فیلم کامل دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز محرم 1401

فیلم کامل مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز عاشورا محرم 1401

حسینه اعظم زنجان یکی از مکان هایی بوده که در ایام محرم تبدیل به یکی از بزرگترین اجماع عزاداران حسینی در کشورمان تبدیل میشود بسیاری از عزاداران حسینی در زنجان  سایر شهرهای کشورمان در این مراسم شرکت میکنند و این اجماع حتی مورد توجه بسیاری از رسانه های دنیا قرار میگیرد محرم امسال نیز با آزاد شدن شرایط کرونایی بسیاری از مردم به عزاداری حسینی پرداخته اند و حسینیه اعظم زنجان از مهمترین اماکن اجماع عزاداران حسینی میباشد.

فیلم کامل دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان محرم 1401 همراه با تصاویر و حواشی را در این صفحه ببینید.

فیلم کامل دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز محرم 1401

حسینیه اعظم زنجان یکی از مکان های مذهبی بوده که در پایین شهر زنجان قرار گرفته است جالب است بدانید که تاریخچه این مسجد به صد سال پیش برمیگردد و توسط حاج میرزا محمد نقی و حاج میرزا بابایی تاسیس شده است

فیلم کامل دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان

از سالهای بسیار دور تا کنون در هشتم محرم دسته های عزاداری از مسجد اعظم به سمت خیابان فردوسی تا امامزاده سید ابراهیم حرکت می کنند یکی از نکات جالب در مقابل این دسته ها گوسفندها و گاوهای زیادی قربانی می شوند و به این دسته های عزاداری تقدیم می گردد.

روز هشتم محرم که به یوم العباس معروف است در زنجان حال و هوای بسیار عجیب و غریبی دارد علاوه بر مردم زنجان بسیاری از مردم شهرهای مختلف کشورمان سعی میکنند در این ایام خود را به زنجان برسانند دسته های عزاداری معمولاً از صبح شروع شده و تا مغرب ادامه پیدا می کند در سال ۱۳۹۱ رکورد عجیبی به ثبت رسید و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این دسته های عزاداری حضور پیدا کرده بودند مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در میراث معنوی ثبت شده است

مداح اهل‌بیت و شاعر آئینی استان زنجان ضمن اعلام شاه‌بیت دسته حسینیه اعظم زنجان، گفت: هرساله در ایام محرم به مناسبت برگزاری دسته پر عظمت حسینیه اعظم زنجان، بیتی تحت عنوان شاه‌بیت این دسته انتخاب می‌شود.

فیلم کامل دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان امروز محرم 1401

ولی‌الله کلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه ارزشمند استان زنجان در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، عنوان کرد: ماه محرم به جهت عزاداری پرشور مردم زنجان در این استان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و همه ساله شاهد حضور پررنگ مردم دین‌مدار و انقلابی استان زنجان در میدان عزاداری سالار شهیدان هستیم.

آوازه زنجانی‌ها به واسطه امام حسین (ع) در کل دنیا پیچیده است. جهانیان پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی ایران را با نام و یاد سید و سالار شهیدان می‌شناسند تا جایی که عزاداری، سوگواران حسینی در روز هشتم محرم مدال افتخاری بر سینه زنجانی‌ها است.

از روز هشتم محرم در زنجان با عنوان یوم‌العباس (ع) یاد می‌شود، روزی که زنجانی‌ها هر سال به انتظار می‌نشینند تا در اجتماع عظیم عزاداران حسینی حضور یابند تا در هجوم سیاهی زمانه در آغوش جوانمردی پناه بگیرند که دیگر دست و علم و مشک ندارد اما کسی را از آستانش ناامید بر نمی‌گرداند.

دسته عزاداری حسینه اعظم زنجان سال‌ها است که در هشتم ماه محرم‌الحرام به یاد علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل عباس (ع) به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) حرکت کرده و شیعیان از سراسر کشور و جهان با تقدیم نذورات نقدی و غیرنقدی و ذبح قربانی، ارادت خود را به ائمه‌اطهار (ع) و اهل‌بیت ایشان ابراز می‌دارند.

تاریخچه حسینیه اعظم زنجان

برای بیان تاریخچه این مکان متبرک و معنوی از پنج سند مکتوب و نقل و قول معمرین و ریش‌سفیدان بهره می‌بریم؛ البته قبل از پرداختن به جزئیات تاریخچه این مسجد، اشاره‌ای موجز در بیان لفظ «حسینیه» در منابع به دست آمده تاکنون می‌اندازیم.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *