شروع سال 2020 میلادی چند شنبه و چندم است؟ ساعت دقیق

شروع سال 2020 میلادی چند شنبه است؟ به همراه تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی را در ادامه این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

شروع سال 2020 میلادی چند شنبه است؟

سه شنبه 10 دی ماه 1398 ساعت 00 میباشد که در نهایت روز چهارشنبه 11 دی ماه 1398 برابر با 1 ژانویه 2020 خواهد بود.

در این روز سرتا سر جهان جشن میگیرند چرا که بسیاری از کشورهای جهان با سال میلادی کار میکنند و این تقویم را به رسمیت میشناسند به همین دلیل روز اول سال میلادی را جشن میگیرند.

شروع سال 2020 میلادی چند شنبه و چندم است؟ ساعت دقیق

همانگونه که ایرانیها شروع فصل بهار را به عنوان عید نوروز و شروع سال جدید جشن میگیرند بسیاری از مردم جهان نیز با شروع سال جدید میلادی جشن خواهند گرفت.

بسیاری از کشورهای جهان با برپایی جشن و مراسم آتش بازی به استقبال سال جدید رفته با پوشیدن لباس نو به خانواده ها به دور هم جمع میشوند.

برخیها گمان میکنند که اخر روز سال میلادی همان کریسمس است که این تصور اشتباهی است چرا که کریسمس به روایت تاریخ نوسان مسیحیت روز تولد حضرت عیسی بوده که آن به جشن کریسمس معروف است.

روز کریسمس 25 دسامبر بوده (5 روز مانده به سال نو میلادی) که مردم این روز را نیز جشن میگیرند و به عبارتی از 25 دسامبر تا اولین روز ژانویه مراسم جشن برگزار شده و تقریبا همه جای دنیا به حالت نیمه تعطیل در می اید.

چرا سال میلادی از اول ژانویه آغاز می‌شود؟

دلیل خاصی برای آغاز شدن سال میلادی از اول ژانویه ذكر نشده است زیرا اقوام مختلف هر كدام روزی را مبدأ سال خود قرارداده اند. مثلاً سال نو مقدونی ها در زمان اسكندر از پاییز شروع می شد و یونانی ها وسط تابستان را مبدأ سال خود قرار می دادند و ایرانی ها هنوز كه هنوز است روز اول بهار را نوروز می دانند.

در سال ۴۶ قبل از میلاد، تقویم ژولیانی به دستور ژولیوس سزار تنظیم شد در این تقویم نه فقط اول ژانویه اول سال شناخته شد بلكه خود سال نیز به ۳۶۵‎/۲۵ روز تقسیم شد، زیرا همین مدت لازم بود تا زمین یك بار به دور خورشید گردش كند. به پاس این خدمت تقویم مذكور را ژولیانی گفتند و به پاس بزرگداشت ژولیوس سزار نام او را روی ماه ژوئیه (ژولیوس) نهادند.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا