سعید امیرسلیمانی بازیگر | بیوگرافی سعيد اميرسليماني و همسرش + بیماری و عکس

بیوگرافی سعید امیرسلیمانی بازیگر و همسرش و فرزندان + بیماری و عکس

سعید امیر سلیمانی متولد 17 آبان 1321 در تهران ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است. وی نوه مهدی قلی خان مجدالدوله – معروف به حاج مجدالدوله پسردایی ناصرالدین شاه قاجار و پسر عیسی خان والی – است و در محله سنگلج تهران به دنیا آمده است. سعید امیرسلیمانی سال 1350 با همسرش ازدواج کرد. ثمره این ازدواج یک دختر بنام کمند امیرسلیمانی متولد 1352 و یک پسر بنام سپند امیرسلیمانی متولد 1356 می باشد.

بیوگرافی سعید امیرسلیمانی بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق اش را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهه نمایید.

سعید امیر سلیمانی از پیشکسوتان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون است که بیش از ۵۷ سال در این عرصه فعالیت می‌کند. بازیگری که یکی از محبوب‌ترین هنرپیشه‌ها و کمدین‌ها حسوب می‌شود. غیبت طولانی مدت او در عرصه سینما و اجرای نمایش خواستگاری او اثر آنتوان چخوف، اثر عظیم موسوی ، فرصتی برای تجدید دیدار با این کمدین محبوب است که به بهانه حضور مجددش روی صحنه تئاتر با او به گفتگو نشستیم.

بیوگرافی سعید امیرسلیمانی

سعید امیرسلیمانی از پیشکسوتان بازیگری سینما و تلویزیون ایران بوده که تجربه بسیار زیادی در عرصه هنرپیشگی دارد

بیوگرافی سعید امیرسلیمانی بازیگر و همسرش + بیماری و عکس

او از خویشاوندان ناصرالدین شاه قاجار بوده و نوه محمدعلی خان محدوالدوله می‌باشد.

پدربزرگش محمد قلی خان پسر دایی ناصرالدین شاه است و در مجلس ناصرالدین‌شاه فعالیت‌های زیادی را انجام داده بود.

سعید امیرسلیمانی در ۱۷ آبان ماه ۱۳۲۹ در شهر سنگلج یکی از محله های قدیمی تهران به دنیا آمده است

شروع فعالیت

او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۱ آغاز کرده است و در فیلم سینمایی آبنبات چوبی به کارگردانی امان منطقی به هنرنمایی پرداخت و توانست اولین گام خود را به سوی بازیگری بردارد

بیوگرافی سعید امیرسلیمانی بازیگر و همسرش + بیماری و عکس

در این فیلم بازیگرانی همچون منوچهر وثوق و ژاله علو و ساعد هدایتی و جمشید مشایخی هم بازی شد

در سال ۱۳۵۳ در فیلم سینمایی آب به کارگردانی حبیب کاوش به هنرنمایی پرداخت و در کنار سعید راد و جمشید مشایخی بازی کرده است و از تجارب بسیار زیادی برخوردار می باشد

فیلم های کفش های میرزا نوروز و دادگاه و خط قرمز و دندان طلا و فوتبالیست ها از جمله کارهای سینمایی این بازیگر ارزشمند کشورمان می‌باشد

فیلم های سینمایی سعید امیرسلیمانی

سعید امیرسلیمانی در سال ۱۳۹۶ در فیلم سینمایی هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داوودی بازی کرد

این فیلم سینمایی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود و از بازیگران بسیار زیادی برخوردار است

ستاره‌های سینما همچون رضا عطاران و جواد عزتی و مهران احمدی و لاله اسکندری از جمله بازیگران سرشناس این فیلم سینمایی می باشد

سریالهای تلویزیونی

سعید امیرسلیمانی در تلویزیون نیز تجارب و سوابق زیادی دارد و در سال ۱۳۵۲ در سریال تلویزیونی داستان های مولوی به کارگردانی علی حاتمی بازی کرده و اولین تجربه بازیگری خود را در تلویزیون کسب نموده است

در همان سال در سریال گذر خلیل ده مرده به کارگردانی محمود استاد محمد بازی کرده است و در نهایت در سال ۱۳۵۸ اولین سریال خود را بعد از انقلاب با نام هزاردستان تجربه کرد.

این سریال توسط آقای علی حاتمی کارگردانی شده و در ۱۵ قسمت از شبکه اول سیما پخش شد که مخاطبان بسیار زیادی را توانست به دست آورد

سعید امیرسلیمانی و بهروز وثوقی

سریال های شاه دزد، مخمصه و مدرس از دیگر کارهای تلویزیونی آقای سعید امیرسلیمانی گراوند بازی در تلویزیون را ادامه می داد

آخرین سریالی که ایشان در آن بازی کرده است خانواده دکتر ماهان بوده که توسط آقای و بیدل و علی محمد قاسمی کارگردانی شده و از شبکه دوم سیما در ۲۶ قسمت پخش شد او همچنین در سریال های معمای شاه و تبریزدرمه و پدر خوانده و فرار بزرگ نیز بازی کرده است

جوایز سعید امیرسلیمانی

از افتخاراتی که در ایشان بازیگری کسب کرده است انتخاب بهترین بازیگر نقش دوم مرد در یازدهمین دوره جشنواره فجر بود که در سال ۱۳۷۱ برای بازی در فیلم سینمایی آبادانی‌ها کسب کرده است.

مادر کمند و سپند امیرسلیمانی

عکس های سعید امیرسلیمانی

ازدواج و فرزندان

او سالها پیش ازدواج کرده و حاصل ازدواجش یک فرزند پسر و یک فرزند دختر می باشد

کمند امیرسلیمانی و سپند امیرسلیمانی دختر و پسر ایشان بوده که هر دوی آنها در زمینه بازیگری از ستاره های سینمای ایران به سود می شوند.

ناراحتی قبلی

او درباره ناراحتی قبلی که دارد میگوید به خاطر هوای تهران دچار مشکل قلبی شدم و در همان کمرکش کار معمای شاه، حدود ۴-۵ سال پیش بود که یک شب بسیار حالم بد شد و دخترم من را به بیمارستان برد و هنگامی که از من نوار قلب گرفتند، ریتم قلب من در نوار صاف بود و ضربان‌های کمی در آن مشهود بود و پزشک‌ها تصور کردند که دستگاه نوار قلب هنگ کرده است و رئیس بخش بیماران قلبی نیز با دیدن نوار قلب دچار شوک شد.

سعید امیرسلیمانی بازیگر | بیوگرافی سعيد اميرسليماني و همسرش + بیماری و عکس

بیوگرافی سعید امیرسلیمانی

من با همه‌ مسائل بسیار بد، خوب کنار می‌آیم. حدود ۳ سال پیش فرزندانم از من درخواست کردند که به ایران بازگردم و همان زمان من مجددا احساس کردم، مریض شده ام و به محض اینکه به ایران بازگشتم دکتر رفتم و سونوگرافی انجام دادم و دکتر مستقیما به من اعلام کرد که دچار سرطان مثانه بدخیم شده‌ام و من پس از شنیدن این موضوع بسیار خندیدم که باعث تعجب دکتر شد.

همچنین ببینید:

زمانی که علت خنده من را جویا شد به او گفتم: می‌خندم زیرا چنین بیماری نمی‌تواند من را از پا در بیاورد و این منم که بیماری را ضربه فنی خواهم کرد و چنین هم شد. آقای دکتر مهرآوران با اینکه قصد سفر به اسپانیا را داشتند ابتدا من را صبح عمل کردند و ظهر به سفر اسپانیا رفتند.

عکس های خانوادگی امیرسلیمانی بازیگر

*چه اتفاقی افتاد  که از سال 79 بعد از حضور در فیلم آقای علی اکبرثقفی (فوتبالیست‌ها)، در فیلم سینمایی دیگری حضور نداشتید تا فیلم سوفی و دیوانه و هزارپای جناب آقای داوودی. من از آقای ثقفی چندین نوبت  سراغ شما را گرفتم اما اطلاعات درستی به من ندادند.

بعد از فوتبالیست‌ها، آخرین کاری که من در ایران حضور داشتم و انجام دادم، سریال فرار بزرگ از آقای محمد حسین لطفی بود. بعد از آن حدود هفت سال و نیم به خاطر دلتنگی که داشتم در دُبی که نزدیک‌ترین مکان به ایران است و می‌توانستم به فرزندانم نزدیک باشم، زندگی کردم. قبل از آن هم سالی یک یا دو بار به دوبی سفر می‌کردم و همسر و دخترم از دبی بدشان نمی‌آمد. منزلم در ایران را فروختم و در آنجا منزلی تهیه کردم. در طی این هفت سال و نیم در دبی یکی دو تئاتر انجام دادم و سپس آقای ورزی برای سریال معمای شاه با من تماس گرفت و از من درخواست کرد تا در این کار حضور داشته باشم.

*در میان صحبت هایتان اشاره کردید که علت مهاجرتتان به دبی، دلتنگی بوده است، دلتنگ چه چیزی بودید؟

 در ایران ناملایمات بسیاری برای من وجود داشت و وجود دارد. هر چند که هم اکنون دیگر با آنها کنار آمده‌ام. من 58 سال است که در عرصه تئاتر حضور دارم و بعد در تلویزیون و سینما حضور پیدا کردم. من 58 سال پیش با نمایشی از شکسپیر به نام اوتلو وارد عرصه تئاتر شدم. دیروز در مثالی به یکی از دوستانم گفتم که من اگر از رفتگری شروع می‌کردم، هم اکنون شهردار تهران بودم. اما الان با این رزومه کاری، دارای چه وجه‌ای هستم؟ چه کسی سراغی از من می‌گیرد؟ چه کسی برای من ارزش قائل است؟

چه اتفاقی افتاد که از سال ۷۹ بعد از حضور در فیلم آقای علی اکبرثقفی (فوتبالیست‌ها)، در فیلم سینمایی دیگری حضور نداشتید تا فیلم سوفی و دیوانه و هزارپای جناب آقای داوودی. من از آقای ثقفی چندین نوبت سراغ شما را گرفتم اما اطلاعات درستی به من ندادند.

بعد از فوتبالیست‌ها، آخرین کاری که من در ایران حضور داشتم و انجام دادم، سریال فرار بزرگ از آقای محمد حسین لطفی بود. بعد از آن حدود هفت سال و نیم به خاطر دلتنگی که داشتم در دُبی که نزدیک‌ترین مکان به ایران است و می‌توانستم به فرزندانم نزدیک باشم، زندگی کردم. قبل از آن هم سالی یک یا دو بار به دوبی سفر می‌کردم و همسر و دخترم از دبی بدشان نمی‌آمد. منزلم در ایران را فروختم و در آنجا منزلی تهیه کردم. در طی این هفت سال و نیم در دبی یکی دو تئاتر انجام دادم و سپس آقای ورزی برای سریال معمای شاه با من تماس گرفت و از من درخواست کرد تا در این کار حضور داشته باشم.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *