بیوگرافی مجید تفرشی تاریخ نگار و همسرش + سوابق

بیوگرافی مجید تفرشی تاریخ نگار و همسرش + سوابق

بیوگرافی مجید تفرشی تاریخ نگار و همسرش + سوابق او را در دامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی مجید تفرشی

ایشان متولد 1343 در تهران میباشد که در خانواده ای مذهبی و متدین بزرگ شده است و سوابق زیادی در زمینه های علمی به خصوص تاریخی دارد.

بیوگرافی مجید تفرشی تاریخ نگار و کارشناس سیاسی و همسرش+ تصاویر

تحصیلات

آقای مجید تفرشی تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه مذهبی علوی گذرانده است و به دلیل علاقه بسیار زیادی به تاریخ در این رشته به تحصیلاتش ادامه داد و موفق شد اولین کتاب خود را در سن 19 سالگی به چاپ برساند  کتابی که نسخه خطی بوده و نام آن “مقدمات مشروطیت” بوده است.

وی تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه تهران گذراند و برای ادامه تحصیل راهی لندن شد و در دانشگاه رویال هالووی به تحصیل پرداخت.

بیوگرافی مجید تفرشی تاریخ نگار و کارشناس سیاسی و همسرش + تصاویر

سوابق و فعالیتها

تفرشی تاکنون بیش از 30 مقاله و 8 کتاب در مورد تاریخ معاصر منتشر کرده است و سه کتاب دیگر از او در دست انتشار است. «اسناد گزارش‌های محرمانه شهربانی» (به همراهی محمود طاهراحمدی)، ویرایش علمی و ترجمه بخشی از کتاب «میرزا ملکم‌خان» نوشتۀ حامد الگار، ویرایش و تدوین «40 سال در صحنۀ قضایی، سیاسی و دیپلماسی ایران و جهان – خاطرات دکتر جلال عبده»، «خاطرات و اسناد یوسف افتخاری» (به همراه کاوه بیات)، «دو سال روابط محرمانۀ احمدشاه و سفارت شوروی در تهران» و «کتاب‌شناسی سی ساله افغانستان» (به زبان انگلیسی) نام برخی از این آثار است.

بیوگرافی مجید تفرشی تاریخ نگار و پژوهشگر و همسرش + تصاویر

کارشناس برنامه های صدا و سیما

او به عنوان کارشناس مسائل تاریخی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی در برنامه های صدا و سیما حضور پیدا میکند و در باره مسائل ذکر شده صحبت میکند.

او علاوه صدا و سیما در شبکه های معتبر جهانی نیز به عنوان کارشناس حضور پیدا میکند.

مقاله های مهم

  • اسناد مربوط به دهخدا و لغتنامه
  • تاثیر فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش سازمانی
  • مدارس عالی حقوق و علوم سیاسی از ابتدا تا تأسیس دانشگاه تهران
  • گزارشی از فروش روزانه نشریات در تهران

بیوگرافی مجید تفرشی تاریخ نگار و همسرش + سوابق

همسر و فرزندان

درباره زندگی شخصی ایشان اطلاعاتی وجود ندارد

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

11 نظر

  1. مجید تفرشی

    من (مجید تفرشی) متولد 1343 هستم. (نه 1348)
    ضمنا برخلاف تیتر مطلب شما، خوشبختانه در این نوشته هیچ چیزی درباره همسر من وجود ندارد.

    • وقتی قهرمان ملی شما میشود ظریف که فک میکنه آمریکا میتونه با یک دکمه کل سیستم دفاعی ما رو نابود کنه! معلومه چرا مملکت ما اینطوری هست. متاسفم برای صدا سیما که شما شدین کارشناسش!

    • درود بر شما امیدوارم این سیستم فرو رفته در فساد ومنجلاب را به حکمرانان خردمند اطلاع دهید تا مثل شاه دیر نشده اصلاحات کلید بزنن خدای نکرده اگر انقلاب دیگری بشود دیگع مثل ۵۷نیست خطر تجزیه است 😔😌

  2. برنامه شما را با اقاي عمويي ديدم .خوشبختانه شما به علت عمق مطالعات و حسن نظر و پاكدامني به شناخت درستي از وضعيت ايران رسيده ايد كه اميدوارم به مسئولين انتقال دهيد كه از اين بحران جامعه رهايي يابد و به حركت خود ادامه دهد

    • آره منم دیدم، واقعا یه برنامه بذارن و بگن برجام واقعا خوب بود؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! برجام به جز تحقیر ملت چیز دیگه ای هم بود!!!!!! ما همه تاسیسات هسته ای را پلپ یا کم کردیم در مقابل یکی از طرف ها که کلا پاره کرد برجامو و دیگری برجام موشکی میخواست. یه برنامه راجع به این موضوع بزارن البته اجازه بدن طرف مقابل هم صحبت کنه

  3. محسن تفرشى

    من هم با افتخار تفرشى ام مثل همه تفرشيها و به همه تفرشى ها هم افتخار ميكنم

  4. برنامه شما را با اقاي عمويي ديدم .خوشبختانه شما به علت عمق مطالعات و حسن نظر و پاكدامني به شناخت درستي از وضعيت ايران رسيده ايد كه اميدوارم به مسئولين انتقال دهيد كه از اين بحران جامعه رهايي يابد و به حركت خود ادامه دهد

  5. محمدرضا کیانفر

    .
    مجید تفرشی کارشناس سیاسی گفت: توافق تهران و ریاض زمانی معنی پیدا می‌کند که به یک توافق بین‌المللی بیانجامد و اصلاحات عمیق اداری برای اجرای آن توافق بین‌المللی صورت بگیرد.

    آقای تفرشی،
    اصلاحات عمیق اداری فقط در صورتی میسر است که جمهوری اسلامی را قانع کرده باشیم به مخالفانش مجوز تأسیس حزب بدهد زیرا سیستم اداری آنچنان در منجلاب فساد فرو رفته که بدون حضور مخالفان هیچ اصلاحی متصور نیست.
    با آنکه گشت قبطی‌ی گیتی غریق نیل، در مصر ما فراعنه فرمانروا هنوز.
    در قرن علم و عهد طلائی ز روی جهل، ما در خیال مس شدن کیمیا هنوز.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *