بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و همسر و دخترش + عکس و فوت همسر

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و ماجرای فوت همسرش + عکس

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و همسرش ژیلا تقی زاده و دخترش افروز + عکس و سوابق و جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

مهرداد ضیایی پیشه پیشکسوت و باسابقه سینما و تلویزیون ایران بوده که در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی هنرنمایی کرده است او در سال ۱۳۶۹ تا به حال در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند و همیشه نقش‌های مهم و پررنگی داشته است.

اولین تجربه حرفه ای او در فیلم شب دهم به کارگردانی جمال شورجه بود و در تلویزیون نیز در سال ۱۳۷۴ سریال شیخ مفید را بازی کرد .

سیدمهرداد ضیائی همسرش را در سال ۱۳۹۹ از دست داد خانم ژیلا تقی زاده داستان نویس و نقاش و فیلمنامه نویس کشورمان همسرش آن بود که متاسفانه بر اثر بیماری سرطان فوت کرد و ۲۱ سال درگیری بیماری بود و در نهایت در سال ۱۳۹۹ و در سن ۶۱ سالگی درگذشت جالب است بدانید آقای ضیایی علاوه بر بازیگری در زمینه شعر نیز فعالیت دارد او مجموعه شعر مرا به پیراهنت بسپار را در سال ۱۳۹۶ منتشر کرد در این صفحه بیوگرافی کامل از آقای ضیایی خوانی پرداخت

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی

ایشان از هنرمندان پیشکسوت و باسابقه سینما و تلویزیون و تئاتر ایران بوده که در فیلم ها و سریال های متعددی حضور داشته است.

آقای سید مهرداد ضیایی در ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۸ در شهر تهران چشم به جهان گشود

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و همسرش ژیلا تقی زاده و دختر مهرداد ضيايي + عکس و فوت همسر

همسرش خانم ژیلا تقی زاده

همسرش خانم ژیلا تقی زاده داستان نویس و نمایش نویس معروف ایرانی می باشد و حاصل ازدواجشان یک فرزند دختر به نام افروز است همسرش ژیلا تقی زاده در شهریور ۱۳۳۸ به دنیا آمد و در ۲ فروردین ۱۳۹۹ در گذشت

خانم تقی زاده ۲۱ سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد و در نهایت درگذشت

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و دخترش افروز + عکس و فوت همسر

سوابق هنری سید مهرداد ضیایی

بازیگری را در سال ۱۳۶۹ شروع کرد و با حضور درخشان در عرصه تئاتر موفق شد گام مهمی را در عرصه بازیگری بردارد

در سال ۱۳۷۴ وارد تلویزیون شد و در سریال شیخ مفید به کارگردانی فریبرز سال ایفای نقش پرداخت

سریال شیخ مفید بازیگرانی همچون رضا رویگری و پرویز پور حسینی و علی دهکردی و آتیلا پسیانی و امین تارخ را داشته و تجربه بسیار خوبی برای سید مهرداد ضیایی بود

در سال ۱۳۸۴ در سریال شهریار و یک سال بعد در سریال یک مشت پر عقاب بازی کرد.

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی و دخترش افروز + عکس و فوت همسر

در سال ۱۳۷۱ با بازی در شب دهم به کارگردانی جمال شورجه موفق شد که اولین تجربه سینمایی خود را به دست آورد در سال ۱۳۷۳ در فیلم کلاه قرمزی و پسرخاله بازی کرد در سال ۱۳۸۲ در فیلم مارمولک ایفای نقش پرداخت به شهرت فراوانی دست یافت

همچنین ببینید: بیوگرافی علیرضا گالش (قارنلی)

همسرش ژیلا تقی زاده

ژیلا تقی زاده از سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار همکاری خود را با رادیوی برون‌مرزی صدای آشنا، رادیو فرهنگ، رادیو جوان، رادیو نمایش و رادیو سلامت در زمینه نمایشنامه‌نویسی رادیویی آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او طراحی و اجرای پوسترهای تئاتر، تصویرگری کتاب‌ها و نشریات گوناگون، طراحی صحنه و لباس و عروسک در نمایش‌ها و تئاترهای مختلف بوده است که جوایز مختلفی را نصیب او کرده است.

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و همسر و دخترش + عکس و فوت همسر

علت بازیگر نقش اول نبودن مهرداد ضیایی

دلیلش را واقعا نمی‌دانم، اما در این باره حرف دارم: نقش اول مفهومی است که به مفاهیم زنجیره‌ای دیگری در رسانه و سینمای هالیوودی متصل است. در هنرهای نمایشی ما چیزی به عنوان نقش اول و نقش آخر نداریم. اما در کشور ما برخی تعاریف با مفاهیم کلاسیک رسانه‌ای و سینمایی که آنها هم بیشتر غربی هستند، تطبیق پیدا کرده‌اند. این تعاریف از جمله همین مفهوم نقش اول، به شکل‌گیری برخی تصورات در مردم منجر شده که به عنوان نمونه می‌توان به تلقی عامه مردم از بازیگر نقش اول اشاره کرد. بسیاری از مخاطبان تلویزیون گمان می‌کنند کسی که نقش اول بازی می‌کند، لابد هنرمندتر است یا کار سخت‌تری انجام می‌دهد. در تئاتر و رادیو گاهی نقش اول را به‌عهده داشته‌ام و در تلویزیون و سینما معمولا نقش‌های غیر اول که ترجیح می‌دهم بگویم نقش مکمل.

بازی در نقش‌های مکمل ممکن است سخت‌تر باشد، چرا که این نقش‌ها معمولا درگیری‌های چند جانبه دارد، چند بعدی است و محدودیت‌های بیشتری در اجرا دارد. بنابراین اگر نویسنده و کارگردانی با شعور و بینش هنری بازیگر انتخاب کند و بازیگر هم با بینش هنری نقشش را درک کند، خواهیم دید ایفای نقش مکمل بسیار سخت‌تر است.

به تمرین اعتقادی ندارم

برای تلویزیون و برای بسیاری از فیلمنامه‌ها  به تمرین اعتقاد ندارم. در سینما به اندکی تمرین اعتقاد دارم و در تئاتر و رادیو باید تمرین باشد. این شیوه مخصوص من برای سریال‌های تلویزیونی است، چون وقتی فیلمنامه را می‌خوانم ناخودآگاه به جای حفظ‌کردن دیالوگ‌ها یا دقت به توضیحات فیلمنامه به این فکر می‌کنم که اگر قرار بود خودم این صحنه‌ها را بنویسم چه می‌کردم و چطور می‌نوشتم. گاهی چیزی که نوشته شده و چیزی که به نظر من باید نوشته می‌شد در تضاد و تناقض قرار می‌گیرد. متاسفانه خیلی وقت‌ها ظرفیت کافی و انعطاف لازم برای کار گروهی وجود ندارد. بخصوص این‌که فیلمنامه در مقایسه با نمایشنامه ارزش ادبی چندانی ندارد، اما دوستان عزیز نویسنده پافشاری می‌کنند متن تغییر نکند. این استبداد به رای که در جامعه ما ریشه فرهنگی دارد آن هم در مورد حرفه‌ای که ذاتا دموکراتیک است، آثار مسموم خودش را روی فیلم‌ها و سریال‌ها می‌گذارد. البته منظورم سریال مادرانه نیست. دیالوگ‌های مادرانه بسیار منعطف است.

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و همسر و دخترش + عکس و فوت همسر

داستان سریال آشپزباشی برای جالب بود

انگیزه‌تان از پذیرفتن پیشنهاد بازی در سریال آشپزباشی چه بود؟ بازی در این سریال برای شما چه جذابیت‌هایی داشت؟
قصه برایم جالب بود. می‌دانستم هنرمند كارش را بلد است. به من گفت بر خلاف زیر تیغ می‌خواهم با ریتم دیگری جلو بروم. هنرمند هم نشان داد یك ملودرام خانوادگی با استانداردهای تلویزیونی باید به چه صورتی باشد. یكی از افراد دیگری كه در این مورد پیشقدم بود، مرحوم رسام بود. او و بیژن بیرنگ نشان دادند چقدر رسانه تلویزیون و ملودرام را می‌شناسند. من ابتدا به آشپزباشی یك اطمینان نسبی داشتم. بعلاوه این كه هیچ كدام از كارهای نوشتنی من قرار نبود به ثمر برسد. در این چند سال اخیر از نوشتن و پژوهش ناامید شدم. چون هیچ افق روشنی نداشت. الان به جاهایی كه در آن كار می‌كردم، فكر می‌كنم می‌بینم هیچ كدام وجود خارجی ندارند. مثل دفتر مطالعات و تحقیقات ادبیات داستانی، دانشنامه ادب فارسی و كتابخانه تخصصی‌اش، دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و…

آشپزباشی چهارمین كاری است كه با پرستویی انجام می‌دهم. بعد از مارمولك، به نام پدر و كتاب قانون چهارمین كار است. در همه اینها اولا از بازیگری‌اش و ثانیا از انسان بودنش درس می‌گیرم. این رابطه انسانی او خیلی روی بازی من تاثیر می‌گذارد. با خانم معتمد آریا هم همین طور، البته من با ایشان هیچ گاه همبازی نبوده‌ام.

بیوگرافی سید مهرداد ضیایی بازیگر و همسر و دخترش + عکس و فوت همسر

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *