کلیپ جدید تبریک شب یلدا 1400 برای وضعیت واتساپ (کوتاه و شاد)

کلیپ جدید تبریک شب یلدا ۱۴۰۲ برای وضعیت واتساپ (کوتاه و شاد)

کلیپ تبریک شب یلدا ۱۴۰۲

در شب یلدای امسال از خدا میخواهم که سفره هیچ کسی بی برکت نماند و خدا از روزی اش در این شب زیبا به همه ببخشاید. از خدا میخواهم که هیچ پدر و مادری شرمنده فرزندشان نشوند و بتوانند در آن لبخند را به لبان او بیاورند. خدایا، در طولانی ترین شب سال، درهای رحمت و نعمتت را به روی بندگانت بگشا و آنها را غرق در نعمتت کن تا بتوانند آنها هم طعم لذت و خوشی را بچشند و به خاطر مشکلات اقتصادی و چیزهای مشابه از لذتی که حق طبیعی آنهاست محروم نشوند.

کلیپ تبریک شب یلدا 1402 برای وضعیت واتساپ (کوتاه و شاد و خفن) را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

کلیپ تبریک شب یلدا 1402 برای وضعیت واتساپ

هر سال در 20/21 دسامبر، خانواده‌های ایرانی دور هم جمع می‌شوند و دور میزی پوشیده از میوه‌ها و خوراکی‌های رنگارنگ می‌نشینند و طولانی‌ترین شب سال را به دلپذیرترین شب سال تبدیل می‌کنند. آنها داستان می گویند، شعر می خوانند، و در آجیل و میوه های تشریفاتی که برای مناسبت ایرانی باستانی به نام شب یلدا تهیه شده است، لذت می برند.

دانلود

قدیمی ترین ثبت مراسم شب یلدا به قرن ششم قبل از میلاد در ایران برمی گردد، زمانی که آریایی ها این سنت را به عنوان جشن ایرانی باستانی رعایت می کردند. اعتقاد بر این بود که این پیروزی نور و خوبی بر تاریکی و شر است. با طلوع خورشید فردای یلدا، روزها به ترتیب بلندتر و شب ها کوتاه تر می شوند.

همچنین ببینید کلیپ استوری تبریک شب یلدا 1402 برای وضعیت واتساپ

برای جشن تسلیم طولانی ترین شب در برابر طلوع خورشید، آریایی ها جمع می شدند، می خوردند، می نوشیدند، می رقصیدند و تا سحر به خوبی قصه می گفتند. آنها یک ضیافت مجلل به نام میزد می گرفتند که شامل چهل نوع میوه تازه و خشک همراه با آجیل و نوشیدنی و غذاهای دیگر بود.

دانلود

پس از ظهور اسلام در سرزمین های ایرانی، شب یلدا به عنوان یک سنت آریایی باقی ماند، اما بیشتر به یک رویداد اجتماعی برای جشن گرفتن خانواده ها و دوستان تبدیل شد. امروزه ایرانیان هنوز هم به این مناسبت دور هم جمع می شوند، از همان میوه ها و آجیل ها می خورند (البته نه همان گستره ای که در گذشته وجود داشت) قصه می گویند و شعر می خوانند. با این حال، این مناسبت اهمیت مذهبی آریایی خود را از دست داده است.

کلیپ جدید تبریک شب یلدا ۱۴۰۲ برای وضعیت واتساپ (کوتاه و شاد)

کلیپ زیبا یلدایی

خدایا، آرزوی خیلی از بچه هاست که کاش مناسبتی برسد تا بتوانند به واسطه آن میوه بخورند، بتوانند چیزهایی که در دیگر روزهای سال آنها را تجربه نمی کنند را تجربه نمایند. خدایا حق این بچه ها این نیست، حق آنها این نیست که از دنیای به این بزرگی ذره ای هم شده سهم نداشته باشند. خدای من، کاری کن که دیگر هیچ کودکی منتظر شب یلدا، عید یا مناسبتی نماند که بتواند دوباره طعم شیرین میوه ها را بچشد. من با این اتفاق حتی اگر شیرین ترین میوه را بخورم کامم تلخ می شود چرا که می دانم به عنوان مثال در شب یلدا که طولانی ترین شب سال هم هست، کودکی انتظار اندکی میوه و شیرینی را میکشد تا بتواند به واسطه آنها این شب را خاطره بسازد و از آن لذت ببرد، اما نیست و باید آنها را در خیالاتش تصور کند.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *