آلودگی هوا تعطیل شدن مدارس تهران و کرج فردا یکشنبه 15 دی 98

آلودگی هوا تعطیل شدن مدارس تهران و کرج فردا شنبه 12 بهمن 98

تعطیل شدن مدارس تهران و کرج فردا شنبه 12 بهمن 98 به دلیل آلودگی هوا را به همراه جزئیات کامل در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ماجرای تعطیل شدن مدارس تهران و کرج فردا شنبه 12 بهمن

امروز هوای تهران و البرز کاملا صاف و آفتابی است و خبری از باد و باران نیست و فعالیت های وسایل نقلیه و کارخانه های این دو استان باز هم وضعیت آلودگی هوا را تشدید کرده و تنفس را برای مردم بسیار سخت کرده است.

این دو استان که از بیشترین شدت الودگی هوا رنج میبرند در ماه گذشته آسیب های جدی به دستگاه تنفسی مردم وارد شد و مسپولان با تعطیل کردن مدارس سعی کردند که مردم را در معرض آلودگی هوا قرار ندهند .

متاسفانه تعطیل کردن مدارس هیچ تاثیری از کاهش آلودگی ها نداشته است و این کارخانه ها هستند که باید هرچه زودتر فکری به حالشان کرد به خصوص وسایل نقلیه عمومی که در میان خودروها بیشتری تولید آلاینده را به خود اختصاص داده اند و شهرداری باید این اتوبوس های فرسوده تعویض کند.

هنوزی خبری درباره تعطیل شدن مدارس تهران و البرز (کرج) شنبه 12 بهمن ماه گزارش نشده است که به محض دریافت اطلاعت در این صفحه خبر داده خواهد شد.

آلودگی هوا تعطیل شدن مدارس تهران و کرج فردا شنبه 12 بهمن 98

در هفته گذشته به دلیل کاهش دما و وارونگی دما وضعیت تهران و کرج به طرز عجیبی بسیار وخیم شده چرا که تا شعاع چند متری کاملا آلودگی قابل مشاهده است و میتواند آسیب جدی به مردم وارد کند.

تعطیلی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران

در حال حضر آقایان مسئول به دلیل تعطیلی های پیاپی هفته گذشته تصمیمی برای تعطیلی مدارس ندارند چرا که با انتقادات زیادی مواجه شدند و گفته میشود که دانش اموزان از دروس خود عقب افتاده اند اما از یک جهت سازمان محیط زیست درباره آسیب های جدی که مردم متحمل خواهند شد هشدار میدهد.

متاسفانه فعلا هیچ کاری نمیشود کرد چون تدبیری اندیشید نشده است و راهکاری صورت نگرفته است و همچنان اتوبوس های شهری و کاخانه های صنعتی به کار خود ادامه میدهند که این موجب افزایشو پایداری آلودگی خواهد شد.

براساس گزارش های به دست امده از وزیر اموز و پروش کشور این هفته مدارس تهران و البرز (کرج) تعطیل نخواهد بود. مگر اینکه آلودگی هوا از حد هشدار گذشته باشد!

آقای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش کشورمان درباره اینکه مدارس بسیاری از استان های کشور به صورت متوالی تعطیل میشوند گفت که دیگر در هفته آینده چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و به دلیل ورود سامانه بارش زا و همچنین وزش باد هوای کشور مطلوب خواهد شدو دیگر مدارس تعطیل نخواهند شد.

او گفت البته تشخیص تعطیل شدن مدارس بر عهده کمیته اضطراری آلودگی هوا است و توسط استانداری تشخیص داده میشود اما در هفته آینده به احتمال زیادی تعطیلی وجود نخواهد داشت.

آقای وزیر همچنین درباره جبران روزهایی که مدارس تعطیل شدند گفت که در اینده درباره این موضوع راهکارهایی ارائه خواهد شد و احتمالا روزهای پنجشنبه کلاس های جبرانی برای دانش اموزان تشکیل میشود.

امسال آلودگی هوا تهران تمامی ندارد اما کدام مناطق تهران بیشترین آلودگی را دارند؟ کدام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا بیشترین عدد را ثبت کرده‌اند؟ با اسمارتیز همراه باشید تا آلوده‌ترین مناطق تهران را بشناسید.

شاخص آلودگی هوای تهران چند است؟

در این چند ماهی که شهر تهران درگیر آلودگی هوا شده است، کلمه‌ای مانند شاخص آلودگی را در سایت‌ها می‌خوانیم یا در رادیو می‌شنویم که امروز شاخص آلودگی هوای تهران بالاتر رفته است. در روزهای مختلف شاید شاخص آلودگی هوا متفاوت باشد. براساس این شاخص مشخص می‌شود که هوا در چه حالتی از حالت‌های، پاک، سالم، ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک قرار دارد.
براساس سایت شاخص آلودگی هوا تهران در سال 98 تا به امروز، 25 روز پاک، 194 روز سالم، 53 روز ناسالم برای گروه‌های خاص و 4 روز ناسالم در تهران داشته‌ایم. برای مثال 25 و 26 آذر 1398 شاخص آلودگی هوا در تهران 153 و 157 بوده است و در این دو روز مردم تهران هوای ناسالمی را تنفس کرده‌اند و میزان آلاینده‌ها نگران کننده بوده است. جالب است بدانید در 25 آذرماه 98 شاخص آلودگی که در منطقه پیروزی تهران گزارش شده است عدد 211 را نشان داده است که در دسته بسیار ناسالم قرار می‌گیرد و در این هوا شاید مردم دیگر ساختمان‌های دوردست را نتوانند ببینند.

خبرهای تعطیل شدن مدارس تهران و کرج فردا شنبه 12 بهمن

ریه های خود را پاکسازی کنید

تقریبا در هر 6 ثانیه ،یک نفر به این خاطر میمیرد اما تنها سیگاری ها نیستند که مشکلات ریوی دارند ؛ با این حال در مورد یک چیزی مطمئن هستند که ریه های افرادی که در هوای الودگی زندگی میکنند بیشتر در معرض خطر هستند.

محققان دریافته اند افرادی که در شهرهای آلوده زندگی میکنند، بیشتر دچار برونشیت و سرفه میشوند شما باید دستورالعمل هایی که در ادامه مقاله آورده ایم را امتحان کنید، تا از تاثیرات منفی بیشتر آن جلوگیری کند.

مواد لازم برای تهیه اکسیر گیاهی پاسکازی ریه سیگاری ها با زردچوبه :

  • 400 گرم پیاز تمیز و برش داده شده
  • 2 قاشق چای خوری زرد چوبه
  • 1 لیتر آب
  • 400 گرم شکر قهوه ای
  • یک تکه کوچک ریشه زنجبیل

طرز تهیه اکسیر گیاهی برای پاکسازی ریه:

در یک قابلمه بزرگ، آب و شکر قهوه ای را بجوشانید. سپس پیاز و ریشه زنجبیل را به آن بیفزایید.در آخر،زرد چوبه را به آن اضافه کنید و زمانی که ترکیب شروع به جوشیدن کرد،باید حرارت شعله را کم کنید. اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت بماند تا خواص تمام مواد آزاد شود. در این مرحله محتویات این ماده را صاف کنید تا شربتی با بوی کمابیش تند بدست آورید و آن را داخل شیشه ریخته و در محلی خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود و بعد در یخچال نگه دارید و هر روز قبل از صبحانه، عصر ودو ساعت قبل از آخرین وعده غذایی خود از این مخلوط بنوشید. برای نتایج بهتر میتوانید در طول این درمان بعضی از ورزش ها را هم انجام دهید. در صورت امکان ، باید هر روز به مدت 20 دقیقه از حمام آب گرم استفاده کنید به این ترتیب بدنتان سموم را راحتتر دفع خواهد کرد. اعمال و مالیدن اکالیپتوس نیز بسیار مفید خواهد بود.

متاسفانه دولت و هیچ کدام از مسئولین راهکاری برای مبارزه با آلودگی محیط زیست ندارند و کارخانه ها و اتوبوس های فرسوده شهری با قدرت به کار خود ادامه میدهند که بدون شک جز تشدید آلودگی هوا کاری دیگر در پیش نخواهند برد.

محمد علی عبداللهی، مدیر دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی درباره سابقه چنین تعطیلی برای مدارس در همه مقاطع گفت: زندگی در کلانشهرها و شهر های صنعتی و پر جمعیت در تمام کشورها مشکلات خاص خودش را دارد و کشور ما از این قاعده استثنا نیست. در تمام کشورها در درجه اول با توجه به اینکه گروه دانش آموزان آسیب پذیری بیشتری دارند مدارس را تعطیل می کنند. او این را را هم افزود که: ایران در گذشته نیز این معضل را داشته امّا امسال این موضوع جدی تر و طولانی تر از سال های قبل است.
همانطور که می دانید دانش آموزان پایه دوازدهم در آخر سال تحصیلی خود امتحان های نهایی و کنکور دارند که از اهمیت خاصی برخوردار است. محمد علی عبداللهی در این باره گفت: قطعا آنها در بودجه بندی دچار مشکل می شوند که این امر آنها را از نظر زمان بندی دچار مشکل خواهد کرد. امّا این را هم نباید نادیده گرفت که دانش آموزانی که برنامه درسی و مطالعاتی منظمی دارند ضرر کمتری می بینند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *