فیلم لحظه برخورد موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی

فیلم لحظه برخورد موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی

فیلم لحظه برخورد موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

فیلم لحظه برخورد موشک به هواپیمای مسافربری

دانلود فیلم

بامداد چهارشنبه 19 دی ماه 1398 سپاه پاسداران در تلافی ترور شهید سپهبد سلیمانی حمله به مقر نظامیان آمریکایی را در دستور کار خود قرار داد و اقدام به حمله موشکی به پایگاه نظامی امریکا کرد.

در حالی که آمریکا اعلام کرده بود در صورت حرکت تلافی جویانه اقدام به حمله نظامی به اماکن حساس ایران خواهد کرد.

در نهایت بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران پدافند هوایی ارتش و سپاه فعال شده و در یک اشتباه هواپیمای مسافربری با 176 سرنشین مورد حمله موشکی قرار گرفت و همه سرنشینان این هواپیما جانباختند.

در این اتفاق دلخراش بسیاری از مردم کشورمان متاثر شدند و برای خانواده های جانباختگان پیام های تسلیت ارسال کردند.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران امروز جمعه پس از اعلام علت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی در حساب توئیتر خود نوشت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.

وی با ابراز پشیمانی عمیق از خانواده ها و ملت های دیگر عذرخواهی کرد.

گفتنی است، ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز صبح در بیانیه ای اعلام کرد هواپیمای بویینگ 737 اوکراینی از تهران به مقصد کیف، در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، با چرخش و حالت نزدیک شونده به یکی از مراکز حساس نظامی به صورت غیر عمد مورد حمله قرار گرفته است.

فیلم لحظه برخورد موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی

رئیس جمهور در بیانیه‌ای با اشاره به نتیجه تیم تحقیقاتی ستاد کل نیروهای مسلح مربوط به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، اعلام کرد: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی اطلاعیه ای صادر کرد

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *