شاخص آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ لحظه به لحظه

تعطیلی مدارس تهران و البرز فردا چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد به دلیل آلودگی هوا

تعطیلی مدارس تهران و البرز کرج فردا چهارشنبه 2 آذر 1401 مشخص شد به دلیل آلودگی هوا واقعیت دارد؟ آیا فردا تهران و البرز تعطیل است؟

تعطیلی مدارس تهران و البرز فردا چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد به دلیل آلودگی هوا

فردا تهران و البرز تعطیل شد

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان‌های تهران و البرز، آموزش تمام مقاطع تحصیلی استان تهران و البرز به‌جز دماوند، فیروزکوه و پردیس روز چهارشنبه غیرحضوری شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به تداوم و تشدید روند آلودگی هوای استان، کلیه مقاطع تحصیلی استان فردا چهارشنبه ۲ آذر تعطیل است.

احمد افضلی با بیان این مطلب در حاشیه هجدهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اظهار داشت: در پی افزایش آلاینده های جوی و آلودگی هوای استان مقرر شد فردا چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ تمامی مدارس البرز تعطیل بوده و کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار شود.

آلودگی هوا در کشورمان باعث شده سلامتی بسیاری از دانش آموزان به خطر بیافتد در تهران و البرز آلودگی هوا به حدی بود که در روز سه شنبه اول آذر ماه مدارس تعطیل شد و مجدداً با سرد شدن هوا داستان هر ساله تکرار شده است.

در سال‌های گذشته نیز آلودگی هوا باعث شده بود که مدارس در کشورمان تعطیل شود و مسئولان برنامه برای از بین بردن آلاینده ها و منابع تولید آلاینده ندارند و فقط به تعطیل کردن مدارس اکتفا می کنند.

مدارس تهران و البرز همچنان در هاله‌ای از ابهام بوده آیا فردا نیز تعطیل خواهد بود یا خیر.

بدون شک آلاینده‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی مردم خواهد داشت خودرو ها و کارخانه ها مهمترین منابع تولید آلاینده ها بوده که باید فکری به حال آنها شود.

ناسا در پیام هایی خواستار رفع منابع آلاینده از سوی مسئولان کشورمان شده است اما همچنان هیچ برنامه‌ای برای مدیریت منابع تولید آلاینده وجود ندارد.

طی سال ۱۴۰۰ در شهرهای مورد مطالعه کشور تقریبا ۱۶.۷ درصد از روزهای سال شاخص کیفیت هوا ذرات معلق PM۲.۵ در محدوده خوب، ۶۲.۶ درصد در محدوده هوای قابل قبول، ۱۶.۵ درصد در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳.۴ درصد در محدوده هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، ۰.۴۲ درصد در محدوده هوای خیلی ناسالم و ۰.۴۱ درصد در محدوده هوای خطرناک بود و مشخص شد نسبت به سال ۱۳۹۹ تعداد روزهای دارای هوای خوب پنج درصد کاهش یافته است. شهرهای تهران، ‌مشهد، اهواز، اصفهان و کرج نیز دارای کمتر از ۱۰ روز هوای خوب در سال ۱۴۰۰ بوده‌اند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *