وفات و شهادت حضرت زینب (س) در سال 1401 کی است و چه روزیست

وفات و شهادت حضرت زینب (س) در سال 1401 کی است و چه روزیست

وفات و شهادت حضرت زینب (س) در سال 1401 روز دوشنبه 17 بهمن میباشد حضرت زینب (س) تنها دختر امام علی و حضرت فاطمه میباشد.

وفات و شهادت حضرت زینب (س) در سال 1401 کی است و چه روزیست

حضرت زینب دختر امام علی زندگی ای داشت که می توانست الگوی هر زنی باشد. وقتی بزرگ شد، مسئولیت تمام کارهای خانه را بر عهده گرفت. او همیشه ابزاری برای دلداری برادران و خواهرانش ایجاد می کرد. او با بهترین صفات والدین و پدر و مادر بزرگش به ارث رسیده است.

حضرت زینب بنت حضرت علی نه تنها دختری مؤمن بود، بلکه نسبت به فقرا و یتیمان نیز بسیار بخشنده بود. به همین دلیل توده مردم از او با نام های «زاهده» و «عابده» یاد می کردند. او کمترین علاقه ای به زرق و برق های دنیوی داشت و تنها علاقه اش جلب رضایت خداوند بود. حضرت زینب بنت علی (رض) در راه رضای خدا و برای موفقیت اخروی تلاش می کرد.

قبل از شروع زندگی نورانی حضرت زینب بنت علی (رض) باید یک نکته مهم را روشن کنیم. سه بانوی معتبر با نام زینب در تاریخ وجود دارند که اینها هستند.

حضرت زینب فرزند سوم حضرت علی و حضرت فاطمه در سال پنجم هجری در مدینه با اختلاف تاریخ ولادت پنجم جماد الاول و اول شعبان بود. پدر و مادر نیکوکار قبل از ولادت او دارای دو پسر به نام‌های حسن (رض) و حضرت حسین (رض) بودند. وقتی خبر خواهری را گرفت .

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *