بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +عکس جدید
حریر شریعت زاده نوازنده دف و پیانو متولد ۱۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران میباشد و اصالتا تهرانی است او همسر سالار عقیلی خواننده ایرانی میباشد.

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +فیلم نوازندگی و عکس جدید

حریر شریعت زاده کیستز و اهل کجاست

حریر شریعت زاده نوازنده دف و پیانو متولد ۱۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران میباشد و اصالتا تهرانی است او همسر سالار عقیلی خواننده ایرانی میباشد و یک فرزند پسر به نام ماهور دارد خانم شریعت زاده لیسانس موسیقی  و تغذیه دارد او سالار عقیلی را در سال 1375 کشف کرد که همکاری انها به ازدواج ختم شد.

خانم شریعت زاده در آلبوم بوی باران محمدرضا شجریان نوازنده پیانو بوده است .

در ویدیو زیر پیانو زدن حریر شریعت زاده را مشاهده میکنید:

بیوگرافی حریر شریعت زاده

حریر شریعت زادهمتولد ۱۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران میباشد و دارای دو برادر و یک خواهر است او از نوازنده های حرفه ای موسیقی سنتی بوده و عضو اصلی گروه سالار عقیلی میباشد.

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +عکس جدید

تحصیلات

در رشته تعذیه تحصیل کرده اما به دلیل علاقه زیادی به نوازندگی دورهای دف نوازی و پیانو را به صورت آکادمیک فرا گرفته است و در حال حاضر از نوازندگان حرفه ای دف و پیانو محسوب میشود که توانسته سالها در کنار همسرش فعالیت داشته باشد و سرپرستی گروه موسیقی همسرش را بر عهده داشته باشد.

حریر شریعت زاده در دانشگاه، تحصیلات موسیقی را هم پشت سر گذاشته‌است.

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +عکس بدون حجاب حریر شریعت زاده

او یک خواهر و دو برادر دارد. یکی از برادران و خواهر او در کشور آلمان زندگی می کنند و برادر دیگر او ساکن شهر تهران است. پدربزرگ مادری اش کرمانی تبار است و صدای زیبایی داشته است. برادرش که در ایران ساکن است دندانپزشک است و نوازنده تار هم می باشد.

پیج اینستاگرام harirshariatzadeh

ماجرای ازدواج با سالار عقیلی

حریر شریعت زاده در باره آغاز آشنایی خود با سالار عقیلی می‌گوید:

در جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۷۵ با او آشنا شدم. با مادرم به عنوان تماشاچی به جشنواره رفته بودم. ساعات زیادی را در آنجا گذرانده بودیم. اعلام شد که گروه حوزۀ هنری برنامه دارد. ما خسته بودیم. از مادرم خواستم که برویم. از جا بلند شدیم و در حال حرکت به بیرون از سالن بودیم. هنوز از سالن خارج نشده بودیم که گروه حوزۀ هنری کار خود را آغاز کرد. صدای سالار سالن را پر کرد. ما در جای خود متوقف شدیم. صدای او تمام سالن را حیرت زده کرده بود. او جوانی ۱۷ – ۱۸ ساله و ناشناخته بود و این به حیرت جمع می افزود. من که ردیف‌های آوازی را نزد خانم پریسا تمام کرده بودم و با سبک‌ها آشنا بودم به مادرم گفتم فکر می کنم این خواننده از شاگردان آقای تعریف است. مادرم با تعجب پرسید من از کجا می توانم این را بدانم. گفتم از شیوۀ خواندن او می فهمم. تا آنتراکت صبر کردیم و بعد با او صحبت کردیم. به این شکل آشنایی ما شروع شد. پس از آشنایی بیشتر، همکاری هنری خود را آغاز کردیم. با هم کارهای مختلفی با پیانو انجام دادیم. تا اینکه در سال ۱۳۷۹ با هم ازدواج کردیم.

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +عکس جدید

آغاز کار موسیقی

وی در سال 61 شروع به آموختن ساز پیانو میکند و پس از طی کردن دوران ابتدایی با اساتیدی همچون خانم جواهری ، جواد معروفی و خانم ملک به عنوان هنرجو همکاری داشته و زیر نظر خانم پریسا ردیف های آواز را می آموزد .

سپس به نواختن تار روی آورده و این ساز را زیر نظر اساتیدی چون طهماسبی و متبسم می آموزد .

مادر حریر شریعت‌زاده عاشق موسیقی سنتی بوده و این اصلی‌ترین دلیل پا گذاشتن او به دنیای موسیقی است. وی درباره کودکی و فضای خانه‌ پدری‌اش می‌گوید:«من از بچگی عاشق موسیقی بودم. مادرم علاقه زیادی به موسیقی داشت و همیشه در خانه ما نوای موسیقی سنتی می‌پیچید؛ به خصوص استاد بنان و محجوبی. من هم با این نواها و صداها بزرگ شدم. در کودکی استادی داشتم که نابینا بود. استاد محمود رضایی، خدا رحمتش کند. او الفبای موسیقی و حتی سلفژ را به زبان کودکانه و با حوصله بسیار زیاد به من آموزش داد. بعد از او خدمت استاد معروفی رسیدم و موضوع جدی‌تر شد. بعدتر، خدمت خانم فریبا جواهری، سبک محجوبی را کار کردم و واقعا از خود بی‌خود شدم. پس از آن خدمت استاد فخری ملک‌پور که تنها شاگرد استاد محجوبی بودند، موسیقی را ادامه دادم و کار حرفه‌ای خودم را شروع کردم.» او درباره حسرت بزرگ و همیشگی‌اش این طور می‌گوید:«راستش یکی از حسرت‌های من این بود که چرا من دیر به‌دنیا آمدم. من مال این نسل نیستم. همیشه حسرت می‌خورم که اصلا تعلقی به این نسل ندارم ؛ باید پنجاه سال شاید هم صدسال پیش به‌دنیا می‌آمدم. واقعا من مال آن دوره هستم. همیشه می‌گویم خوش به حال کسانی که آن دوره موسیقی را دیدند.»

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +عکس جدید

لازم به ذکر است که سالار عقیلی در 11 آذر ماه سال 1356 در تهران متولد شد. سالار عقیلی از 8 سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد.

هم اکنون عقیلی افزون بر اجرا و ضبط آثار موسیقی به تدریس موسیقی در آموزشگاه خود و در هنرستان موسیقی مشغول است. او همچنین گروه راز و نیاز را تشکیل داد. اعضای این گروه عبارتند از سالار عقیلی، حریر شریعت زاده، حامد فکوری، مهدی باقری، آرش فرهنگ فر و شهرام غلامی. او به همراه این گروه کنسرت های بسیاری در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است.

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +عکس جدید

عقیلی و شریعت‌زاده دو هنرمند شناخته شده در برنامه مهران مدیری حاضر شدند و در بخش‌هایی از برنامه موسیقی اجرا کردند. در بخش گفت‌و‌گوها شریعت‌زاده در پاسخ به مهران مدیری در برنامه «دورهمی» که از او پرسید به کدام خصوصیت سالار عقیلی افتخار می‌کند، گفت: «صدای سالار عقیلی همیشه باعث افتخار من است و افتخار می‌کنم که او همسرم است. او پدری مهربان برای پسرمان، ماهور است.»

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی +عکس جدید

سالار عقیلی که پیش از این هم در برنامه «دورهمی» حضور داشته است در ابتدا تیتراژ سریال «معمای شاه» و قطعه «نگارا» را خواند.

سپس مهران مدیری، از شریعت‌زاده که عقیلی را با نواختن پیانو همراهی می‌کرد دعوت کرد تا کنار او قرار بگیرد. شریعت‌زاده در پاسخ به سوال مدیری که از او پرسید چه شد که عاشق شدید، گفت:

«سال ۷۳ هر دو ما در جشنواره موسیقی جوان حضور داشتیم. آن زمان من در بخش تک‌نوازی پیانو و آقای عقیلی در بخش آواز شرکت کرده بودیم. ردیفی که او خواند باعث شد حدس بزنم حتما شاگرد استاد صدیق تعریف بوده است.

عکس بدون حجاب حریر شریعت زاده و پسرش ماهور عقیلی

 

در همان جشنواره با مادرم پیش او رفتیم و از زبان خودش شنیدیم که شاگرد استاد تعریف بوده و با توجه به این که او هم تک‌نوازی مرا شنیده بود قرار شد با یکدیگر ارتباط کاری داشته باشیم.»

در پایان حریر شریعت‌زاده، سی‌دی «خلوت خاطره‌ها» را که تک‌نوازی پیانو خود اوست به موزه برنامه «دورهمی» تقدیم کرد و سالار عقیلی تیتراژ سریال «چرخ فلک» و قطعه «خوشه چین» را خواند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *