ماجرای بازوبند وان لاو چیست جزئیات حمایت از همجنسگرایی در جام جهانی

ماجرای بازوبند وان لاو چیست جزئیات حمایت از همجنسگرایی در جام جهانی

ماجرای بازوبند وان لاو چیست جزئیات حمایت از همجنسگرایی در جام جهانی 200 قطر که در مورد انتقاد برخی از بازیکنان قرار گرفته است.

ماجرای بازوبند وان لاو چیست جزئیات حمایت از همجنسگرایی در جام جهانی

ماجرای بازوبند وان لاو چیست

بازوبند وان لاو این روزها در جام جهانی توجه خبرنگاران و علاقمندان به فوتبال را به خود جلب کرده است.

برخی از بازیکنان فوتبال تصمیم داشتند در حمایت از همجنسگرایان بازوبند رنگین کمانی را بر بازو ببندند اما با مخالفت شدید فیفا روبرو شد که علت اصلی آن قانون کشور قطر مبنی بر ممنوعیت همجنسگرایی می باشد.

کشور قطر این روزها میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است اعلام کرده با توجه به قوانین این کشور بازیکنان و تماشاگران حق ندارند از پرچم های همجنسگرایان استفاده کنند اما این تصمیم فیفا با مخالفت شدید برخی از بازیکنان فوتبال رو به رو شد .

قرار بود برخی از بازیکنان فوتبال در حمایت از همجنسگرایان بازوبند کاپیتانی خود را با نام وان لاو بر بازو ببندند که در نهایت فیفا اعلام کرد هر کسی که این کار را کند با کارت زرد داور مواجه خواهد شد.

ماجرای بازوبند وان لاو چیست جزئیات حمایت از همجنسگرایی در جام جهانی

این تصمیم فیفا باعث شد که بازیکنان آلمان در بازی با ژاپن دست به یک حرکت اعتراضی بزنند و جلوی دهان خود را با دست بگیرند و با این پیام اطلاعات خود را از تصمیم فیفا نشان بدهند.

آلمان یکی از تیم هایی بود که قصد بستن بازوبند برای حمایت از همجنسگرایان را داشت حتی کاپیتانهای هلند، بلژیک، دانمارک، فرانسه، ولز، انگلیس، نروژ و سوئیس توافق کرده بودند که کاپیتان های آنها بازوبند خود را با علامت پرچم رنگین کمان ببندند.

با این حال، فیفا مداخله کرد و تهدید کرد که بازیکنان به دلیل بستن بازوبند جریمه خواهند شد.

انگلیس عقب نشینی کرد و هری کین در مقابل ایران آن را نپوشید، اما فدراسیون آلمان دست از کار برنداشته و همچنان بر آن پافشاری می کند تا جایی که برای دریافت این حکم به دادگاه داوری ورزش (CAS) مراجعه کرده است.

این تصمیم می‌تواند از بعدازظهر چهارشنبه گرفته شود و اگرچه فیفا معتقد است که هیچ مبنای قانونی برای تغییر تصمیم وجود ندارد، CAS کسی است که حرف آخر را می‌زند و باید درباره استفاده یا عدم استفاده از بازوبند تصمیم بگیرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *