مجید تخت روانچی کیست؟ بیوگرافی و سرطان مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران

مجید تخت روانچی کیست؟

مجید تخت روانچی کیست؟ بیوگرافی و سرطان مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

مجید تخت روانچی کیست؟ بیوگرافی و سرطان مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران

مجید تخت روانچی کیست؟

از سیاستمداران و دیپلمات ایران در بیست و سومین روز از مهرماه سال ۱۳۳۷ در شهر تهران متولد شده است.

تحصیلات

وی تحصیلات خود را در دانشگاه کانزاس در گرایش مهندسی عمران طی کرده و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در گرایش اقتصاد سیاسی از دانشگاه ای به نام فورهام می باشد وی همچنین توانست مدرک دکترای علوم سیاسی را از دانشگاه برم کسب کند و در حرفه ای دیپلمات فعالیت کند.

مجيد تخت روانچي کیست؟ بیماری سرطان مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران

تحصیل در آمریکا

مجید تخت روانچی در اواسط دهه ۱۳۵۰ در دوران قبل از انقلاب به کشور آمریکا مهاجرت می‌کند و توانست در سال ۶۰ مدرک لیسانس خود را در گرایش مهندسی عمران از دانشگاه کانزاس بگیرد و دو سال بعد توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را از همین دانشگاه دریافت کند.

همچنین ببینید:

بازگشت به ایران

مجید تخت روانچی بعد از اتمام دوران تحصیلات خودش به ایران برمی گردد و در امور وزارت خارجه شروع به کار می‌کند همچنین وی در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه فورهام شد ، ایشان همچنین مسلط به زبان های انگلیسی فرانسه و آلمانی می باشد.

مجید تخت روانچی کیست؟ بیوگرافی و سرطان مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران

ازدواج مجید تخت روانچی

آقای سفیر ازدواج کرده و حاصل این زندگی مشترک دو فرزند می‌باشد همسر ایشان خواهر سیروس ناصری دیپلمات سابق و به عضو نماینده سابق ایران در سازمان ملل بوده است.

سوابق شغلی

وی هم اکنون در دولت دوازدهم آقای روحانی به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد مشغول به فعالیت است وی علاوه بر این سابقه معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه را بر عهده داشت و به عنوان عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک نیز می باشد.

سال‌های فعالیت مجید تخت روانچی

آقای مجید تخت‌روانچی فعالیت خود را در سال ۱۳۶۰ در وزارت امورخارجه شروع کرده و بعد از آن از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ به عنوان رئیس اداره سازمان ملل در وزارت امور خارجه فعالیت کرده و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷ به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل نیز حضور داشته و در فاصله سال‌های ۱۳۸۰ تا ۸۴ به عنوان سفیر ایران در کشور سوئیس بوده و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر امور خارجه نیز فعالیت داشته است.

مجید تخت روانچی کیست؟ بیوگرافی و سرطان مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران

ماجرای سرطان بیماری مجید تخت روانچی

بهمن ۱۳۹۸ آقای تخت‌روانچی در اجلاس سالانه سازمان ملل حضور نیافت مدت کوتاهی مشخص شد که علت غیبت ایشان در جلسه بیماری بیماری است

ایشان به علت بیماری سرطان در بیمارستانی به نام نیویورک بستری است که آقای ظریف بلافاصله درخواست ملاقات با ایشان را داشته اما دولت آمریکا این درخواست را قبول نمی کنه و گفت که در قبال این درخواست باید یکی از زندانیان آمریکا را آزاد کند تا بتواند آقای ظریف با ایشان ملاقات داشته باشد.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *