بیوگرافی امیر قلعه نوعی سرمربی و همسرش + دختر و پسرش و خانواده

بیوگرافی امیر قلعه نویی سرمربی و همسرش + فرزندان و عکس

بیوگرافی امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی (نام اصلی اردشیر) متولد 1 آذر 1342 در تهران اما اصالتا اهل نیشابور است او سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است. قلعه نویی دارای یک دختر به نام خاتون و یک پسر به نام محمد هوتن میباشد.

امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران است چرا که با ۵ بار قهرمانی با تیم‌های استقلال ، سپاهان اصفهان به دست اورده است و سه بار هم استقلال را نایب قهرمان لیگ برتر کرده است.

  • نام اصلی : اردشیر قلعه نویی
    سن و تاریخ متولد : 1 آذر 1342
  • محل تولد : تهران
  • القاب : ژنرال
  • پیشه : بازیکن سابق و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
  • پست : هافبک
  • مدرک تحصیلی : دیپلم
  • سالهای فعالیت : 1358 تاکنون
  • قد : 165 سانتیمتر
  • فرزندان : خاتون و محمدهوتن

امیر قلعه نویی کیست و اهل کجاست

نام اصلی او اردشیر قلعه نویی است که با نام امیر قلعه نویی  در بین مردم و اهالی رسانه شهرت دارد.

او فوتبالیست سابق و سرمربی تیم فوتبال ایران است.

امیر قلعه نویی در اول آذر ماه سال ۱۳۴۲ در شهر تهران دیده به جهان گشوده است و در محله نازی آباد به دنیا آمده و اصالتا نیشابوری می باشد

ایشان هم اکنون به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است.

بیوگرافی و عکس امیر قلعه نویی سرمربی و همسرش + خانواده

زندگی شخصی امیر قلعه نویی

او در یک خانواده پر جمعیت به دنیا آمده است و دارای ۷ خواهر و یک برادر است.

پدرش راننده کامیون بود که زمانی او هفت ساله بود پدرش را از دست می‌دهد

بعد از فوت پدرش تلاش زیادی کرده تا بتواند کمک خرج خانه باشد و برای همین موضوع مجبور به کارگری شده و از شاگرد قنادی تا مسافرکشی و کار در مزرعه کشاورزی سعی میکرده لقمه نانی کمک خانواده اش دربیاورد و زندگی بسیار سختی را از لحاظ مالی داشته است.

عکس امیر قلعه نویی و همسر و پسرشبیوگرافی امیر قلعه نویی سرمربی و همسرش + دختر و پسرش و خانواده

سوابق باشگاهی

امیر قلعه نویی از سال ۱۳۸۵ به طور حرفه‌ای وارد حرفه ای فوتبال شد و اولین تیمی که به عضویت آن درامد راه‌آهن بود و سپس به شاهین تهران پیوست

فوتبال را از اواخر دهه ۵۰ با تیم جوانان راه‌آهن آغاز کرد. اردشیر لارودی و پرویز ابوطالب، اولین کسانی بودند که او را برای تیم‌های پایه‌ای راه‌آهن انتخاب کردند و بعد ناصر ابراهیمی او را به تیم بزرگسالان راه‌آهن برد که توانست در سن ۱۷ سالگی، ۳ گل در جام حذفی تهران در سال ۱۳۵۹ بزند.

امیر قلعه نویی در این فصل راه‌آهن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را در جام حذفی تهران شکست داد و تا فینال پیش رفت، اما با شکست در مقابل نیروی هوایی نایب قهرمان شد. او در سال ۱۳۶۰ به تیم ملی جوانان دعوت شد که نمایش قابل قبولی هم از خود ارائه کرد. چند ماه بعد ناصر ابراهیمی در اسفند ۱۳۶۰ از راه‌آهن به شاهین رفت.

بیوگرافی امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران + عکس جوانی امير قلعه نوعي

بازی های ملی

تا پایان دوره بازیگری اش ۲۰ بازی ملی را در کارنامه ثبت کرد که اتفاقاً ۱۹ بازی آن از سن ۲۹ سالگی به بعد رخ داد. وی اولین بار توسط ناصر ابراهیمی در سال ۱۳۶۴ به تیم ملی «ب» ایران دعوت شد. یک سال بعد از سوی پرویز دهداری به تیم ملی دعوت شد و اولین بازی ملی خود را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در مقابل چین انجام داد.

اما امیر قلعه نویی پس از آن تا ۲۹ سالگی (سال ۱۳۷۲) در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت، هر چند در سال ۱۳۶۸ توسط علی پروین به اردوی تیم ملی دعوت شد. در طی این مدت چند تورنمنت مهم بین‌المللی را به دلایل مختلف از دست داد. نخست، در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیای ۱۹۸۸ در تیم السد قطر بازی می‌کرد و چون در آن زمان بازیکنان شاغل در تیم‌های خارجی به تیم ملی دعوت نمی‌شدند، امکان بازی در آن مسابقات را پیدا نکرد.

امیر قلعه نویی در زمان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن عضو تیم استقلال بود، اما به دلیل ترافیک هافبک‌های برجسته و تکنیکی (مثل نامجو مطلق، بیانی، ابطحی، قایقران، و افتخاری) در تیم ملی آن زمان در جمع ۲۰ نفر اعزامی تیم فوتبال به بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ قرار نگرفت. در زمان جام ملت‌های آسیای ۱۹۹۲ ژاپن هم دچار مصدومیت شدید بود و ۱۱ ماه دور از میادین ماند.

خانواده امیر قلعه نویی (دخترش خاتون و همسر و پسرش هوتن)

خانواده و فرزندان امیر قلعه نویی سرمربی و عکس خاتون دختر امير قلعه نوعي

همسر و فرزندانش امیر قلعه نویی

او سالها پبش ازدواج کرده است  و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های هوتن و خاتون می باشد.

ازدواج دخترش و دامادش

در یکی از باغ های احمدآباد مستوفی در اطراف تهران ، امیر قلعه نویی مراسم ازدواج دخترش با سعید خالدیان که نمایشگاه ماشین دارد را برگزار کرد. چهره های زیادی در این مراسم حضور داشتند؛ از امیر جعفری بگیرید تا آرش برهانی ، حنیف عمران زاده و خیلیهای دیگر. ماشین عروس هم مازراتی خود ژنرال بود که گل آرایی شده بود.

سوابق مربیگری امیر قلعه نویی

امیر قلعه‌ نویی بعد از خداحافظی از فوتبال دوران مربیگری با سرمربیگری خود را آغاز کرد و در تیم‌های کشاورزی تهران برق تهران استقلال اهواز استقلال تهران تیم ملی ایران مثل کلان و همچنین سپاهان تراکتورسازی ملوان بندر انزلی ذوب آهن اصفهان و سپاهان اصفهان را می توان در مصاف در سوابق مربیگری ایشان ببینیم در حرفه ای مربیگری نیز مانند بازی کنید کارنامه موفقی و خودش به جای گذاشت و همین امر باعث شد که وی را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر انتخاب کنند.

در دوران سرمربیگری از جدول لیگ برتر ایران ۲۹ بار به عنوان سرمربی در مقابل تیم پرسپولیس قرار گرفت که حاصلش ۸ برد ۱۶ تساوی و پنج باخت بوده و ۱۴ شهرآورد را به‌عنوان سرمربی استقلال تجربه کرده است.

قهرمانی با استقلال تهران

امیر قلعه نویی در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در سال های ۸۵ و ۸۸ و ۹۲ با تیم استقلال به قهرمانی رسید و توانست قهرمانی در سال ۸۱ ۸۷ و یک نایب قهرمانی در سال ۸۷ در جام حذفی ایران به همراه تیم استقلال تهران به دست بیاورد.

وی همچنین در سال‌های ۸۹ و ۹۰ به مقام قهرمانی با سپاهان رسید .

تیم ملی ایران
امیر قلعه نویی در سال ۸۵ با رفتن برانکو ایوانکوویچ کرواسی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد تا تیم را آماده حضور در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ کند اما نتیجه قهرمانی حاصل نشد و مسئولیت ناکامی را به عهده گرفت .

برخی از خبرگزاری ها اعلام کردند امین قلعه‌نویی سرمربی باشگاه سپاهان به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده است.

عکس های جوانی و قدیمی امير قلعه نوعي

سیر تا پیاز زندگی امیر قلعه نویی از کودکی تا شهرت

امیر قلعه نویی میگوید در قدیم فوتبال در محلات و با توپ پلاستیکی بود و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم. یکی از علت هایی که به این راه گرایش پیدا کردم، برادر بزرگترم بود که خیلی خوب فوتبال بازی می کرد. یک تیم محلی زمین خاکی داشتیم که مال میدان انصاری نازی آباد بود به نام پیکان و هر جا که می رفتند من را با خودشان می بردند و من از همان موقع با توپ پلاستیکی دنبال پیکان بودم. از همین روی به فوتبال علاقه مند شدم و بعد هم رفتم دنبال فوتبال محلی… بعد که انقلاب شد، اولین تیمم جوانان افسر بود که چنگیز نجفی پور مربی من بود و خیلی خوب بازی می کردم.

یک دوره کوچک که برای سازمان آب توپ زدم و همه اینها که به شما می گویم زیر 15 سال بودم و فکر نکنید در 20 سالگی این اتفاقات برای من رخ داد. بعد از آن هم یک رفیق داشتم که شهید شد به نام رضا فرهادی کیا که بازیکن جوانان راه آهن بود. داداشم به او گفت می روی تمرین امیر را هم با خودت ببر. تست دادم که با ناصرخان ابراهیمی آشنا شدم و از همانجا فوتبال حرفه ای شروع شد.

عکس قدیمی امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران

کشف امیر قلعه نویی

قدیم ها اینطوری بود که در هر محلی یک بزرگی بود که آن بزرگ به فوتبال هم علاقه داشت. مثلا یکی در محل ما بود به نام داود خسروی نژاد که خدا رحمتش کند. این بنده خدا همه را جمع و جور می کرد با هزینه خودش تیم های خاکی تشکیل داده بود و این طرف و آن طرف می برد. اینکه می گویید چه کسی کاشف من بود که اصلش برمی گردد به برادرم ولی کسی که توانست خیلی به من کمک کند اول آقای چنگیز نجفی پور و واقعا بعد از آن ناصرخان ابراهیمی بود.

ویدیو گل زیبای امیر قلعه نویی

برادرم در این زمینه خیلی از من جلوتر است چون واقعا شطرنج خوبی دارد (خنده) و اهل مطالعه است. برادرم کتاب خیلی می خواند و در این زمینه خیلی از من جلوتر است. متاسفانه به خاطر مشغله فوتبال، زیاد نمی توانم مطالعه داشته باشم.

قدیم ها قبل انقلاب یک زمین که مال پدر خدابیامرزم بود مقابل خانه مان داشتیم که برادرم چند سال آن را هیات کرده بود. در زمین خالی آنجا مراسم می گرفتیم. بعد که زمین ساخته شد یک مدت هیأت ما هم تعطیل شد تا سال 62 که من 20 سالم بود و می توانید از بچه های محل مان در نازی آباد بپرسید. آن موقع که هنوز نه امیر قلعه نویی بودم و نه آن چنان در فوتبال رشد کرده بودم. باز هم ما آن هیات را چندتایی تاسیس کردیم و الان هم یک گوشه کار را در دهه محرم می گیریم.

اردت به علی پروین

ارادت خاصی به علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس دارد و از او بعنوان سلطان سلطان ها نام می برد که هم از نظر اخلافی و هم فنی بسیار قبولش دارد.

تفریحات

در مواقع بیکاری در منزل پینگ پنگ و والیبال بازی می کند و در فصل خود اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد به توچال می رود تا اسکی کند.

مربیگری تیم ملی ایران

پس از منتفی شدن انتخاب فلیکس سانچز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان، در نهایت پس از تماس‌های مهدی تاج با مدیران باشگاه گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی این مربی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد تا پس از خداحافظی با این تیم که به سبب حذف در جام ملت‌های 2007 رقم خورد، این مربی بار دیگر به تیم ملی بازگردد.

مدیران فدراسیون از شب گذشته 2 نوبت مذاکرات جدی با قلعه نویی انجام دادند و پس از اخذ این برنامه‌ها، آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

این در شرایطی است که اکثر اعضای هیات رئیسه موافق انتخاب قلعه‌نویی بودند و نظر آن‌ها سبب شد برخلاف برخی اعضا که تمایل داشتند بین گزینه‌های ایرانی جواد نکونام سرمربی تیم ملی شود، سرمربی گل گهر بار دیگر هدایت این تیم را در دست بگیرد.

پس از انتخاب قلعه‌نویی قرار است مهدی نبی نیز همچنان به عنوان سرپرست تیم ملی مانند دوره سرمربیگری کارلوس کی‌روش به فعالیت خود ادامه بدهد.

بیوگرافی امیر قلعه نویی سرمربی

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *