زمان جلو کشیدن ساعت ها در سال 99 (ساعت 24 جمعه 1 فروردین)

زمان جلو کشیدن ساعت ها در سال 99

زمان جلو کشیدن ساعت ها در سال 99 (روز جمعه 1 فروردین 99) و تغییر زمان در سال 99 را در ادامه این بخش از مجله  شبونه مشاهده نمایید.

زمان جلو کشیدن ساعت ها در سال 99

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ یکم فروردین ماه ۱ ساعت به جلو می‌رود و در ساعت ۲۴ سی‌ام شهریور ماه به حالت سابق باز می‌گردد.

زمان جلو کشیدن ساعت ها در سال 99 (ساعت 24 جمعه 1 فروردین)

بر این اساس ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ فردا (یکم فروردین ماه) یک ساعت به جلو کشیده می‌شود

زمان عقب کشیدن ساعت در سال ۹۹

زمان عقب کشیدن ساعت در سال ۹۹ در روز ۳۱ شهریورماه سال ۹۹ ؛ ساعت ۲۴ یک ساعت به عقب برگردانده می شود ؛ و تا عید سال ۱۴۰۰ این ساعت ثابت خواهد ماند .

چرا ساعت را به جلو و عقب میکشیم ؟

تغییر ساعت در اولین روز فرودین ماه ابتکاری نیست که متعلق به « ما ایرانی ها» باشد، اما هر چه باشد این عقب کشیدن ساعت،‌ نشانه رسمی آن است که تابستان در راه است.

مشخص نیست که ابتکار اولیه تغییر ساعت در آغاز نیم سال گرم از کجا آمده است، ‌اما تاریخ نشان می دهد که کشورهای اروپایی که هم درعرض‌های جغرافیایی بالاتری هستند و بهره کم تری از نور آفتاب دارند و هم مصرف کننده انرژی هستند که یعنی منابع انرژی شان از جمله زغال سنگ محدود و گران است، در این زمینه از بسیاری کشورهای دیگر جلو بوده اند.

می گویند در 1907 ویلیام ویلت انگلیسی،‌ یکی از اولین کسانی بود که ایده ساعت تابستانی و زمستانی را مطرح کرد،‌ بعد از او و در 1916 اواخر جنگ جهانی اول، این ایده به دست بنجامین فرانکلین مخترع و سیاست مدار آمریکایی ترویج شد،‌ تا به استفاده بیشتر از نور روز به صرفه جویی در هزینه ها کمک کند و در نتیجه مردم مجبور نباشند صبح‌های زود هم از شمع روشن استفاده کنند.

آلمان که در این زمان درگیر جنگ بود، یکی از اولین کشورهایی است که تغییر ساعت تابستانی را اجرایی کرد تا مصرف داخلی زغال سنگ را کاهش دهد و به امکانات جنگی اش بیافزاید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *