عید فطر ۱۴۰۱ چندمه و چند شنبه ست؟ تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۱ مشخص شد

زمان دقیق عید فطر ۱۴۰۱ (امسال) چندشنبه است؟ و چندم است؟

زمان دقیق عید فطر ۱۴۰۱ (امسال) چندشنبه است؟ و چندم است؟ و تاریخ دقیق عید فطر 1401 همراه به همراه جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید. April 29, 2022

عید فطر به ترکی رمضان بایرامی («جشن رمضان»)، اولین و یکی از دو جشن شرعی اسلام می‌گویند. عید فطر پایان ماه مبارک رمضان، ماه مقدس مسلمانان روزه است، و در سه روز اول شوال، دهمین ماه تقویم اسلامی جشن گرفته می شود همانطور که در دیگر عید مقدس اسلام، عید قربان، با اقامه نماز جمعی (صلات) در سپیده دم در روز اول آن متمایز می شود. عید سعید فطر زمان پذیرایی رسمی و دیدارهای خصوصی است که دوستان به یکدیگر سلام می کنند، هدایایی می دهند، لباس نو می پوشند و قبور اقوام را زیارت می کنند. همچنین رجوع کنید به مولود; آشورا.

زمان دقیق عید فطر ۱۴۰۱ چندشنبه است؟

امسال روز عید فطر سال ۱۴۰۱ در روز پنجشنبه 12 اردیبهشت 1401 میباشد

زمان دقیق عید فطر 1401 (امسال) چندشنبه است؟ و چندم است؟

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم میخواهند بدانند که عید فطر و پایان این ماه مقدس چه زمانی است؟

همانطور که میدانید عید فطر توسط رهبر انقلاب اعلام خواهد شد و با رویت هلال ماه این اتفاق رخ میدهد که هنوز چیزی مشخص نشده است و به محض دریافت اطلاع دقیق از منابع معتبر در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

عید فطر کی از اعیاد مهم در تاریخ اسلام است که همه برای همه مسلمانان جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

همچنین ببینید: پیامک تبریک عید فطر پیشاپیش مبارک

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به‌طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود.

لامز به ذکر است که در ایران این مناسبت به مدت روز تعطیلی رسمی را در پی خواهد داشت که در سال 1390 توسط مجلس شورای اسلامی و با تایید شورای نگهبان این تعطیلی تصویب گردید.

اعمال و نماز عید فطر سال 1401

یکی از اعمل روز عید فطر پرداخت فطریه و زکان فطره و کفاره روزه ایست که توسط عامل اعلام میشود و دیگر اعمال مهم که نماز عید فطر است که در مساجد و مصلی خوانده میشود که امسال به دلیل کرونا در مصلی ها اقامه نمیشود و در مساجد با رعایت پروتکل بهداشتی بپا داشته میشود

در رکعت دوم نماز عید فطر نیز بعد از اینکه حمد و سوره خوانده شد، ۴ تکبیر که بعد از هرکدام باید قنوت را بجای آورد و با پایان تکبیر پنجم، رکوع را به جای آورید و سپس سجده و بعد نماز را مانند سایر نمازهای دو رکعتی به پایان برسانید.
با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، عید فطر برگزار می شود که برای مسلمانان جهان روز بسیار با شکوهی است. روز عید فطر با رویت هلال ماه شوال اعلام می شود و هرساله گروه های نجومی بسیاری برای اعلام روز عید فطر اعزام می شوند.

طاعات و عبادات قبول

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *