بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و قد

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه برداری و همسرش + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و سوابق و افتخارات و قد و سن او را در این صفحه از مجله شبونه ببینید

  • نام اصلی: پریسا جهانفکریان
  • تاریخ تولد: ۱۴ فروردین ۱۳۷۴
  • محل تولد: دنا
  • حرفه: وزنه بردار
  • وزن: 87 کیلو
  • قد: 175
  • شروع فعالیت: 1393
  • شهرت: کسب سهمیه المپیک 2020
  • همسر: دارد
  • اینستاگرام: parisa.jahanfekr

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و قد

پریسا جهانفکریان از وزنه برداران سنگین وزن و حرفه‌ای تیم ملی وزنه برداری کشورمان بوده که توانست تاریخ سازی و افتخار آفرینی کند و سهمیه المپیک را برای خود به دست آورد

بیوگرافی پریسا جهانفکریان

ایشان متولد ۱۴ فروردین ۱۳۷۴ در دنا میباشد و در رقابت های بین المللی حضور فعال داشته و توانسته قهرمانی و افتخارات زیادی را به صورت تیمی و انفرادی کسب کند

پریسا جهانفکریان گفته متولد سال 1374 اهل شهرستان دنا شهر سی سخت و ورزش وزنه برداری را مدت یک سال است که به صورت حرفه ای دنبال میکنم.

پریسا پریسا جهانفکریان در سال 1391 ورزش وزنه برداری شد.

او میگوید از سال 91 وارد ورزش شدم که 7 سال در رشته ورزشی کونگ فو فعالیت داشتم و مدال هایی نیز کسب کردم، با توجه به اینکه ورزش وزنه برداری در بخش بانوان یک سال است که در کشور راه اندازی شده است نزدیک به 7 ماه است وارد این رشته شده ام. در اولین مسابقات وزنه برداری بانوان وزنه بردار نیز که در مشهد برگزار شد شرکت کردم و موفق به دریافت مدال برنز شدم هم اکنون نیز به در اردوی تیم ملی در تهران هستم.

در کشور به ورزش بانوان کمتر توجه می شود از طرف دیگر نگاه مردم نسبت به یک بانوی وزنه بردار متفاوت است و برایشان عجیب است اما مدیرکل ورزش و جوانان استان به ورزش بانوان توجه ویژه ای تا کنون داشته است و نسبت به قبل پیشرفت های بهتری داشتیم فقط نیاز است که خانواده ها و دیگر مسئولان نسبت به ورزش بانوان اهمیت بیشتری بدهند.

بانوان نباید از این موضوع بترسند که فلان ورزش تنها مختص آقایان است و باید به دنبال علاقه ای که دارند بروند اکنون خیلی از مردم استان وزنه برداری برای یک خانم را کار جالبی می دانند و به نظرشان اینکه خانمی وارد این رشته ورزشی شود کار بزرگی است.

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و قد

سوابق و افتخارات

در وزن 75 کیلوگرم مقام اول کشور را بدست آوردم و رکورد دار این وزن نیز هستم.

ساال های زیادی در تیم ملی وزنه‌برداری کشور ما فعالیت می‌کند در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و توانست در وزن ۷۸ کیلوگرم به رتبه نهم آسیا دست پیدا کند در این رقابت ها در وزن ۸۲ کیلوگرم در یک حرکت تک ضرب موفق ۶۳ کیلوگرم را بالای سر ببرد فردی را برای خود به دست آورد

همچنین ببینید: بیوگرافی روح الله رستمی وزنه برداری و همسرش

خانم پریسا جهانفکریان در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز توانست مقام نخست کشور را به دست آورد

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و قد

همسر و خانواده

این خانم ورزشکار در حال حاضر متاهل می‌باشد و تصاویر او و همسرش در اینستاگرامش موجود است برای دنبال کردن فعالیت‌های این ورزشکار حرفه‌ای وزنه‌برداری می توانید به این مراجعه کنید

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و قد

کسب سهمیه المپیک 2020

مهمترین افتخار پریسا جهانفکریان را می‌توان کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ اشاره کرد او توانست با عملکرد قابل قبول رتبه دوم آسیا را به خود اختصاص دهد و با انصراف یکی از ورزشکاران کشور ساموا سهمیه المپیک به خانم جهانفکریان برسد

همچنین ببینید: بیوگرافی یکتا جمالی وزنه بردار

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و قد

بر این اساس، هرچند با انصراف ورزشکار ساموآ، برای اولین بار یک وزنه‌بردار زن ایرانی سهمیه المپیک گرفت اما پریسا جهانفکریان به المپیک نمی‌رسد. هرچند او می‌توانست دست خود را بعد از المپیک عمل کند اما پس از حضور در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون و اینکه گفتند او را محروم می‌کنند،دستش را جراحی کرده است.

او گفته هر ورزشی سختی های خودش را دارد و برای موفقیت باید تلاش کنیم، تا کنون مردم نیز حمایت کردند، تا 30 آبان ماه در اردوی تیم ملی هستیم و برای آینده و شرکت در المپیک تلاش می کنم.

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش و فرزندش + عکس و اینستاگرام و قد

این بانوی وزنه بردار در پایان گفت: در مسابقات کشوری که مرداد ماه در مشهد برگزار شد موفق به کسب مدال طلا شدم، همچنان این ورزش را ادامه می دهم که بتوانم در سطح جهانی مدال کسب کنم، ورزش کردن مرد و زن ندارد و برای سلامتی مفید است ورزش حرفه ای زندگی شخص را نیز حرفه ای می کند.

انصراف از حضور در المپیک به دلیل مصدومیت

پس از اعلام اعطای سهمیه به پریسا جهانفکریان، بانوی وزنه بردار کشورمان جهت حضور در المپیک توکیو بحث‌ها و اما و اگرهای زیادی در خصوص شرایط جسمانی و آمادگی وی بواسطه جراحی اخیر بر روی کتفش مطرح شد که به همین دلیل فدراسیون پزشکی ورزشی جهت بررسی وضعیت این ملی پوش شایسته و با اخلاق و اظهار نظر تخصصی، شورای تخصصی پزشکی تشکیل داد.

بر اساس این گزارش، شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی که با حضور چند پزشک فوق تخصص، جراح و نمایندگان این فدراسیون تشکیل شده است پس از بررسی مدارک پزشکی و کنترل گزارشات جراح مربوطه اعلام کردند که وی با وضعیت موجود شرایط حضور در بازی‌های المپیک توکیو را ندارد.

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش + عکس و اینستاگرام

مشکل بانوان وزنه بردار مدل لباس است

یکی از دلایلی که وزنه برداری بانوان در کشور دیر راه اندازی شد پوشش بانوان بود اما اکنون ایران لباس مخصوصی برای بانوان طراحی کرده که اسلامی است و در فدراسیون جهانی نیز تایید شده که ما نیز با همان پوشش کاملا اسلامی در مسابقات وزنه برداری در سطح بین المللی شرکت می کنیم.

هر ورزشی سختی های خودش را دارد و برای موفقیت باید تلاش کنیم، تا کنون مردم نیز حمایت کردند، تا 30 آبان ماه در اردوی تیم ملی هستیم و برای آینده و شرکت در المپیک تلاش می کنم.در مسابقات کشوری که مرداد ماه در مشهد برگزار شد موفق به کسب مدال طلا شدم، همچنان این ورزش را ادامه می دهم که بتوانم در سطح جهانی مدال کسب کنم، ورزش کردن مرد و زن ندارد و برای سلامتی مفید است ورزش حرفه ای زندگی شخص را نیز حرفه ای می کند.

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش + عکس و اینستاگرام

خداحافظی پریسا جهانفکریان از وزنه برداری

او در گفتگوی با خبرگزاری ایرنا گفت با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم و با هم هماهنگ کردیم تا در این کشور ورزش وزنه‌برداری را ادامه دهم. شرایط ادامه ورزش را در ایران نداشتم زیرا با توجه به تصمیم فدراسیون سالن تمرین برایم مهیا نبود و از این موضوع خسته شدم.

به خاطر بی‌کفایتی فدراسیون و عدم توجه به تمرینات این تصمیم را گرفتم. تجهیزات لازم برای تمرین ندارم و مجبورم از ایران بروم. در یکسال گذشته نیز به اردو دعوت نشدم. به دنبال پناهندگی نیستم و آمدم تا وزنه‌برداری را در آلمان ادامه دهم. در ایران فدراسیون همکاری لازم را انجام نداد و به المپیک هم اعزام نشدم.

بیوگرافی پریسا جهانفکریان وزنه بردار المپیکی و همسرش + عکس و اینستاگرام

به هر دری زدم برای تمرین کردن جواب نگرفتم. می‌خواهم وزنه برداری را در آلمان ادامه دهم. نمی ‌توانستم با ماندن در ایران روی آینده ورزشی خود ریسک کنم. در این مدت تلاش و اعتراض کردم و چیزی جز کمیته انضباطی، محرومیت و داستان‌های حذف از المپیک برای رقم نخورد.

حتی وقتی به فدراسیون وزنه‌برداری رفتم و گفتم که اجازه دهید تا در ورزشگاه آزادی تمرین کنم؛ آنها اجازه ندادند. پس یک ورزشکار باید کجا تمرین کند. حق و حقوقم را ندادند و فدراسیون من را از المپیک حذف کرد و چگونه می‌توانستم در ایران بمانم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. تنهاترین nahang درددل با خدا نه آدم بی مقدار

    مرادی ریس فدراسیون وزنه برداری اول مخالف بود این زنه بره المپیک برای ایتکه نرد سهنیه نگرفت ! الانه معلوم نیست چطور موافقه برای اینکه در اخرای دوره ریس جمهوری برا خودش افتخار کسب کند که من بانوی وزنه بردار فرستادم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *