3 کلیپ زیبا ظهر عاشورا برای وضعیت واتساپ و استوری

3 کلیپ ظهر عاشورا برای وضعیت واتساپ و استوری

3 کلیپ ظهر عاشورا برای وضعیت واتساپ و استوری همراه تصاویر و عکس نوشته را در این صفحه ببینید.

کلیپ ظهر عاشورا برای وضعیت واتساپ و استوری

عاشورا روز مقدس مسلمانان در دهم محرم، اولین ماه تقویم مسلمانان (متغیر تاریخ میلادی) برگزار می شود. این اصطلاح از کلمه عربی برای عدد ده گرفته شده است. خود کلمه محرم از ریشه عربی «حرم» گرفته شده است که یکی از معانی آن «حرام» است. به طور سنتی، محرم یکی از چهار ماه حرام بود که در آن جنگ جایز نبود.

دانلود

روزه عاشورا در جامعه اولیه اسلامی امری عادی بود و خود حضرت محمد در این روز روزه می گرفت. اما بعداً در زندگی محمد مکاشفه ای دریافت کرد که باعث شد در تقویم اسلامی تغییراتی ایجاد کند. با اینها ماه رمضان نهم ماه روزه شد و وجوب روزه عاشورا ساقط شد.

در میان اهل سنت، عاشورا به عنوان روزی یاد می شود که خداوند دریای سرخ را برای موسی (موسی) و پیروانش برای فرار از دست فرعون جدا کرد.

دانلود

از نظر شیعیان، دهم محرم روزی است که حسین بن علی، نوه پیامبر به دست دخترش فاطمه و دامادش علی، و اکثر گروه کوچک پیروانش توسط نیروهای اموی کشته شدند. نبرد کربلا در سراسر جهان شیعه، مؤمنان سالانه شهادت او را گرامی می دارند. واعظان خطبه می خوانند، زندگی امام حسین و تاریخ جنگ را بازگو می کنند و در یاد امام حسین و فضایل او شعر می خوانند. نمایش های شور و راهپیمایی نیز روی صحنه می رود. برخی از مؤمنان خود تازیانه می زنند.

دانلود

عاشورا در لغت به معنای دهم است و به روز دهم محرم، اولین ماه سال گاهشماری اسلامی اطلاق می شود. روزی است که حضرت محمد صلی الله علیه و آله روزه گرفت و ما را نیز به روزه تشویق کرد. حضرت فرمود: روزه در این روز گناهان سال قبل ما را می بخشد!

همچنین ببینید استوری شام غریبان امام حسین برای وضعیت واتساپ با عکس

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روزه روز عاشورا را ترک نکرد. به ما می گویند: رسول خدا (ص) چهار چیز را ترک نکرد: روزه عاشورا، روزه ده روز [ذی حجه]، روزه سه روز از هر ماه و دو رکعت نماز قبل از غدّه. ، فجر]. [سنن النسائی شماره 2416].

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا