بیوگرافی مریلا زارعی و همسرش مهدی رجبی و فرزندش پارمیدا و عکس و اصالت مریلا زارعی و
چرا مریلا زارعی ازدواج نکرده همراه با تصاویر جوانی های مریلا زارعی و عکس پدر و مادر و خواهر مریلا زارعی با ثروت و شغل و درامد مریلا زارعی را در این صفحه بخوانید.
بیوگرافی مریلا زارعی بازیگر و همسرش
مریلا زارعی بازیگر متولد 25 فروردین سال 1353 در شهر نطنز استان اصفهان میباشد یک خواهر به نام ملیکا زارعی دارد که او نیز در حوزه هنر فعالیت دارد مریلا زارعی تاکنون در فیلمها و سریالهای زیادی ایفای نقش کرده است و آثار جاودانی از خود به یادگار نیز گذاشته است.
مریلا زارعی در رشته مهندسی علوم صنایع غذایی به پایان رسانده است او فعالیت حرفهای خود را در حوزه بازیگری از سال ۱۳۷۴ آغاز کرده است
زندگی شخصی مریلا زارعی
مریلا زارعی در روز ۲۵ فروردین ماه، سال ۱۳۵۳ در شهر تهران به دنیا آمده است.
ایشان در رشته صنایع غذایی تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه آزاد تهران اخذ نموده است.
ملیکا زارعی مجری برنامه کودک خواهر مریلا زارعی است.
ایشان زاده سال ۱۳۶۴ میباشد و به تازگی مادر شده است.
ازدواج و همسرش
او با شخصی به نام مهدی رجبی ازدواح کرده است و در حال حاضر مادر دختری به نام پارمیدا رجبی است.
آغاز فعالیت هنری مریلا زارعی
ملیکا زارعی کار خودرا در تلویزیون با سریال تلویزیونی «دبیرستان خضرا» ساخته اکبر خواجویی در سال ۱۳۷۵ آغاز نمود.
ایشان در سال ۱۳۷۳ با ایفای نقش در فیلم «سلام سینما» باساخته ی محسن مخملباف پا به سینما نهاد و سریال تلویزیونی «کارآگاه» ساختهی حسن هدایت به عرصه هنرپیشگی پا گذاشت.
مریلا زارعی و نیکی کریمی در فیلم «دو زن» و با سریال تلویزیونی «هوای تازه» ساختهی محمد رحمانیان بیشتر مشهور شد.
- همچنین ببینید بیوگرافی سولماز غنی و همسرش
ایفای نقش در فیلم «دوزن» با ساختهی تهمینه میلانی در سال ۱۳۷۷ یکی از شانس های بزرگ ایشان بود و بعد از آن توانایی هایش را در فیلم «واکنش پنجم» با ساختهی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۱ نشان داد.
بالاخره با ایفای نقش کوتاه، ولی خیلی تاثیرگذار در فیلم «سربازهای جمعه» ساختهی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۸۲مزد زحمت هایش را از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر از هشتمین جشن خانه سینما و از نویسنده ها و منتقد ها دریافت نمود.
اول در فیلم «سلام سینما» با کارگردانی محسن مخملباف در سال ۱۳۷۳ در پرده سینما چهره ایسان نقش بست.
ایفای نقش مریلا زارعی در فیلم سینمایی (چ) نیز از دیگر نقش های درخشان ایشان می باشد و همچنین در فیلم «سربازهای جمعه» کارگردانی مسعود کیمیایی و «درباره الی» ساخته ی اصغر فرهادی نیز می باشد، که قدرت و هنر هنرپیشگی خودش را نشان میدهد.
- همچنین ببینید بیوگرافی سولماز غنی و همسرش
خانم زارعی برای ایفای نقش در فیلم «شیار 143» جایزه سیمرغ برترین هنرپیشه نقش نخست زن سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.
وی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «دختر» کاندید برترین نقش مکمل زن از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سال 94 شد.
- همچنین ببینید بیوگرافی علیرام نورایی و همسرش
فیلم های سینمایی مریلا زارعی
پاتک ساختهی علی اصغر شادروان سال ۷۴
روی خط مرگ ساختهی شفیع آقامحمدیان سال ٧۵
زن شرقی ساختهی رامبد لطفی سال ۷۶
دو زن ساخته ی تهمینه میلانی سال ۷۷
تکیه بر باد ساختهی داریوش فرهنگ ٧۶
عشق فیلم ساختهی ابراهیم وحیدزاده سال ۷۹
واکنش پنجم ساخته ی تهمینه میلانی سال ۸۱
گربه روی شیروانی ساختهی علی عبدالله علیزاده سال ۸۱
هم نفس ساختهی مهدی فخیم زاده سال ٨٢
معادله ساخته ی ابراهیم وحید زاده سال ۸۲
سربازهای جمعه با ساختهی مسعود کیمیایی سال ۸۲
زن زیادی ساختهی تهمینه میلانی سال ۸۳
مجردها ساختهی اصغر هاشمی سال ۸۳
حکم ساخته ی مسعود کیمیایی سال ۸۳
نصف مال من نصف مال تو با ساختهی وحید نیکخواه آزاد سال ٨۵
دستهای خالی سال ۸۵
اخراجی ها ساخته ی مسعود ده نمکی سال ۸۵
آفتاب بر همه یکسان میتابد ۸۵
خروس جنگی سال ۸۶
- همچنین ببینید بیوگرافی آناهیتا همتی و همسرش
یک اشتباه کوچولو ساختهی محسن دامادی سال ۸۷
شیرین ساخته ی عباس کیارستمی سال ۸۷
مدیوم سال ۸۷
دعوت ساختهی ابراهیم حاتمیکیا سال ۸۷
درباره الی ساختهی اصغر فرهادی سال ۸۷
کیفر ساختهی حسن فتحی سال ۸۸
دیگری ساختهی مهدی رحمانی سال ۸۸
گزارش یک جشن با ساختهی ابراهیم حاتمیکیا سال ۸۹
جدایی نادر از سیمین با ساختهی اصغر فرهادی سال ۸۹
خوابم میاد ساختهی رضا عطاران سال ۹۰
خرس با ساختهی خسرو معصومی سال ۹۰
هیس! دخترها فریاد نمیزنند با ساختهی پوران درخشنده سال ۹۰
رژیم طلایی با ساختهی رضا سبحانی سال ۹۱
همه چیز برای فروش با ساختهی امیرحسین ثقفی سال ۹۱
چ «چمران» با ساخته ی ابراهیم حاتمیکیا سال ۹۱
شیار ۱۴۳ با ساختهی نرگس آبیار سال ۹۲
دختر سال ۹۴
بادیگارد سال ۹۴
اسرافیل سال ۹۵
زیر سقف دودی سال ۹۵.
سریال های تلویزیونی مریلا زارعی
کارآگاه سال ۷۴
مهر خوبان سال ۷۴
خلبان سال ۷۴
جهان وارونه سال ۷۴
دبیرستان خضرا سال ۷۴ _۷۵
خانههای اجارهای «تله تئاتر» سال ۷۵
هوای تازه سال ۷۵
کهنه سوار سال ۷۶
شن های کف رودخانه سال ٧٧
فردا دیر است ۷۶
ولایت عشق ٧٧
داستان یک شهر سال ۷۸
زمان شوریدگی سال ۷۹
پلیس جوان سال ۸۰
دریاییها سال ۹۱
کلاه پهلوی سال ۹۱
جوایز و نامزدی های مریلا زارعی
برنده تندیس هنرپیشه نقش مکمل زن از جشن خانه سینما برای فیلم «دو زن» سال ۷۸
تقدیر برای حضورش در مجموعه «ولایت عشق» سال ۸۰
تندیس برترین هنرپیشه زن تلویزیون سال ۸۱
برنده سیمرغ بلورین برترین هنرپیشه نقش مکمل زن سال ۸۲
برنده تندیس زرین برترین هنرپیشه نقش مکمل زن سال ۸۳
برنده لوح زرین برترین کاندید سیمرغ بلورین بهترین هنرپیشه نقش نخستین زن سال ۸۳
کاندید تندیس زرین برترین هنرپیشه نقش نخست زن سال ۸۴
کاندید لوح زرین برترین هنرپیشه زن سال ۸۴
کاندید تندیس زرین برترین هنرپیشه نقش نخست زن سال ۸۶برای فیلم دستهای خالی.
کاندید تندیس زرین برترین هنرپیشه نقش نخست زن «دعوت» سال ۸۷
کاندید برترین هنرپیشه نقش مکمل زن در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «درباره الی» سال ۹۷
برنده سیمرغ بلورین برترین هنرپیشه نقش نخستین زن برای فیلم «شیار ۱۴۳» سال ۹۲
کاندید برترین هنرپیشه نقش مکمل زن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دختر»
بعد از حضور در «حکم» اما به نظر میرسد زارعی در تلاش برای بازیابی خود بود. او تا رسیدن به فصل سینمای ابراهیم حاتمیکیا و اصغر فرهادی، توجه خود را معطوف دنیای کمدی کرد تا به این بهانه نفس تازه کند. زارعی در فاصله دو سال، در دو فیلم «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» با اصغر فرهادی همکاری کرد و با وجود کوتاه بودن این نقشها، تاثیرگذار ظاهر شد. سالهای انتهایی دهه ٨٠ اما سالهای پرکار مریلا زارعی بود. فصل فرهادی با «جدایی نادر از سیمین» برای او به پایان رسید اما فصل حاتمیکیا از «دعوت» تا «بادیگارد» یعنی تا سال ٩۴، برای او ادامهدار شد.
طبیعی است در این مرور بررسی بیش از چهل فیلمی که زارعی در آنها نقشآفرینی کرده، کار دشواری است. انتخابهای او در برخی مواقع مانند هر بازیگری حتما با خطا همراه بوده اما تغییر مسیر او در سالهای اخیر و گزیدهکاریاش برای تجربههای متفاوت، غیرقابل انکار است. اتفاقی که به زعم بسیاری از منتقدان و سینماگران، با «الفت» و جان دادن به نقش او در «شیار ١۴٣» اتفاق افتاده است.
ممیزیها همچنان بر سر جای خود باقی است. مدیران و مسوولان سینمایی انگار هنوز وجاهت و موقعیت لازم را برای دفاع جامع از آثار جدی و دغدغهمند با رویکرد انتقادی و البته مصلحانه ندارند یا اینکه هنوز عزمی برای این فضا جزم نشده است. ساخت فیلمهای منتقد با موضوعات خاص نیاز به حمایتهای مادی و معنوی مسوولان دارد. فیلمهایی که جلوتر از مخاطبشان ایستادهاند و قصد روشنگری دارند و البته نه تحقیر.
اما متاسفانه مدیران با عدم تشخیص درست فیلمساز مغرض از فیلمساز دلسوزِ با بایدها و نبایدهای تعریف شده برای کلیه آثار فیلمساز را به عقب برده و باعث میشوند تماشاگر با دیدن آثار روی پرده با لبخندی از روی تمسخر و تاسف از سالن سینما خارج شود که این هم اتلاف سرمایه است.
بنده اصلا قصد بیاحترامی ندارم ولی آنچه از بیرون به نظر میرسد خیلی واضح است مدیران و مسوولان باید از مجوزهای صادر شده حمایت کنند و پشت فیلمساز بایستند تا فیلمساز بتواند با امنیت کامل و با جسارت به درون موضوعات رخنه کند.
مدیران با این نگاه باید در جایگاهی قرار بگیرند که با استدلالهای محکم بتوانند مخالفین و معترضین به بعضی آثار هنری را قانع به تخفیف مواضعشان کنند و اجازه حرکت آرام اثر سینمایی را در میان مردم بدهند. در غیر این صورت با این تکیهگاههای لرزان آنچه از سوی سینماگران به پرده میرسد هرچقدر هم که لکنت داشته باشد قابل تامل است.