5 کلیپ سوزناک شهادت امام حسن عسکری برای استوری وضعیت واتساپ

5 کلیپ سوزناک شهادت امام حسن عسکری برای استوری

به مناسبت شهادت امام حسن عسکری آخرین نامه‌هایی که امام حسن عسکری (ع) برای شهرهای عراق به وسیله نامه رسان خود نوشت این بود که به فردی از شیعیان نوشته بود ظاهراً بعد از ۱۵ روز دیگر وقتی که وارد سامرا می‌شوی، می‌بینی که مردم به داغ و مصیبت من نشسته‌اند و هم منتظر کسی هستند که بیاید و برای من نماز میت را بخواند. آن شخص می‌گوید وقتی از بصره به سمت سامرا برگشتم دیدم که مردم به سوگ امام نشسته‌اند و منتظرند که کسی بیاید بر پیکر مطهر امام حسن عسکری (ع) نماز بخواند. حضرت در نامه می‌فرماید آن کسی که جواب نامه‌ها را از تو مطالبه می‌کند و بر من نماز می‌خواند او امام بعد از من است. آن فرد می‌گوید امام را برای نماز آماده کردند جعفر کذاب برای خواندن نماز پیش‌آمد، تا خواست نماز را شروع کند کودک ۵ساله ای آمد او را کنار زد و فرمود من به خواندن نماز بر پدرم سزاوارترم.

5 کلیپ سوزناک و مداحی و نوحه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام برای استوری و وضعیت واتساپ و عکس نوشته تسلیت را در این صفحه ببینید.

کلیپ سوزناک شهادت امام حسن عسکری

دانلود

امام حسن عسکری متولد 10 ربیع الاخر 232 هجری قمر در مدینه متولد شد و در 8 ربیع الاول 260 هجری در سن 28 سالگی در سامرا عراق به شهادت رسید.

یک بار خلیفه او را در قصر خود فرا خواند و به لشکریانش دستور داد که از مقابل او عبور کنند. خلیفه می‌خواست امام را از قدرت خود ببالد یا تحت تأثیر قرار دهد یا امام را از هرگونه تفکر انقلابی علیه خلافت عباسی منصرف کند.

وقتی راهپیمایی گذشته تمام شد، امام از خلیفه خواست که بین دو انگشتش خیره شود. آنچه خلیفه دید، لشکر عظیمی از لشکرها و شمشیرها بود که از کنار آنها می گذشتند، جمعیتی بسیار بزرگتر از ارتش خلفا. او از این معجزه شگفت زده شد و نام او را عسکری، یعنی مردی با لشکر بزرگ گذاشت.

نوحه شهادت امام حسن عسکری

دانلود

زندگی امام حسن عسکری(ع) از کودکی تا بزرگسالی در این خانه سپری شد که قرار بود پدرش امام علی نقی(ع) در حصر خانگی بماند. اما با وجود این نگهبانی نزدیک امام، از داخل خانه به انجام وظایف امام پرداخت.

او قرآن را به مردم تعلیم داد و به پیروان خود تعالیم واقعی اسلام را آن گونه که پیامبر اسلام و اهل بیتش تعلیم دادند، آموخت. در واقع امام حسن عسکری تفسیر کاملی از قرآن نوشت که بسیاری از علما و مورخان و مفسران از جمله کلینی و صدوق به آن اشاره کرده اند.

زندگی امام در سامرا حتی در حصر خانگی نیز در آرامش نبود. هر از گاهی او را به بغداد می بردند و بازجویی می کردند و در آنجا زندانی می کردند. در یکی از این موارد، امام را نگهبانان ترک به بغداد بردند و در دوران کوتاه حکومت خلیفه المکتدی و سپس معتمد در زندان نگه داشتند.

مداحی شهادت امام حسن عسکری

دانلود

زمانی که او در بغداد اسیر بود، کشش شدیدی پیش آمد. مدتی بود که باران نباریده بود و محصولات در حال خشک شدن بودند. مردم با قحطی روبرو بودند. نمی دانستند چه کنند. یک کشیش مسیحی به کمک آمد. دستانش را به نماز بلند کرد و باران بارید. خلیفه نگران شد که مبادا به این دلیل مردم اسلام را رها کنند و مسیحی شوند.

همچنین ببینید: عکس نوشته تسلیت شهادت امام حسن عسکری با متن جدید

هنگامی که با امام مشورت کردند، فرمودند که وقتی مردم برای دیدن معجزه ای که توسط کشیش مسیحی انجام می شود جمع می شوند، شک و تردید آنها را برطرف می کند. به امام اجازه داده شد که از زندان خارج شود و به آنجا برود که جمعیت برای دیدن معجزه ای که توسط کشیش انجام شده بود جمع شده بودند.

شهادت امام حسن عسکری برای استوری وضعیت واتساپ

دانلود

امام با جمعيت در آنجا ايستاد و وقتي کشيش دستان خود را براي نماز بلند کرد و باران شروع به باريدن کرد، امام به يکي از اصحاب خود فرمودند که دست کشيش را بگير و تکه استخواني را که در دستان او پنهان شده بود بياور.

همچنین ببینید: متن تسلیت شهادت امام حسن عسکری ع 

وقتی این استخوان را نزد امام آوردند، فرمود که استخوان پیامبر خداست. اثر این استخوان مقدس در هنگام بلند شدن در دعا به درگاه خداوند بود که رحمت خدا را به همراه داشت و باران را به زمین آورد. امام به این ترتیب شبهات را از ذهن مردم زدود. پس از آن حضرت خود سجاده خود را پهن كرد و دو ركعت نماز به جا آورد و دست برهنه خود را به سوي خدا بلند كرد تا باران به زمين بيايد و كشش را از بين ببرد.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *