خلاصه داستان سریال مترجم صابر ابر چیست؟ داستانی برگرفته از یک اتفاق عجیب

خلاصه داستان سریال مترجم صابر ابر چیست؟ داستانی برگرفته از یک اتفاق عجیب

 

داستان سریال مترجم صابر ابر روایتی از یک مترجم جوان است که سرنوشت عجیب و جالبی دارد در این سریال بازی صابر ابر به چشم میخورد بازیگری که متخصص بازی در این نوع سریالهاست او در سریال قورباغه نیز نشان داده که هر کارگردانی به سراغش بیاید پشیمان نمیشود و به بهترین شکل ممکن میتواند نقشی که برایش تعریف شده را بازی کند.

خلاصه داستان سریال مترجم صابر ابر چیست؟ داستانی برگرفته از یک اتفاق عجیب

داستان سریال مترجم صابر ابر درباره چیست؟

داستان سریال درباره یک پسر جوان است که در زمینه ترجمه و مترجمی فعالیت میکند او در در حین انجام کار به داستانی مواجه میشود که رمز و  رازهای زندگی اش در آن نهفته است و او برای پیدا کردن پاسخ معما وارد چالشی عجیب میشود که زندگی اش را تحت تاثیر قرار میدهد او متوجه میشود که سالهای زندگی اش آنطوری که فکر میکرده نبوده است.

حضور صابر ابر در این سریال باعث شده که مخاطبانش را افزایش دهد صابر ابر از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون کشورمان میباشد که مخاطبان فیلمها و سریالهای زیادی از او به یاد دارند.

 

آقای بهرام توکلی نویسندگی و کارگردانی این سریال را برعهده دارد او سابقه تولید فیلم ها و سریالهای پر مخاطبی را در کارنامه اش دارد او نویسنده فیلمنامه سریالهای نون خ ۳ و بیمار استاندارد است و در کارنامه سینمایی اش فیلم های مهمی همچون بیگانه ، تنگه ابوقریب و غلامرضا تختی  را دارد.

خلاصه داستان سریال مترجم صابر ابر چیست؟ داستانی برگرفته از یک اتفاق عجیب

 

اسامی بازیگران سریال مترجم

پادینا کیانی , پانته آ پناهی ها , پردیس منوچهری , سولماز غنی , سینا شفیعی , شیرین اسماعیلی , صابر ابر , مارال بنی‌ آدم , مجتبی پیرزاده , محمدرضا مالکی , مهتاب ثروتی , مهرانه مهین ترابی , میلاد یزدانی

صابر ابر متولد 18 خرداد 1363 در تهران ، بازیگر و عکاس گالری دار است که نقاشی، سفالگری و طراحی داخلی از علاقه مندی هایش میباشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت از دانشگاه آزاد فیروزکوه و فوق لیسانس سینما بوده که ابتدافعالیت خود را با اجرا آغاز کرد. این بازیگر سپس از 21 سالگی بازیگری را شروع کرد و با فیلم دایره زنگی شناخته شد و با فیلم درباره الی به شهرت رسید.

موضوع و داستان سریال مترجم

مترجمی جوان در شغلش مسیرهای تازه‌ای را کشف می‌کند که رفتن در این مسیرهای پر پیچ و خم باعث شده تا او به رازی خانوادگی پی ببرد که بر زندگی و آینده خود و خانواده‌اش سایه می‌اندازد. سایه ای که می‌تواند آرامش یک شهر را تهدید کند.

ژانر تازه ‌ترین اثر بهرام توکلی به گفته خودش از داستانی خاص برخوردار است؛ محوریت کلی داستان «سریال مترجم» زندگی مترجمی جوان را روایت میکند که در شغلش مسیرهای تازه‌‌ای را کشف می‌کند، رفتن در این مسیرهای پرپیچ و خم باعث می‌شود تا او به رازی خانوادگی پی ببرد که بر زندگی و آینده خود و خانواده‌اش سایه می‌اندازد؛ سایه‌ای که می‌تواند آرامش یک شهر را تهدید کند!

خلاصه داستان سریال مترجم صابر ابر چیست؟ داستانی برگرفته از یک اتفاق عجیب

کارگردان سریال تاکید بسیار زیادی به استفاده از المان های گل درشت در سکانس ها دارد که همین امر موجب شده تا روند منطقی سریال دچار نقصان شود.

از جمله ایرادات بزرگ توکلی در کارگردانی این سریال، تلاش برای ایجاد روندی متفاوت نسبت به سایر سریال ها بوده که این تلاش چه در دیالوگ نویسی و چه در طراحی صحنه به چشم می خورد. اما متاسفانه او در این مسیر چنان زیاده روی کرده که تمرکز تماشاگر از بین می رود و به اصطلاح، رشته افکارش در طول سریال پاره می شود.

شاید در این خصوص اشاره به سریال های برتر دنیا مانند «دارک» بد نباشد. در سریال «دارک»، فضاسازی و اتفاقات پیچیده در خدمت کلیت داستان بود اما در «مترجم» تمام ریزه کاری های کارگردانی تنها در جهت ایجاد زرق و برق و به نمایش کشیدن تفاوت بوده است و کلیت داستان به شدت لنگ می زند.

برخلاف ریزه کاری های سریال در طراحی صحنه و المان های تصویری، قصه ضعیف است و فاقد فراز و نشیب. متاسفانه آن قدر که توکلی درگیر جزئیات تصویر بوده، به روایت اهمیتی نداده است.

اطلاعات و عوامل سریال مترجم

  • رده سنی: PG | مناسب برای تمامی سنین
  • کارگردان: بهرام توکلی
  • تهیه‌ کننده: سعید ملکان
  • توزیع‌ کننده: ن.م.ا.و.ا
  • روز پخش: نامشخص
  • پخش: نمایش خانگی

درباره کارگردان

کارگردانی و نویسندگی سریال مترجم را بهرام توکلی و تهیه کنندگی آن را سعید ملکان بر عهده دارد. در واقع این نخستین سریال بهرام توکلی در شبکه نمایش خانگی و تهیه کنندگی وی می باشد. آقای توکلی قبل از این سابقه همکاری با شبکه نمایش خانگی را در مجموعه تلویزیونی «نهنگ آبی» را با نویسندگی داشته است. این دو هنرمند یعنی آقای توکلی و آقای ملکان غیر از این تجربه همکاری جدید خود در دیگر فیلم های سینمایی مانند روز صفر، تنگه ابوقریب، غلامرضا تختی، نهنگ آبی و غیره با هم همکاری کرده اند. در این سریال بازیگران موفق و شناخته شده ای همچون مهرانه مهین ترابی، مجتبی پیرزاده، پانته آ پناهی ها، صابر ابر و مارال بنی آدم و … ایفای نقش می کنند. در ادامه به معرفی بازیگران سریال مترجم خواهیم پرداخت.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *