بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار در لباس پرستاری کمک به بیماران کرونایی

بیوگرافی پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری +خانواده و اینستاگرام و عکس

بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار در لباس پرستاری کمک به بیماران کرونای به همراه جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی پوپک بسامی

بیوگرافی پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری +خانواده و اینستاگرام و عکس

پوپک بسامی  متولد 4 اسفندماه 1370 در شهر کرمانشاه میباشد

او در رشته پرستاری تحصیل کرده و سالها در بیمارستان پرستاری میکرده .

از او وزنه برداران پر افتخاران ایران است که سوابق زیادی در این رشته ورزشی دارد

وی به همراه ابریشم ارجمندخواه، الهام حسینی، پریسا جهانفکریان، مریم زارع، مرضیه قنبری، الناز باجلانی اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات بین‌المللی بعد از انقلاب اسلامی ایران را تشکیل دادند.

بیوگرافی پوپک بسامی دختر وزنه بردار در لباس پرستاری کمک به بیماران کرونایی

وی در مسابقات قهرمانی آسیا رتبهٔ چهارم در گروه B وزن ۵۵ کیلوگرم را کسب کرد.

سوابق

بسامی عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۱۹ است.(به همراه ابریشم ارجمندخواه، الهام حسینی، پریسا جهانفکریان). این برای نخستین بار است که تیم زنان ایران در مسابقات جهانی این رشته شرکت می‌کند.

بیوگرافی پوپک بسامی دختر وزنه بردار + عکس های عکس پوپک بسامی دختر وزنه بردار

از کودکی تا وزنه برداری

این خانم ورشکار قبل از اینکه به رشته وزنه برداری ورود کند در رشته بسکتبال فعالیت داشته است و به مدت 4 سال عضو تیم ملی بکستبال بانوان ایران بود.

نکته جالب در مورد بسامی این است که او با وجود اینکه قد بلند نیست اما به دلیل چابکی و فیزیک بدنی مناسب در لیگ بسکتبال زنان ایران به میدان رفته‌است. او در سال‌های گذشته در تیم‌های آناهیتا بنا کرمانشاه در لیگ دسته اول و معراج کرمانشاه در سوپر لیگ بسکتبال بانوان بازی می‌کرد

بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار در لباس پرستاری کمک به بیماران کرونایی

و زیر نظر الهه دارستانی مربی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران در بازی‌های المپیک تابستانی جوانان ۲۰۱۸ مشغول به فعالیت بوده‌است. سپس از طریق یکی از دوستان خود متوجه راه‌اندازی رشته وزنه‌برداری زنان می‌شود و مشتاق فعالیت در این رشته می‌شود.

گفتگوی خواندنی با پوپک بسامی

پوپک بسامی که عضو اولین تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران است و در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان هم وزنه زد، در گفتگو با ایسنا در مورد فعالیت خود به عنوان پرستار در بحران شیوع ویروس کرونا بیان کرد: من در درمانگاه مجموعه ورزشی آزادی مشغول هستم و بیشتر مراجعه کنندگان ما ورزشکاران بودند اما خدا را شکر اردوها تعطیل شد و همه چیز تحت کنترل در آمد. البته ما حتی ایام عید هم تعطیل نبودیم و من هم خودم را در ساعات غیر کاری قرنطینه کردم و حتی به دیدن پدر و مادرم هم نرفتم.

بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار در لباس پرستاری کمک به بیماران کرونایی

او در پاسخ به این پرسش که از میان قشر ورزشکار، کسانی بودند که مبتلا به کرونا شده باشند، تصریح کرد: ورزشکار مشکوک به کرونا داشتیم که خدا را شکر پاسخ تست‌ها منفی بود اما از میان همکارانم کسانی بودند که به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بسامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه خودش یا خانواده اش نگرانی بابت ابتلا به ویروس کرونا ندارند؟ تاکید کرد: اگر بگویم از کرونا نمی‌ترسم و خانواده‌ام نگران نیستند دروغ است. خانواده‌ام مخصوصا مادرم خیلی نگران هستند. مادرم با کوچکترین خبری در مورد بیمار شدن کادر درمانی با من تماس می‌گیرد و با گریه از من می‌خواهد مراقب خودم باشم. با این حال من سرکار می‌روم و می‌خواهم تا پایان شیوع ویروس کرونا ان‌شاءالله خدمت رسانی کنم.

بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار در لباس پرستاری کمک به بیماران کرونایی

بانوی وزنه بردار ایران در مورد همکاری کردن مردم برای شکسته شدن زنجیره ویروس کرونا گفت: امیدوارم مردم رعایت کنند چون هنوز درگیر این ویروس هستیم. می‌دانم این حرفم خیلی تکراری است اما واقعا در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی باعث شکسته شدن این زنجیره می‌شود.

او در مورد انجام تمرینات وزنه برداری خود نیز تصریح کرد: متاسفانه تمرینات وزنه برداری من خیلی کم شده است و خیلی دلم برای تمرینات تنگ شده است. البته باشگاه‌ها هم تعطیل شده است و کلا تمرینات همه ورزشکاران کم شده و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. اما برنامه‌های زیادی برای آینده وزنه برداری خودم دارم و فقط منتظرم شیوع کرونا تمام شود و خیلی محکم و جدی پیگیر تمریناتم شوم.

بیوگرافی پوپک بسامی وزنه بردار در لباس پرستاری کمک به بیماران کرونای

پوپک بسامی، اولین دختر وزنه‌برداری ایران که در مسابقه‌های جهانی روی تخته رفت، این روزها لباس پرستاری پوشیده و درگیر مبارزه با بیماری کرونا است

او از بهترین وزنه برداران بانوان بوده که افتخارات زیادی به دست اورده است و حالا در لباس پرستاری برای هموطنانش میجنگد.

بیوگرافی پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری +خانواده و اینستاگرام و عکس

کوتاه کردن موهایش

پوپک بسامی، وزنه‌بردار ۵۵ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران که امروز در بازی های کشورهای اسلامی روی تخته می رود برای رسیدن به وزن مورد نظر خود اقدام جالبی انجام داد.

او که در روزهای اخیر تلاش زیادی برای رسیدن به وزن مورد نظر خود کرده بود، در روز وزن‌کشی حدود ۶۰-۷۰ گرم اضافه وزن داشت و برای حل این مشکل به یک ترفند جالب روی آورد و پیش از وزن کشی موهایش را کوتاه کرد تا به وزن مورد نظرش برسد!

بیوگرافی پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری +خانواده و اینستاگرام و عکس بیوگرافی پوپک بسامی قهرمان وزنه برداری +خانواده و اینستاگرام و عکس
مقام هشتم آسیا

پوپک بسامی در حرکت نخست یک ضرب موفق شد وزنه 75 کیلوگرمی را مهار کند. بسامی برای حرکت دوم خودش وزنه 80 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد.

وزنه بردار دسته 59 کیلوگرم کشورمان برای حرکت سوم مجددا همین وزنه را انتخاب کرد که در مهار این وزنه هم نا موفق بود.
بسامی در پایان حرکت یکضرب در رده هشتم قرار گرفت.

نماینده ویتنام و مغولستان به ترتیب با مهار وزنه های 93 و 92 کیلوگرم در رده های اول و دوم حرکت یکضرب ایستادند.

با شروع حرکت دو ضرب بسامی برای حرکت اول خودش وزنه 95 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. او برای حرکت دوم خودش وزنه 100 کیلوگرمی را انتخاب کرد که در مهار این وزنه ناکام بود.

بسامی برای حرکت سوم هم مجدد در مهار وزنه 100 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 95 کیلوگرم در دوضرب و قرار گرفتن در رده هشتم به کار خودش پایان دهد.

در پایان رقابت های گروه A بسامی در مجموع هم با رکورد 170 کیلوگرم در جایگاه هشتم ایستاد و 48 امتیاز تیمی به دست آورد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *