علت درگذشت و فوت فتحعلی اویسی بازیگر مشخص شد

تاریخ انتشار 13 مهر 1400 – Study time 3 minutes

علت درگذشت و فوت فتحعلی اویسی بازیگر مشخص شد جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان سرشناس کشورمان که مدتی در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی بستری بود متاسفانه در ۱۳ مهر ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت

علت درگذشت و فوت فتحعلی اویسی بازیگر مشخص شد

علت درگذشت و فوت فتحعلی اویسی

در حالیکه خبر به کما رفتن این بازیگر در فضای مجازی منتشر شده بود اما همسر او اعلام کرد که به دلیل کسالت به بیمارستان مراجعه کرده و خبر به کما رفتن کذب است اما گویا وضعیت جسمانی او بسیار وخیم بوده و در روز سه شنبه ۱۳ من از ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت .

جزئیات از زبان پزشک فتحعلی اویسی

مهرداد هاشمی، مدیرعامل بیمارستان لاله:
متاسفانه در چند روز گذشته آقای اویسی دچار خونریزی مغزی و به دنبال این مسئله، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند.

به اورژانس بیمارستان لاله ارجاع شدند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی انجام و بیمار به اتاق عمل برده شد.
تحت عمل جراحی مغز و دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند ولی متاسفانه به دلیل وسعت خونریزی داخل مغز و از بین رفتن بخش زیادی از بافت مغز، نتیجه مثبتی حاصل نشد.

علت درگذشت و فوت فتحعلی اویسی بازیگر مشخص شد

علیرغم تلاش شدید کادر درمان، صبح سه‌شنبه ایشان را از دست دادیم

گفته می‌شود که این بازیگر بر اثر سکته قلبی درگذشت لازم به ذکر است که فتحعلی اویسی متولد ۲۱ دی ۱۳۲۹ ۴ بوده و در رشته کارگردانی تحصیل کرده است که خود را در تگزاس در سال ۱۳۵۳ اخذ نمود و در سال ۱۳۵۷ وارد دنیای بازیگری شد فتحعلی اویسی با سریال‌های بدون شرح و باغچه مینو به شهرت رسید و او را به عنوان یک بازیگر طنز می شناسند.

او پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و چند فیلم را هم کارگردانی کرد. اویسی در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» را ساخت که فیلم موفقی بود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳ »(محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌است.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا