زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱ مشخص شد +مبلغ

زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱ مشخص شد +مبلغ

زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱ مشخص شد یارانه معیشتی 120 هزار تومانی همراه جزئیات واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه 1401 به حساب سرپرستان خانوار را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱ مشخص شد +مبلغ

زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱

با توجه به تورم اقتصادی در کشورمان دولت برای بهبود وضعیت مالی خانواده کم درامد یارانه معیشتی بین آن ها توزیع می کند که مبلغ آن ۱۲۰ هزار تومان بوده و در یک ساله اخیر برای خانوارهای کم درآمد واریز گردیده است.

طبق گزارش ایرنا برای چهار دهک مختلف جامعه مبالغ مختلفی واریز خواهد شد به گونه ای که برای خانوارهایی که در دهک اول تا پنجم قرار دارند مبلغ ۷۰ هزار تومان و برای خانواده هایی که در دهک اول تا هفتم قرار دارند همین مبلغ و برای خانوارهای دهک‌های اول تا پنجم بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان واریز خواهد شد در واقع این یارانه می‌تواند حمایت جزئی مالی به خانواده ها کند

البته برخی از مردم از اینکه این مبلغ به حساب آنها واریز نمی‌شود گلایه‌مند هستند و معتقدند که تقسیم بندی دهک ها بر اساس معتبری صورت نگرفته است و عادلانه نیست و بسیاری از از اقشار کم درامد از گرفتن یارانه معیشتی محروم هستند با توجه به افزایش قیمت مرغ و گوشت در سال های اخیر و همچنین افزایش عجیب قیمت برنج در سال جاری کمک معیشتی به مردم از واجبات بوده اما مبلغ آن بسیار اندک می باشد.

هر چهار سناریو پیشنهادی در کاهش نسبت مخارج دهک‌ها و همچنین ضریب جینی که همان نابرابری درآمد در بین افراد جامعه است، موثر خواهد بود؛ اما میزان تاثیرگذاری اجرای هر یک از این سناریوها به عنوان مبلغ یارانه اردیبهشت 1401 متفاوت است. درواقع بیش‌ترین تغییرات کاهشی مربوط به سناریوی چهارم با مبلغ 110 هزار تومان برای خانواده‌های دهک اول تا پنجم است که این سناریو در رتبه اول قرار می‌گیرد. در صورت کافی نبودن بودجه برای اجرا شدن سناریو چهارم، سناریو سوم که مبلغ آن کمتر از سناریو چهارم است، رتبه دوم را از لحاظ میزان‌ درصد تغییرات کاهشی، کسب می‌کند و در آخر سناریو اول و دوم به ترتیب رتبه سوم و چهارم را به خود اختصاص خواهند داد. گفتنیست که این اولویت‌بندی در حال حاضر تنها بر اساس کاهش نسبت مخارج و ضریب جینی و بدون در نظر گرفتن بودجه، تعیین شده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *