسیده‌اید كه آن دانش كسب شده در شما نهادینه شود و بدون این كه تلاش كنید وقت بازی خودش را بیرون بریزد؟
اصغر سمسار زاده : اگر منظور از تلاش عرق‌ریزان باشد باید یك جور به آن توجه كرد و اگر به معنای معطوف كردن همه وجود به یك نقطه است باید طور دیگری درباره آن حرف زد. من فكر می‌كنم لازمه كار هر انسانی در هر حرفه‌ای این است كه چنین توجهی داشته باشد. كاری كه بدون این توجه، شوق و نگرش صورت بگیرد، اصلا كار نیست، یك اتفاق غیرارادی است. به نظر من بازیگری در والاترین شكلش به نمایش گذاشتن تكه‌ای از زندگی یك انسان است، بدون این كه این نمایش به صرف فعل نمایش انجام شود.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه و همسر و فرزندانش +عکس
بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر

اگر قرار باشد من 30 سال در همه آكادمی‌های دنیا تحصیل كنم و بعد كه می‌روم جلوی دوربین مرتب به آموخته‌هایم فكر كنم تا بازی‌ام جلوه خاصی كند به نظرم بازی نكرده‌ام بلكه عرض اندام كرده‌ام.

از دستمزد تا بازی بهروز وثوقی

سمسارزاده در خصوص خاطرات پشت صحنه فیلم همسفر ادامه داد: بهروز وثوقی روزهایی که فیلمبرداری نداشت هم بر سر صحنه حضور پیدا می‌کرد و می‌گفت اگر من نباشم به فیلم آب می بندند.
بعد ۶۲ سال کار، ۱۹۵ هزار تومان حقوق بازنشستگیم از خانه سینما است

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون و همسرش و فرزندان عکس

وی در خصوص حقوق بازنشستگی اش از خانه سینما گفت: حقوق من پس از ۶۲ سال حضور و فعالیت در عرصه بازیگری ۱۹۵ هزار تومان است، چون می گویند از میان این ۶۲ سالی که من در عرصه بازیگری فعال بودم فقط ده ساله اش را بیمه خانه سینما پذیرفته است، آیا هیچ کسی نیست که بتواند بیمه و حقوق بازنشستگی من را درست کند؟!
پس از انقلاب ده سال بیکار بودم
بازیگر فیلم چپ دست ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از بازیگران از کشور رفتند، اما من دلیلی برای رفتن ندیدم و به همین دلیل ماندن ده سال ابتدایی انقلاب را در شمال می گذراندنم تا این که به دعوت آقای منتظری به عرصه تئاتر بازگشتم و اجرایی را در بولینگ به روی صحنه بردم.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون

 

دست راست و چپ نمیشناسندو به ما میگویند فیلمفارسی
بازیگر فیلم خوابم میاد در خصوص همکاری با رضا عطاران تصریح کرد: رضا عطاران در سینمای کمدی ما حرف اول و آخر را می‌زند. وی در خصوص لقب فیلمفارسی نهادن بر فیلم های قبل از انقلاب خاطر نشان کرد: کسانی که دست راست و چپش را نمی شناسند به سینمای قبل از انقلاب می گوید فیلم فارسی، در حالی که این فقط به دلیل زبان فارسی این لقب بر فیلم‌ها اطلاق شد.

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون و همسرش و فرزندان عکس

آثار من کارگرم (۱۳۹۲) خوابم می‌آد (۱۳۹۰) فیتیله و ماه پیشونی (۱۳۹۰) گشت ارشاد (۱۳۹۰) چپ دست (۱۳۸۴) شارلاتان (۱۳۸۳) تشنه باران (۱۳۵۷) یک اصفهانی در سرزمین هیتلر (۱۳۵۶) پشمالو (۱۳۵۵) دلقک (۱۳۵۵) رابطه جوانی (۱۳۵۵) شوهر جونم عاشق شده (۱۳۵۵) نقص فنی (۱۳۵۵) ممل آمریکایی (۱۳۵۴) همسفر (۱۳۵۴) آب (۱۳۵۳) بزن بریم دزدی (۱۳۵۳) خوشگلا عوضی گرفتین (۱۳۵۳) شوهر کرایه‌ای (۱۳۵۳) عروس پابرهنه (۱۳۵۳) کوثر (۱۳۵۳) مراد برقی و هفت دخترون (۱۳۵۳) هفت دلاور (۱۳۵۲) حسن دینامیت (۱۳۵۱) آقای هالو (۱۳۴۹) تجاوز (۱۳۴۹)

بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیونبیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر اصغر ترقه بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون بیوگرافی اصغر سمسارزاده بازیگر سینما و تلویزیون

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *