بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک +مایکل دی آندریا در سیا

تاریخ انتشار 16 مهر 1400 – Study time 3 minutes

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک +مایکل دی آندریا آیت الله مایک در سیا را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک +مایکل دی آندریا در سیا

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک

مایکل دَنْدریا (Michael D’Andrea) در شهر ویرجینیا آمریکا به دنیا امده است. او یکی از افسران ارشد سازمان سیا بوده که که مسلمان میباشد و حدود ۶۰ ساله سن دارد و بعد از سالها فعالیت در سازمان سیا در نهایت در سن 60 سالگی بازنشسته شد.

او از سال ۲۰۱۷ مسئول هماهنگی و هدایت ماموریت‌های سیا علیه ایران بوده است و در خرداد ماه ۱۳۹۶ به عنوان مدیر جدید اداره عملیات‌های مخفی سیا در ایران فعالتی خود را از سر گرفت. این افسر سامان سیا در عملیات جستجو و تعقیب اسامه بن لادن حضور فعال داشته است

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک +مایکل دی آندریا در سیا

ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک

روزنامه نیویرک تایمز درباره او نوشته پعد از تعطیل شدن دفتر امور ایران در سازمان سیا که در زمان ریاست پمپئو تاسیس شده بود، رئیس آن مایکل دی آندریا بوده که حالا بازنشسته شده است.

با این حال، او در طول چهل سال فعالیت مخفیانه خود در سازمان سیا تا به حال در مقابل هیچ دوربینی حضور نیافته است و به همین دلیل رسانه‌های جهان او را به عنوان “نامرئی‌ترین” افسر اطلاعاتی سیا یاد می‌کنند.

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک +مایکل دی آندریا در سیا

نیویورک‌ تایمز می‌گوید با بازنشسته شدن مایکل دی‌آندریا، انتظار می‌رود که زندگی شخصی و حرفه‌ای او اکنون پس از ده‌ها سال فعالیت پنهانی به مرور از حالت مخفیانه خارج شود.

همسر آیت الله مایک مایکل دی آندریا کیست

همسر دی اندریا فریده کارم‌جی دندریا میباشد آنها در اولین مأموریت خارجی که داشته اند در شرق آفریقا با هم آشنا شدند و برای ازدواج با او به دین اسلام گروید

همسر آیت الله مایک

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک +مایکل دی آندریا در سیا

فریده، دختر خانواده‌ای سرمایه دار بوده که در جزیره موریس زندگی میرد و دارای اصالتی گجراتی است و ۱۰ سال از دندریا بزرگتر است.

او در خانواده ای بزرگ شده که دارای یک شرکت است و خانوادگی در آن کار میکردند. شرکتی که در حوزه‌های مختلف مثل تلکام، رسانه، املاک، توریسم، امور مالی و انرژی فعالیت می‌کند. فریده یکی از مدیران ارشد «گروه کارم‌جی» است و شرکت‌های خانوادگی او می‌توانند به عنوان پوششی برای عملیات‌های سیا مورد استفاده قرار گیرند.

فعالیت ها و سوابق

مایکل قبلا نیز سابقه‌ای زیادی در مدیریت عملیات‌ مختلف برای مقابله با گروه القاعده داشته است ازمهمترین عملیات او می‌توان به ترور «شهید عماد مغنیه» از فرماندهان نظامی شناخته‌شده جنبش مقاومت حزب‌الله و همچنین ترور «اسامه بن‌لادن» سرکرده گروه تروریستی القاعده اشاره کرد.

آیت‌الله مایک در طول زمان حضورش در این دفتر کاملا به طور مخفیانه کار می‌کرد و حتی زمانی‌که نقش‌های مهمی در هدایت نیروها را برعهده داشت نیز در خفا به سر می‌برد.

سازمان جاسوسی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نیز به طور کلی از نقش او، هویتش و فعالیت‌هایش صحبتی نمی‌کند. البته این نهاد آمریکایی همواره او را به عنوان افسری یاد می‌کند که بیشترین نقش را در تضعیف القاعده داشته است.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا