بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده + همسر و تصاویر

بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده + تصاویر و سوابق

بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده + همسر و تصاویر انها را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده

این هنرمند کشورمان از نوازنده ها و آهنگسازان حرفه ای کشورمان بوده که در سال 1352 در شهر اهواز چشم به جهان گشوده است

بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده + همسر و تصاویر

او در حال حاضر از نوازدگان حرفه ای سنتور ، قیچک و دف میباشد.

تحصیلات

وی در رشته موسیقی تحصیل کرده است و موفق شده که لیسانس این رشته را از دانشگاه هنرهای زیبای تهران اخذ نماید

شروع فعالیت

آقای سیامک آقایی فعالیت هنری خود را با کلاس های نوازندگی سنتور اغا کرد و زیر نظر رویا حلاج اولین گام خود را در یادگیری موسیقی برداشت.

بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده + همسر و تصاویر

سپس برای کسب مهارتهای بیشتر موسیقی نزد مسعود شناسا، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی، حسین ملک، ناصر فرهنگفر، مجید کیانی و رامبد صدیف فراگیری موسیقی را ادامه داد.

فیلم مصاحبه با سیامک آقایی

دانلود

او درباره علاقه نواختن سنتور میگوید:

وقتی شما به یك سوژه علاقه‌مندید و این علاقه‌مندی باعث می‌شود مدتی روی آن سوژه فكر كنید بعد از مدتی درمی‌یابید این علاقه وجوه گوناگونی پیدا كرده است. مثلا ردیف موسیقی ایرانی را در نظر بگیرید. یك سوژه كلی است اما گردش ملودی، زمانبندی،‌ فواصل و دستگاه‌ها و آوازها، سونوریته، ساز و هر كدام سوژه‌های مستقلی هستند كه به نوع و اندازه خود جای كار كردن دارند. سوژه سنتور و طنین و صدای آن برای من چنین حكمی دارد. من سنتور را از وجوه مختلف دوست دارم و به سمتش حركت كردم. بخش كوچكی از این حركت و این علاقه‌مندی به گروه سنتور تبدیل شده است.
بخش دیگرش جمع كردن نزدیك به 50 سنتور در ابعاد مختلف با سونوریته‌های متفاوت است.
بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده فرزندانش
گروه ما از میان هفت‌ سنتورباس یكی را انتخاب كردیم. من نزدیك به 400 جفت مضراب دارم كه دیدن‌شان من را گیج می‌كند و لذت می‌بخشد. اینكه مضراب وجود دارد خودش یك سوژه است كه می‌توان صفحه‌ها نوشت و ساعت‌ها نواخت و مدت‌ها اندیشه كرد. اگر خوب نگاه كنیم متوجه می‌شویم كه هر پدیده‌ای وجوه مختلفی دارد كه لذت‌های مختلفی می‌بخشد. قدم بعدی این است كه از خودم بپرسم چرا این لذت را به اشتراك نگذارم با دیگران. نی را نمی‌شود خیلی كوتاه و بلند كرد یا همین‌طور تار را. نمی‌توان خیلی دست‌كاری كرد سازها را. اما سنتور این اجازه را به شما می‌دهد.

پیج اینستاگرا سیامک آقایی siamak_aghaei

بیوگرافی سيامک آقايي آهنگساز و نوازنده سنتور بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده و شجریان بیوگرافی سيامک آقايي آهنگساز و نوازنده + همسر و تصاویر بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده + همسر و تصاویر بیوگرافی سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *