بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی و جدید

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی و جدید

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر نقش خاله پوری در سریال از سرنوشت به همراه عکس های شخصی و سوابق او را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی مائده طهماسبی

خانم مائده طهماسبی در شهر بابل و در سال ۱۳۳۶ بدنیا امد، ایشان توانست مدرک فوق لیسانس در رشته خبرنگاری را اخذ کند و ضمنا در گرایش علوم سیاسی و تئاتر نیز تحصیل نموده است.

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی و جدید

مائده طهماسبی در سن ۱۹ سالگی تصمیم به خروج از کشور گرفت و مقصد وی کشور المان بود و به ان کشور مهاجرت نمود.

او میگوید بعد از پایان مقطع راهنمایی در 14 سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند و بعد از گرفتن دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک در کنکور شرکت کرد

من از بچگی به نقل و انتقال عادت داشتم. به خاطر امکانات ضعیف مدرسه‌ها در شهرستان‌ها پدرم تصمیم گرفت ما به تهران بیاییم. به خاطر همین برادرم زودتر از من اومد تهران. در مدرسه ایتالیایی‌ها درس می‌خوند که همکلاس آقای آئیش بود.منم شش ابتدایی را در تهران خواندم، به خاطر سختی زندگی در تهران مادرم قبول نکرد تهران باشیم، آخه پدرم پزشک و رئیس بیمارستان بود و در تهران همراه ما نبود و در شمال می‌ماند. ما به شمال برگشتیم. ۳ سال درسمو شمال خوندم دوباره اومدیم تهران. دیپلم اینجا گرفتم و در تهران ماندیم.

او درباره همسرش میگوید من و فرهاد زندگی خصوصی‌مان از زندگی هنری جدا نیست و درگیر کارهای همدیگر هستیم. مادر فرهاد فوت کرد و به عنوان بازیگر نمی‌توانی برای اجرا نروی و روز سوم به دلیل تعهد کاری سرکار رفت. درحد آرزوهای بچگی بود و همه آرزوهام در گذشت زمان تغییر کرد و می‌توانم بگویم الان هیچ افسوسی ندارم، چرا که همه اتفاقاتی که برایم افتاده خوب بوده است.

همسر بازیگر نقش خاله پوری در سریال از سرنوشت

اشنایی مائده طهماسبی با فرهاد ائیش در دوران دانشجویی و فعالیت این دو در تئاتر بوده است، این زوج سالهاست که باهم زندگی میکنن و فرزندی ندارند، این زوج هنری در سال ۱۳۷۶ بعد از سالهای زیادی که در خارج از کشور اقامت داشتند به ایران بازگشتند.

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر همسر فرهاد آئیش

همسر فرهاد آئیش

اقای فرهاد ائیش متولد سال ۱۳۳۱ در منطقه شمیران تهران است و ایشان در زمینه کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه نویسی فعالیت دارد.

فرهاد آئیش در آمریکا تحصیل می کرد و زمانی برای یک اجرای برنامه به آلمان سفر می کند و در آنجا با مائده طهماسبی آشنا می شود.

میگوید: حدودا سه سالی دورادور با هم ارتباط داشتیم تا اینکه یک روز ناگهان به من الهام شد که مائده می تواند جفت من باشد! همان موقع بود که شماره اش را گرفتم و گفتم:«تو جفت من هستی و می خواهم با تو ازدواج کنم.» فکرش را کنید ۵ صبح به وقت آلمان به مائده زنگ زده بودم و او از شدت تعجب فقط می خندید و فکر می کرد دارم باهاش شوخی می کنم.

اولین فیلم مائده طهماسبی

با بازی در فیلم سینمایی دایره، کاری از جعفر پناهی اولین بازی خود را در سال ۱۳۷۸ تجربه کرد، در این فیلم سینمایی مائده طهماسبی با بازیگرانی همچون منیر عرب، سولماز پناهی، فاطمه نقوی، فرشته صدرعرفانی و …. همبازی بود و بعد از ان وی در سریال های تلویزیونی متعدد، فیلم های سینمایی گوناگون و تئاترهای مختلف نقش افرینی کرده است.

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر و عکس لو رفته همسر فرهاد آئیش

نقش متفاوت مائده طهماسبی در فیلم جذاب مارمولک

وی در سال ۱۳۸۲، با ایفای نقش عذرا شاپوری در فیلم پرطرفدار مارمولک که کارگردانی این اثر زیبا را کمال تبریزی بر عهده داشت به شهرت بیشتری رسید، از شاخص ترین بازیگران فیلم سینمایی مارمولک میتوان به پرویز پرستویی، مهران رجبی، مهرداد ضیایی، رعنا ازادی و … اشاره کرد.

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر و همسرش فرهاد آئیش

بازیگر نقش خاله پوری در سریال از سرنوشت

مائده طهماسبی، ایفاگر نقش خاله پوری در سریال پرببینده از سرنوشت و نقش افرین شهناز در سریال پرتماشاگر خداحافظ بچه می باشد.

به غیر از بازیگری در سینما و تلویزیون و تئاتر در زمینه کارگردانی تئاتر نیز فعالیت می کند.

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر نقش خاله پوری در سریال از سرنوشت

در این شب ها شاهد ایفای نقش مائده طهماسبی در سریال از سرنوشت (فصل دوم) که از شبکه دو سیما پخش میشود هستیم.

از دیگر بازیگرانی که در این مجموعه (از سرنوشت فصل دوم) بازی میکنن میتوان به حسین پاکدل، علیرضا ارا، دارا حیاتی، کیسان دیباج و … اشاره کرد.

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر نقش خاله پوری در سریال از سرنوشت

از اثار برجسته تلویزیونی مائده طهماسبی

باجناق ها کاری از فرهاد ائیش

شمس العماره کاری از سامان مقدم

نون و ریحون کاری از فرزاد موتمن

پنچری کاری از برزو نیک نژاد

گاراژ ۸۸۸ کاری از سام کلانتری

قرارگاه مسکونی کاری از سید جواد رضویان

مرگ تدریجی یک رویا کاری از فریدون جیرانی

زمین انسانها کاری از ابوالحسن داوودی

خداحافظ بچه کاری از منوچهر هادی

پرده نشین کاری از بهروز شعیبی

عشق تعطیل نیست کاری از بیژن بیرنگ

از یادها رفته کاری از بهرام بهرامیان

تاریکی شب، روشنایی روز کاری از حجت قاسم زاده اصل

از سرنوشت کاری از علیرضا بذرافشان

عکس جنجالی مائده طهماسبی بازیگر نقش خاله پوری در سریال از سرنوشت

فیلم سینمایی با بازی مائده طهماسبی:

دایره کاری از جعفر پناهی

مارمولک کاری از کمال تبریزی

ماهی ها عاشق میشوند کاری از علی رفیعی

سنتوری کاری از داریوش مهرجویی

پارک وی کاری از فریدون جیرانی

باد در علفزار می پیچد کاری از خسرو معصومی

در امتداد شهر کاری از علی عطشانی

خرس کاری از خسرو معصومی

هیس! دخترها فریاد نمی زنند کاری از پوری درخشنده

اذر کاری از محمد حمزه ای

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر نقش خاله پوری در سریال از سرنوشت

پدر مائده طهماسبی پزشک بود

پدرم پزشک بود اما هیچکدام از ما ۴ نفر پزشک نشدیم، آخه پدر و مادرم اصراری برای هیچ رشته‌ای نداشتند.

برادر بزرگم حسابداری خواند، منم از ایران رفتم. خواهرم بعد از ۷ سال اومد آلمان پیش من تعلیم و تربیت کودک خواند، برادر کوچکم راه و ساختمان خوند و آقای مهندس شد.

دلم می‌خواست معماری بخونم، ولی معدلم کم بود، به خاطر همین رشته ریاضی به طبیعی (تجربی) تبدیل کردم تا معدلم بهتر شود، در حین این کارها به آلمان سفر کردم. داییم برلین بود، آن موقع راحت می‌شد بروی. آخه من بدون ویزا رفتم.

رشته اولم علوم ارتباطات بود، این رشته شامل خبرنگاری، فیلم و ویدئو بود. خیلی رشته هیجان‌انگیزی بود و در کنار آن باید رشته تکمیلی می‌خواندم که من تئاتر و علوم سیاسی را انتخاب کردم. بیشترین تمرکزم در تئاتر بود. درآن زمان انقلاب شد و رشته علوم سیاسی هم تحت تاثیر آن قرار گرفت.

همچنین در آلمان خودم کار می‌کردم و غیرتمند بودم، تقریبا از ۲۰ سالگی پولی از خانواده دریافت نمی‌کردم. دو تا دوست صمیمی داشتم که هم‌خونه هم بودیم، با هم متن می‌نوشتیم و باهم اجرا می‌کردیم، به خاطر اینکه زبان فارسی بلد نبودند، به صورت پانتومیم اجرا می‌رفتیم.

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر و همسرش فرهاد آئیش

ما سفرهای طولانی می‌رفتیم، با رابطه خوبی که باهم داشتیم، اگر مشکلاتی در سفر برای ما پیش میومد زیاد ناراحت کننده نبود، به خاطر اینکه هردو سفر را دوست داریم. سفر برای ما خسته‌کننده نیست و سفرهای ما خیلی لوکس نبوده است.

دوران ما آرمانگرایی زیاد بود. مستقل بودیم و به دلیل دوری از خانواده تاثیر آن‌ها صفر بود و خودمان سازنده زندگی بودیم.

به هرحال من ۱۴ سال در شهرستان بودم، بعد اومدم تهران که تفاوت‌هایی با شمال داشت. برلین رفتم و از آنجا به آمریکا سفر کردم. به ۴۰ سالگی رسیدم، به جایی که آشنایی با فرهاد به یک پختگی نسبی رسیده بودم. با فرهاد نقشه می‌‌کشیدیم که بمونیم آمریکا و کار تئاتر انجام بدیم برای ایرانیان یا برگردیم ایران و برای مخاطب خودمان کار اجرا کنیم.

رابطه خوبی با جوانان دارم، اتفاقا پارسال داور جشنواره خانه تئاتر بودم، ۲۰۰ تئاتر را دیدم که البته تئاترهای خوبی را شاهد بودم.

راز خوشبختی فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

برخی از والدین نظرشان در این مورد این است که چون وضع جامعه خوب نیست، نمی توانند بچه هایشان را رها کنند.

طهماسبی: بله، اما زمان ما هم شرایط جامعه خوب نبود اما نسل من عصیانگر بود و آموخت که روی پای خودش بایستد، برعکس امروز که بچه ها همه جوره به والدین خود چسبیده اند و از زندگی کردن هراس دارند.

ماجرای گیاهخواری

ما حدود ۲۰ سال است که گوشت نمی خوریم و فکر می کنم خوب نیست آدم برخی موجودات را نگه می دارد و به آنها حسابی برسد و بعد سرشان را ببرد برای خوردن خودش! بیشتر غذاهای شرقی می خورم؛ مثلا غذاهای چینی، تایلندی و ژاپنی؛ این غذاها پر از سبزیجات هستند و برای بدن بسیار مفیدند. ما در زمان دانشجویی خیلی فست فود می خوردیم اما یکباره تصمیم گرفتیم آداب غذاخوردنمان را تغییر دهیم و به همین دلیل هم هست که سال هاست از غذاهای ارگانیک استفاده می کنیم و احساس سبکی داریم.

خوشحال هستم که گیاهخواری کم کم در ایران جای خود را باز می کند. یادم می آید وقتی ایران آمده بودم مادرم فکر می کرد من خیلی ضعیف شده ام و پنهانی به من گوشت می داد ولی بدنم خیلی سریع واکنش نشان می داد و از همان زمان برای دیگران هم جا افتاد که گیاهخوار هستم.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *