بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی و همسرش و فرزندان + عکس جوانی و جدید

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی و همسرش و فرزندان + عکس جوانی و جدید

بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی و همسرش و عکسهای کتایون امیر ابراهیمی را در
مجله شبونه مشاهده کنید.

کتایون امیرابراهیمی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران است او قبل از انقلاب به عنوان ستاره سینما شناخته میشد و در بسیاری از فیلم های سینمایی قبل انقلاب بازی کرده بود بعد از انقلاب برای مدتی از بازیگری به دور ماند اما مجددا وارد عرصه بازیگری شد بسیاری با سابقه و با تجربه است او دوران جوانی درخشانی در سینما داشت اما زمانی که پا به سن گذاشت حضورش در عرصه سینما کم رنگ شد و شاید انتظار زیادی هم از او نبوده است اما با این حال او از ستاره های سینمای ایران بوده که بسیار قابل احترام است خانم امیر ابراهیمی در چند سال اخیر آنقدری که در فیلم ها و سریالها پرکار باشد در شبکه های اجتماعی فعال بوده است و با اظهار و نظرهای جنجالی راجب سایر بازیگران حسابی خبرساز شده است.

در این صفحه از مجله شبونه به بیوگرافی کامل خانم امیرابراهیمی خواهیم پرداخت./

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون + عکس جوانی و جدید

بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی و همسرش

بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی بازیگر قدیمی در سال ۱۳۲۵ شمسی در سنندج به دنیا آمده و
دارای مدرک دیپلم می باشد.

ایشان دو بار ازدواج کرده است که حاصل ازدواج اولش یک فرزند دختر به نام نیلوفر و حاصل ازدواج دومش نیز یک فرزند دختر به نام نازی میباشد

زندگی خصوصی و خانواده

پدر خانم امیر ابراهیمی کارمند وزارت خارجه بوده و مادرش از مهاجران باکویی بوده و وزارت ورزش آن
دوران مشغول به کار می‌شود.

همچنین ببینید : بیوگرافی ملکه رنجبر و مسعود کیمیایی و پروانه معصومی و جمشید مشایخی 

 

وی دو خواهر و سه برادر دارد.

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی و همسرش و فرزندان + عکس

نحوه بازیگر شدن

امیر ابراهیمی از سال ۴۲ وارد عرصه بازیگری شده است بازیگر قبل از انقلاب محسوب می‌شود.
او با کمک شوهر عمه اش که کارگردان تئاتر بود وارد عرصه سینما شده و با شهلا ریاحی و
بهمن فرمان آرا فامیلی نزدیکی دارد.

بیوگرافی و عکس جوانی کتایون امیر ابراهیمی بازیگر سینما و تلویزیون

بازیگری در قبل از انقلاب

خانم بازیگر بیشترین دوران هنرپیشگی خود را قبل از انقلاب انجام داده و اولین فیلمی که بازی کرد تار عنکبوت نام داشت.
معروفترین و مشهورترین فیلمی که بازی کرده حسن کچل به کارگردانی علی حاتمی بود که در سال ۱۳۴۹ تولید و پخش شد‌.

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی و همسرش و فرزندان + عکس جوانی و جدید

عکس همسر کتایون امیر ابراهیمی

همچنین در فیلم های درختان ایستاده می‌میرند و بده در راه خدا و ازدواج ایرانی نقش آفرینی کرده است.

بازی پس از انقلاب

هنرمند پیشکسوت بعد از سالها دوری از بازیگری بعد از انقلاب در سریال بدون شرح اولین نقشه اش را ایفا کرد .
سپس در سال ۱۳۸۲ در سریال کوچهٔ اقاقیا بازی کرده و در فیلم ورود ممنوع آقایان و من یک مستاجرم در نقش زمانه خانم نیز حضور داشت.

بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی و همسرش

عکس های کتایون امیر ابراهیمی

پیشکسوت سینمای ایران فیلم ها و سریال های زیادی را بازی کرده و کارنامه پرباری را از خود به جای گذاشته است

بیماری سرطان آخرین وضعیت بیماری

خانم کتایون امیر ابراهیمی درباره بیماری خود چنین گفت : چند سالی می شود که به بیماری سرطان سینه دچار شده ام و مجبور شده ام که تن به جراحی هم بدهم این بیماری در میان زنان دنیا بسیار شایع است و بسیاری از خانم ها بر اثر این بیماری جانشان را از دست می دهند به همین خاطر لازم است در این مورد فرهنگسازی مکفی انجام شود تا خانم ها با انجام آزمایشات بتوانند خودشان را از گزند این بیماری مهلک مصون کنند.

 

وی اضافه کرد: این بیماری ثابت کرده که پیر و جوان و رد مشهور و غیر مشهور نمی‌شناسد و هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود به تازگی شنیدم که آنجیلنا جولی هنرپیشه مطرح هم سرطان سینه بیماری دچار شده و تن به جراحی داده در هر حال ما درد مشترکی در این باره داریم .

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی بازیگر قدیمی + عکس

وضعیت مالی و بیمه

ایشان در باره وضعیت فعلی بیمه و تامین مخارج و هزینه خود گفت: تمام هزینه ها را شخصا پرداخت می کنم چرا که از جانب هیچ نهاد خاصی بیمه نیستم و دولت نسبت به هنرپیشگان پیشکسوت بی اعتنا می باشد و در این شرایط هم ما باید هزینه هایمان را بدون داشتن بیمه پرداخت کنیم مدتی قبل مجبور شدم که خون بزنم و بابت دو کیسه خون 400 هزار تومان پرداخت کردم.

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی و همسرش و فرزندان + عکس

 

آخرین وضعیت بیماری از زبان دخترش

نازی سلطانی دختر امیر ابراهیمی درباره بیماری مادرش گفت:مدتی است که مادرم دچار بیماری سرطان است و تحت نظر پزشک قرار دارد. مغز استخوانشان خون کافی تولید نمی کند و باید تحت نظر دکتر خون تزریق کنند اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل اینکه مردم زیاد خون نمی دهند، بالطبع ایشان هم با این مشکل روبرو هستند.

پدرم میگفت محیط سینما مزخرف است

ستاره سینما خانم کتایون امیرابراهیمی ناگفته های قدیمی و جنجالی از 40 سال پیش را رو کرد!

عکس فرزندان و نوه کتایون امیر ابراهیمی

گفت و گو با کتایون امیرابراهیمی: پدرم معتقد بود که محیط سینما مزخرف است. کتایون امیرابراهیمی، بازیگر پیشکسوت سینما، پس از چهل سال از همکاری با عارف، بهروز وثوقی، ناصر ملک مطیعی، منوچهر وثوق، علی حاتمی و بیک ایمانوردی، نسبت فامیلی با صادق هدایت و ناگفته های حضورش در سینمای فیلم فارسی گفت.

کتایون امیرابراهیمی در گفت و گویی جنجالی و بی پرده از حواشی حضور بازیگران زن در سینمای پیش از انقلاب، خاطراتش از ستارگان مرد و کارگردانان معروف آن سالهای سینما گفت و در بخشی از این گفتگو در خصوص بهروز وثوقی که یکی از همبازی هایش در فیلم های سینمایی بود، صحبت نمود.

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی بازیگر قدیمی + عکس

ژن من روسی است

کتایون امیر ابراهیمی جزو نسل دوم بازیگران سینمای ایران است که اوج دوران کاریش مصادف با شکل‌گیری موج نوی سینمای ایران در اواخر دهه چهل بود و همگان با دیدن فیلم «حسن کچل» و بازی یک بازیگر چشم سبز که چهره ای شبیه زنان اروپایی داشت از او تعریف کردند؛ چهره امیرابراهیمی بسیارمناسب نقش «چل گیس» داستان حسن کچل بود و همین کاراکتر بود که او را جاودانه ساخت. امیرابراهیمی در کنار بزرگان آن روزگار چه در جلو و چه در پشت دوربین تجربه ها اندوخت. ناصر ملک مطیعی، محمدعلی فردین، بهروز وثوقی، پرویز صیاد و داریوش مهرجویی از جمله همکاران امیرابراهیمی در آن دوران بودند.

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی بازیگر قدیمی + عکس

امیرابراهیمی از اواخر دهه ۵۰ به بعد کم کارتر شد و بیشتر نظاره گر هنرنمایی همکارانش بود تا اینکه بعد از نزدیک به دو دهه با سریال «بدون شرح» مهدی مظلومی بار دیگر به دنیای بازیگری بازگشت و در ادامه هم در سریال «کوچهٔ اقاقیا» به کارگردانی رضا عطاران در نقش «گلنسا» دربرابر منوچهر نوذری ایفای نقش کرد.از آن زمان تا به امروز امیرابراهیمی کم و بیش بازیگری را ادامه می دهد و البته حتی کوتاه ترین نقشها را نیز به گونه ای خاطره ساز ایفا میکند. «ورود آقایان ممنوع»، «ارتباط خانوادگی»، «تهران در جستجوی زیبایی»، «زیر هشت» و «بازنده» از جمله آثار کارنامه بازیگری امیرابراهیمی در سالهای اخیر هستند.

کتایون امیرابراهیمی بازیگر زن کشورمان است. کتایون امیرابراهیمی به افشاگری درباره مهران مدیری پرداخت. چندی قبل هم کتایون امیر ابراهیمی درباره یکی از خواننده های لس آنجلسی افشاگری کرد . ظاهرا نوش آفرین خواننده آنور آب ها با همسر کتایون امیرابراهیمی ارتباط نامشروع داشته است و همین امر باعث شد که کتایون امیر ابراهیمی بازیگر ایرانی او را دوست نداشته باشد. فیلم صحبت های این بازیگر صدا و سیما را ببینید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

5 نظر

  1. خسرو پارسوماش

    خانم کتایون حرف نداری ♥️♥️♥️♥️👏👏👏👏👏

  2. سلام شنیدم اعلام کردند ایشان کشف حجاب کردند. البته ایشان و امثال ایشان بنا به توانستن زندگی هنری فقط حجاب داشتند و در سن ایشان مسئله حجاب موضوعیتی دیگری در شرع هم دارد. ولی بعضی اوقات بعضی باید با رفتار خود حق حق دانستن کردار قبل مسئولین را خنثی کنند نه اینکه اکنون خود را حق بابت رفتار سابق خود با اهالی سابق هنر و…بدانند.

  3. رضا مختاری

    آخر عمری اتقلابی شدی آفرین بز آن شیری که تورا خوزد

  4. نوش آفرین هرزه ی ب تمام معناست

  5. چهرهرشرقی چشمان تیره و دلرباست نه چشم سبز … انگار عقده چشم سبز در این مملکت تمام ناشدنیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *