مراسم خیمه سوزان مشهد حادثه آفرید (فیلم کامل و عکس و تصاویر)

مراسم خیمه سوزان مشهد حادثه آفرید (فیلم کامل و عکس و تصاویر)

مراسم خیمه سوزان مشهد حادثه آفرید (فیلم کامل و عکس و تصاویر)

مراسم خیمه سوزان مشهد حادثه آفرید آیین سنتی که هر ساله در شهرهای مختلف کشورمان برگزار میشود.

مراسم خیمه سوزان در ظهر عاشورا در سراسر کشورمان برگزار شد بسیاری از شهر های ایران شاهد مراسم سوزاندن بود مراسمی که یکی از سنت ها و آیین شیعیان میباشد.

مراسم خیمه سوزان مشهد حادثه آفرید

هر ساله در کشورمان مراسمی به عنوان خیمه سوزی برگزار می‌شود که به صورت نمادین بوده و یاد و خاطره آتش زدن خیمه های بیت امام حسین زنده نگه میدارند.

در ظهر عاشورا زمانی که سپاه یزید یاران امام حسین را به شهادت رساند به سراغ زن ها و کودکان آنها رفته و خیمه های آنها را آتش زدند از آن زمان تا به امروز شیعیان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره خانواده امام حسین و یارانش به صورت نمادین خیمه ها را آتش میزنند تا نسل جدید از جزئیات حوادث عاشورا آگاه شوند.

play-sharp-fill

قبل از اینکه خیمه ها به آتش کشیده شود مراسم تعزیه برگزار می‌شود و واقعه عاشورا به تصویر کشیده می‌شود و در نهایت در پایان تعزیه خیمه ها سوزانده مشود بسیاری از مردم تکه های پاره شده و آتش گرفته خیمه ها را از آن خود کرده و برای گرفتن حاجت نگه می دارند.

مراسم خیمه سوزان مشهد حادثه آفرید (فیلم کامل و عکس و تصاویر)

ر این آیین، مردم به یاد خیمه‌های سوخته دشت کربلا، خیمه‌های برافراشته شده در طول دهه اول محرم را در عاشورای حسینی، آتش می‌زنند. هنگام آتش زدن این خیمه‌ها فریاد ‘وا حسین و وا زینب’ طنین‌انداز می‌شود و مردم هم‌نوا با اسرای کربلا به عزاداری و سوگواری می‌پردازند. عزاداران پس از آتش کشیدن خیمه‌های عزاداری به یاد غروب غمگین عاشورای حسینی ناله و زاری می‌کنند و در کنار خیمه‌های آتش‌گرفته به سینه‌زنی و زنجیرزنی می‌پردازند

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *