علت درگذشت و فوت محمدرضا کریمی نوازنده تنبک مشخص شد

علت درگذشت و فوت محمدرضا کریمی نوازنده تنبک مشخص شد

انتشار 18 فروردین 1401 * علت درگذشت و فوت محمدرضا کریمی مدرس و نوازنده تنبک مشخص شد جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

علت درگذشت و فوت محمدرضا کریمی نوازنده تنبک مشخص شد

علت درگذشت و فوت محمدرضا کریمی

محمدرضا کریمی از هنرمندان سرشناس و پرآوازه موسیقی لرستان بوده که چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت او سال‌ها در عرصه نوازندگی تنبک فعالیت داشت و ۵۰ سال در موسیقی لرستان فعال بود در کنسرت های مختلف داخلی و خارجی به عنوان نوازنده حضور داشت و در نهایت در سن ۶۹ سالگی درگذشت و مراسم تشییع ایشان امروز پنجشنبه در شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

علت درگذشت و فوت محمدرضا کریمی نوازنده تنبک مشخص شد

ایشان مدرس و نوازنده تنبک بوده و در سال 1332 به دنیا آمد.

در خردادماه 1352 در اداره کل فرهنگ و هنر استخدام شد.

او از اعضای گروه موسیقی اداره کل فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مدرس تنبک بود.

صدای تنبک او در نوارهای کاست موسیقی «سوار» ، سفیدکوه» ، «یافته» ، «کوچ» ، «آرزو» ، «آئینه اشک» ، ، «سفره دل» ، «نسیم دل» ، و «همدنگ» ، ماندگار شد. او در جشنواره ها و رویدادهای برجسته موسیقی جوایز متعددی دریافت.

این هنرمند در سال 1350 نت خوانی و تنبک نوازی را به صورت حرفه ای نزد مرحوم استاد حسین تهرانی فرا گرفت. نخستین کار او با عنوان «چشمان قشنگ» با صدای زنده یاد «رضا سقایی» خواننده اسطوره ای لرستان به صورت صفحه در تهران ضبط شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *