زادروز کوروش هخامنشی کبیر چه روزی است؟

زادروز کوروش هخامنشی کبیر چه روزی است؟ آیا 7 آبان است؟

زادروز کوروش هخامنشی کبیر چه روزی است؟ جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

اورها و هر آنچه از دیدگان اندیشه هایمان می گذرد را به زنجیر می کشند…

روز جهانی کوروش بزرگ، مردی که زنجیرها را پاره کرد، شاد و خجسته باد.

***

مردی رابه دامادی خود برگزین

كه نیک خو درست و دانا باشد

اگر بسیار مسكین اسـت

بسیار عیب نیست

مال و مكنت از یزدان برسد.

روز جهانی کوروش خجسته باد.

زادروز کوروش هخامنشی کبیر چه روزی است؟

کوروش پادشاه هخامنشی یکی از افتخارات ایران زمین بووده است که در تاریخ جهان کسی نمتواند او را کتمان کند وی یکی از پادشاهان قابل احترام در جهان بوده که قوانین انسان دوستانه ای مورد استقبال همه دنیا قرار کرفته است.

از یهودیان گرفته تا مسلمانان و زتشتیان برای این پادشاه ایرنی احترام قائل هستند.

زادروز کوروش هخامنشی کبیر چه روزی است؟

در هفتم آبان ماه برابر با 29 اکتبر در جهان به روز کوروش نامگذاری شده است و در کشورهایی همچون تاجیکستان و ارمنستان و ازبکستان برای این پادشاه ایران جشن برگزار میگردد.

علت نامگزاری این روز به روز کوروش کبیر این است که در توانست با ارتش قدرتمندش بابل را فتح کند و این شهر را از دست یک پادشاه ستمگر نجات دهد و قانون برده داری را در این شهر ممنوع کنند و رفاه و آسایش را برای مردم بابل به ارمغان بیاورد.

همچنین ببینید ماجرای تجمع 7 آبان در مقبره کوروش

همه ی ما می دانیم که قوانینی برای ثبت ایام در تقویم شمسی وجود دارد و قطعا اسناد معتبری دلیل این نامگذاری خواهد بود تا این که روزی را به نام یک اتفاق و یا یک شخص از مشاهیر ایران نامگذاری کنند. اما در سال های اخیر شاهد هستیم که عده ای از مردم چه توسط فشار روانی از طریق رسانه های بیگانه و چه بر اساس دامن زدن بر احساسات و هیجانات ملی ایرانی خود اقدام به نامگذاری روزهایی در سال می نمایند.

همچنین ببینید: متن تبریک زادروز کوروش کبیر هخامنشی عکس پروفایل

هر سال در روز هفتم آبانماه گروهی از مردم ایران می‌کوشند به صورت نمادین درآرامگاه کوروش با گردهمایی، یاد و نام کوروش را گرامی بدارند. بنای آرامگاه کوروش در شهرستان پاسارگاد در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس قرار دارد. این روز در هیچ تقویم یا سندی در تقویم ایران به طور رسمی ثبت نشده‌است اما گروهی از مردم ایران این روز را به عنوان روز کوروش گرامی می‌دارند.

متن و پیام تبریک روز کوروش بزرگ 7 آبان 1400 +عکس نوشته استوری و پروفایل

همچنین ببینید: متن تبریک روز پسر مبارک 26 شهریور

کوروش از تنها همسر خود کاساندان، دو پسر به نام‌های کمبوجیه و بردیا داشت که کمبوجیه را پیش از لشکرکشی به شرق، به‌عنوان ولیعهد خود انتخاب کرد. کمبوجیه به‌واسطهٔ انتصابش به‌عنوان «شاه بابل»، عملاً به‌عنوان جانشین تعیین شده بود و کوروش، امور این مملکت را به او واگذار کرد. احتمالاً کمبوجیه پس از مرگ پدرش، به مرزهای شمال شرقی سامان داد و در پاییز سال 528 پیش از میلاد، حمله به مصر را آغاز کرد و توانست آنجا را فتح کند.

 

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *