طرز تهیه هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو مجلسی با مرغ و کشمش پلو با گوشت ساده و لذیذ

پلو های شیرین یکی از انواع پلو های بسیار جذاب و پرطرفدار ایرانی هستند که دارای انواع مختلفی بوده و به دلیل شکل و ظاهر مجلسی و حوس انگیزیشان بسیار در مجالس و مهمانی های رسمی از آن ها استفاده می شود. برخی افراد این پلو ها را با مرغ و برخی دیگر نیز آن ها را با گوشت تهیه می کنند که تمامی این موارد سلیقه ای بوده و متناسب با نوع غذا و سلیقه هر فردی متفاوت است. پلو های شیرینی به دلیل شیرینی کمی که دارند با ذائقه ی مردم ایران سازگار می باشند و به همین دلیل در بین مردم ایران طرفداران زیادی دارند. اکثر این پلو ها به شکل ترکیب و مخلوط شده با انواع مغزیجات پخته می شوند و به همین دلیل ارزش غذایی آن ها نیز بسیار بالا می باشد. برای تهیه این نوع پلو ها در مقدار زیاد بهتر است که از ترکیب برنج ایرانی و هندی استفاده کنید تا پلوی شما شکل و ظاهری مجلسی تر و پخت آن ها نیز برای شما ساده تر بوده باشد. امروز می خواهیم آموزش آشپزی دو مدل از این پلو های لذیذ و خوشمزه را که عبارت اند از هویج پلوی مجلسی با مرغ، کشمش پلو مجلسی با مرغ را به شما بیاموزیم پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو

هویج پلو یکی از مجلسی ترین و دلچسب ترین انواع غذا های لذیذ ایرانی است که بسیار از آن به عنوان غذای اصلی در مجالس و مهمانی ها مهم و رسمی استفاده می شود. اگر به طعم و مزه شیرین درغذا علاقه مند می باشید هویج پلو نیز در دسته بندی غذا های شیرین ایرانی قرار گرفته و به همین دلیل می توان آن را یک پیشنهاد خوب و عالی برای شما محسوب کرد. برخی افراد هویج پلو را با مرغ رییش ریش شده و برخی دیگر نیز آن را با مرغ تکه ای و یا حتی برخی آن را با گوشت چرخ کرده و قلقلی شده تهیه ومیل می کنند که تمامی این موارد نیز سلیقه ای بوده و ممکن است متناسب با سلیقه هر فردی متفاوت باشد. دقت داشته باشید که شما می توانید برنج هویج پلو را یا به صورت ساده تهیه کنید و سپس روی آن را با موادی که از قبل تهیه کرده اید پر و سرو کنید و یا می توانید برنج آن را ابتدا زعفرانی کرده و سپس روی آن با مواد خود پر و سرو کنید. برای مشاهد دستور تهیه ی هویج پلو کافی است به سایت آلامتو مراجعه کنید.

طرز تهیه کشمش پلو

طرز تهیه کشمش پلو

کشمش پلو یکی از انواع غذا های مقویی و پر انرژی ایرانی است که بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و می توان از آن به عنوان وعده ناهار در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کرد،همچنین می توانید آن را به عنوان غذای اصلی برای مراسم و مجالس خود تهیه کنید و ه وسیله آن به میز مهمانی خود جلوه و زیبایی ببخشید. به طور کلی برخی کشمش پلو را با گوشت چرخ کرده و یا گوشت تکه ای و برخی دیگر نیز آن را با مرغ ریش ریش شده و یا مرغ تکه ای تهیه می کنند. این غذا در بسیاری از منطق ایران نظیر اردبیل و تبریز و… تهیه و سرو می شود اما اصل دستور آن متعلق به شمال کشور ایران واستان زیبای مازنداران بوده و در میان مردم این استان بسیار شناخته شده و محبوب می باشد. برای مشاهده دستور تهیه کشمش پلو به سایت آلامتو مراجعه کنید.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *