بیوگرافی شهید عباس بابایی و فرزندانش +ماجرای شهادت شهید بابایی

بیوگرافی شهید عباس بابایی و فرزندانش +ماجرای شهادت شهید بابایی

بیوگرافی عباس بابایی (شهید بابایی) و همسر و فرزندانش +ماجرای شهادت او را در ادامه این بخش زا مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی شهید عباس بابایی

سرلشکر خلبان متولد 14 اذر 1329 در شهر قزوین بوده است که متاسفانه به دلیل یک اشتباه نظامی در تشخیص دشمن مورد هدف نیروهای خودی پدافند هوایی قرار گرفت و بر اثر برخورد گلوله به سرش جانباخت.

بیوگرافی شهید عباس بابایی و فرزندانش +ماجرای شهادت شهید بابایی

شهبد بابایی در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود وضعیت مالی انها متوسط بود

دوران ابتدایی تحصیل خود را در مدرسه دهخدا پشت سر گذاشت و سپس برای پشت سر گذاشتن دوره دبیرستان به مدرسه نظام وفا رفت.

وقتی که دیپلمش را گرفت به دانشگاه رفت و در رشته پزشکی به تحصیل پرداخت اما به علت اینکه علاقه بسیار زیادی به خلبانی داشت تصمیم گرفت که از این رشته انصراف داده و به خلبانی بپردازد.

در نهایت به رشته خلبانی رفت و به استخدام نیروی هوایی ایران درامد او به آمریکا رفت و دوره مقدماتی و تخصص خلبانی را سپری کرد.

بعد از انقلاب اسلامی

شهید عباس بابایی بعد از انقلاب 57 مسئولیت انجمناسلامی پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان را عهد دار شد و بعد از حمله رژیم بعث عراق به ایران تصمیم گرفت برای نبرد با دمشن به مناطق عملیاتی جبهه برود.

بیوگرافی شهید عباس بابایی

بیوگرافی شهید عباس بابایی و فرزندانش +ماجرای شهادت شهید بابایی

در سال 1360 به عنوان فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان انتخاب گردید

او در ۹ آذر ۱۳۶۲ به درجه سرهنگ تمامی ارتقاء یافت و به سمت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و به تهران عزیمت کرد. وی پس از چهار سال رزم در مقام معاونت عملیات نیروی هوایی، در ۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ به درجه «سرتیپی» ارتقاء یافت.

همسر و فرزندان شهید عباس بابایی

ایشان در سال 4 شهریور 1354 با دختر دایی خود که ملیحه حکمت نام داشت ازدواج کرد و حاصل ازدواجش یک دختر به نما سلما و دو پسر به نام های محمد و حسین شد

همسرش ملیحه حکمت در 3 خرداد 395 به دلیل بیاری کبدی درگذشت.

بیوگرافی شهید عباس بابایی و همسر و دختر و پسرانش

ماجرای شهادت عباس بابایی

شهید عباس بابایی پس از ۶۰ مأموریت جنگی موفق در صبح روز پانزدهم مرداد سال ۱۳۶۶ مصادف با روز عید قربان همراه با یکی از خلبانان نیروی هوایی (سرهنگ علی محمد نادری) به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه کار صحیح اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای اف–۵ دو کابینه از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمدند و وارد آسمان عراق شدند. بابایی و نادری پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در منطقه عملیاتی سردشت در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ مورد هدف شلیک توپ ضدهوایی شیلکا ۲۳ میلی‌متری پدافند خودی قرارگرفتند  و از ناحیه سر مجروح و بلافاصله شهید شد.

بیوگرافی شهید عباس بابایی و سلما دخترش شهید بابایی

یکی از راویان مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ دربارهٔ این واقعه نوشته‌است: «به دنبال اصابت گلوله به هواپیمای تیمسار بابایی و اختلالی که در ارتباط هواپیما و پایگاه تبریز به وجود آمد، پایگاه مزبور به رابط هوایی سپاه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای خودی در منطقه مرزی سقوط کرد برای کمک به یافتن خلبان و لاشه آن هر چه سریعتر اقدام نمایید.

مدت کوتاهی از اعلام این موضوع نگذشته بود که فرد مذکور مجدداً تماس گرفت و در حالی که گریه امانش نمی‌داد گفت: هواپیمای مورد نظر توسط خلبان به زمین نشست، ولی یکی از سرنشینان آن به علت اصابت تیر در داخل کابین شهید شده‌است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

4 نظر

  1. پس چگونه در سریال شوق پرواز که بر اساس زندگی‌نامه شهید بابایی ساخته شده و همکنون از شبکه رای فیلم پخش میشود اینگونه ساخته شده که شهید بابایی با پدافند دشمن مورد هدف قرار گرفت . چرا تاریخ را تحریف میکنید

    • احتمال میدم آخرین قسمت شوق پرواز رو سر سری نگاه کردی با دقت نگاه کنی میفهمی اون پدافند خودی بوده که هواپیما رو مورد هدف قرار داد‌یدبختی کشور ما اینه که جوانان مملکتممون به همچی گذری و احساسی و چشم بسته نگاه میکنند

  2. فریده گل محمدی

    سلام
    ساخت این سریال در حد شهید بابایی نبود ، خیلی ضعیف بود در برابر کارها و شخصیت این شهید بزرگوار ، باید بیشتر کار میشد ، شهید بابایی عزیز و بزرگوار یک فرد معمولی نبود یک اسطوره بود باید یک کارگردان قوی این سریال رو میساخت ، انگار فقط خواستند کاری کرده باشند . واقعا حیف شد که این چنین زندگی و کار نظامی این شخصیت تکرار نشدنی تاریخ ایران را به این صورت به تصویر کشیدند.

  3. علی پارسی

    امیدوارم روزی بشه با کیفیت بالا مانند هالیود درباره بزرگانی مثل شهید بابایی فیلم و سریال ساخته بشه . چون کیفیت بالا باعث میشه همه دنیا این فیلم و سریالها و ببینن و ایران و ایرانی رو بهتر و بیشتر بشناسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *