زندگینامه شهید عبدالرسول زرین (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

بیوگرافی شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز و همسر و فرزندان +عکس

شهید عبدالرسول زرین کیست

شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز لر در سال 1320 در گچساران به دنیا امده بود و در ۱۱ اسفند ۱۳۶۲ به شهادت رسید او به صورت مخفیانه با تفنگ دوربین دار شلیک میکرد و به عنوان ارتش تک نفره شهرت داشت و موفق شده بود با ۷۰۰ شلیک موفق فرماندهان و نیروهای تأثیرگذار بعثی را به هلاکت برساند او گفته بود که ۲ هزار نفر از عراقی ها را در جبهه کشته است.

در ادامه زندگینامه شهید عبدالرسول زرین تک تیراندازی (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده را به همراه معرفی همسر و فرزندانش مشاهده نمایید.

بیوگرافی شهید عبدالرسول زرین

وی متولد سال ۱۳۲۰ شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد مباشد و اصاتا لر است زمانی که 4 سال سن داشت پدرش فوت کرد و دو سال بعد مادرش را از دست داد و یتیم شد.

شهید زرین از سن کودکی پدر و مادرش را از دست داد و بعد از آن تحت سرپرستی دایی خود قرار گرفت و رشد کرد. در سن ۱۶ سالگی به اصفهان نقل مکان کرد و مشغول کار در مغازه لباس فروشی شد.

 

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

عبدالرسول زرین نوجوانی بیش نبود که تصمیم به هجرت از دیارش گرفت. او در سن ۱۵ سالگی بعد از طی طریق کوه و دشت تنها به اصفهان رسید و بعد از مدتی کار و تلاش تشکیل خانواده داد و در سن ۲۷ سالگی اقوامش را که در کودکی از آنها جدا شده بود، پیدا کرد.

او در جنگ و ایران و عراق با 700 شلیک موفق به عنوان بهترین تک تیرانداز دوران خود به شمار می امد که صدام حسین لقب “شکارچی خمینی” را به او داده بود.

همسر و فرزندان

عبدالرسول زرین در سن 17 سالگی به همراه خانواده به اصفهان مهاجرت کردند و در انجا تشکیل خانواده داد حاصل ازدواج او 7 فرزند میباشد.

پس از چند سال منزل و مغازه‌ای با شغل لباس فروشي در حوالي مسجد باباعلی عسگر اصفهان تهیه کرد و از آن امرار معاش میکرد.دوستان پدرش؛ همسرش را به دلیل صبوری و مؤمنی، معرفی می‌کنند. در نهایت در ۲۲ سالگی در سال ۱۳۴۲ در شهرضای اصفهان ازدواج کرد. ثمره این ازدواج چهار پسر و سه دختر که ان زمان ما کوچک و قد و نیم قد بودیم. بزرگ‌ترین فرزند خواهرم هستند که ۱۲سال از من بزرگترند

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

به دلیل تاکید و علاقه‌ای که به نماز اول وقت و جماعت داشت، منزل و مغازه‌ای را در حوالی مسجد باباعلی عسگر اصفهان تهیه کرد. شغلش در آن مقطع لباس فروشی بود.

همچنین ببینید: بیوگرافی اصغر پاشاپور شهید مدافع حرم

پسر شهید عبدالرسول زرین میگوید که همیشه هنگام نماز مغازه را بسته و به مسجد میرفت و عاشق این بود که نماز را اول وقت بخواند.

اصغر زرین افزود: موذن مسجد بود. تلفیقی شده بود از صداقت مردم جنوب و فرهنگ اصفهان. مسجد را هر دو هفته یک‌بار تمیز می‌کرد. در تدارکات مسجد شرکت فعال داشت و همیشه بین خانه و مسجد درحرکت بود اما تفریح بچه‌ها را هم از یاد نمی‌برد. برای نماز باهم به مسجد می‌رفتیم و نماز می‌خواندیم. در کنار نماز و مسجد؛ ما را به پارک می‌برد. فوتبال بازی می‌کرد. خیلی علاقه داشت به بچه‌ها. مرتب دنبال این بود که ما قرآن را یاد بگیریم. حتی قبل از رفتن به مدرسه، الفبای عربی را برای خواندن قرآن به ما یاد داده بود. با انگشت بزرگ‌ترش دست کوچک مرا می‌گرفت و با خود می‌برد.

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز (شکارچی خمینی) با گوش کنده

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

تک تیراندازی که ضربات مهلکی به دشمن وارد کرد

شهید زرین جزو نیروهای اصلی و بنیانگذاران لشکر امام حسین (ع) بوده و در جبهه‌ها نقش منحصر به فردی را ایفا می‌کرد؛ در جنگهای نامنظم و دیگر عملیات‌ها به عنوان تک تیرانداز نقش حساس و ظریف خود را بازی کرده و ضربات مهلکی را ماهرانه به ایادی دشمن وارد کرد که ارتش بعثی را بعد از تلفات سنگین مادی و انسانی دچار سرگیجه کرد.

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

شهید خرازی درباره مبارزات شهید زرین گفته است: «قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان و در گروه ضربت خیلی خوب خود را نشان داد. دیوان دره و آوردگاه گاران شاهد دلاوری‌های اوست».

همچنین ببینید: روح الله حسینیان کیست؟ بیوگرافی و درگذشت روح الله حسینیان

نشانه گیری‌های دقیق شهید زرین بیشترین آسیب‌ها را به دشمن زده است. او بارها آتشبار دشمن را در ارتفاعات صعب العبور فقط با یکبار فشار دادن ماشه تفنگ خاموش کرده است. در طول جنگ هم تلفات بسیار سنگین مادی به دشمن وارد کرده و بیش از سه هزار دشمن بعثی را به هلاکت رسانده و چندین تک تیرانداز ماهر و چندین فرمانده عراقی را از میان برداشته است.

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

فیلم سینمایی تک تیرانداز

فیلمی بر اساس زندگی وی توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح با نام اولیه شکار شکارچی (که بعداً به تک تیرانداز تغییر یافت) به تهیه کنندگی ابراهیم اصغری و کارگردانی علی غفاری تولید شده‌است که کامبیز دیرباز نقش زرین را ایفا می‌کند.

این فیلم به بخش سودای سیمرغ سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر راه یافت و سیمرغ بلورین «بهترین فیلم از نگاه ملی» را دریافت کرد.

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

شهید زرین که به خاطر مبارزات انقلابی اش تحت تعقیب ساواک قرار گرفته بود، پس از پیروزی انقلاب و با آغاز نا آرامی های کردستان به همراه حسین خرازی و رحیم صفوی عازم کردستان شد. جنگ تحمیلی برای او مانند یک نقطه عطف بود و تا زمان شهادت در ۱۱ اسفندماه ۱۳۶۲ برای لشکر امام حسین علیه السلام یک تک تیرانداز قهار بود.

زندگینامه شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز (شکارچی خمینی) با گوش کنده شده

حضور موثر در کانی‌ مانگا

در عملیات والفجر که در ارتفاعات کانی‌مانگا صورت گرفت شهید زرین نقش بسیار مهمی بر عهده داشت.

شهید خرازی در نوار کاست می‌گویند که در ارتفاعات کانیمانگاه در غرب کشور گارد ریاست جمهوری عراق وارد عمل شده و موقعیت به شدت سخت شده بود، در این هنگام برادر عبدالرسول نقش خود را ایفا می‌کند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

5 نظر

  1. امیر سمبع پور

    تاریخ تولد این بزرگوار پر افتخار رو جایی 1315/05/05 خونده بودم

  2. باعث افتخار است شهید بزرگوار رسول زرین

  3. چراازاین بزرگواردرکتاب بچه هااسمی برده نشده ماکه زمان جنگ بچه بودیم حالاهم بچه هامون بزرگ شدن ازاین بزرگوارنامی برده نشده

  4. ببخشید محل تولد شهید در روستای قلعه گل شهر دهدشت بود ن گچساران.

  5. حمید محمدی

    افتخار ارتش اسلام وفخر قوم دلاور و شجاع و ایران دوست لر می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *