ابومهدی المهندس کیست؟ بیوگرافی و سوابق ابومهدی المهندس

ابومهدی المهندس کیست؟ بیوگرافی و سوابق ابومهدی المهندس

ابومهدی المهندس کیست؟ بیوگرافی و سوابق ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

جمال جعفر ابراهیم معروف به ابومهدی المهندس در سال 1354 در شهر بصره عراض چشم به جهان گشوده است او از پدرش عراقش بوده و مادر اهل ایران است و از متحدان وفادار به ایران محسوب میشود.

ابومهدی المهندس کیست؟ بیوگرافی و سوابق ابومهدی المهندس

ابومهدی المهندس کیست؟ +بیوگرافی

ایشان در فارغ التحصیل رشته مهندسی مخابرات بوده و در سال 1977 تحصیلات خود را پشت سر گذاشت و سپس به حزب الدعوه امد و فعالیت خود را برای خدمت به مردم عراق از سر گرفت.

صدام رئیس جمهور وقت امریکا از جمله کسانی بوده که با ابومهدی المهندس به دشمنی پرداخت و سعی میکرد که او را از بین ببرد چرا که در مقابل جنایت های صدام سکوت نمیکرد و همیشه صدام را به دلیل ظلم هایش مورد انتقاد قرار میداد و تبلیغ میکرد.

سوابق ابومهدی المهندس

مدتها در شهرهای اهواز و کویت رفت به مبارزه با رژیم بعث عراق و صدام پرداخت و نیروهای متعددی را در همین راستا اموزش داد.

ابومهدی المهندس کیست؟ بیوگرافی و سوابق ابومهدی المهندس

پس از حوادث ماه رجب سال ۱۹۷۹ (پس از دستگیری آیت‌الله شهید محمدباقر صدر) تعداد زیادی از دانشجویان دستگیر شدند.
من هم به واسطه حضورم در حوادث ماه رجب ۱۹۷۹ یعنی بعد از به قدرت رسیدن صدام و بعد هم شهادت آیت‌الله محمدباقر صدر، تحت تعقیب قرار گرفتم
در نتیجه مجبور شدم در سال ۱۹۸۰ به کویت بروم. توانستم یک نامه رسمی برای استخدام جعل کنم و با استفاده از آن به عنوان مهندس عضو جامعه مهندسین کویت شدم.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های ابو عزرائيل و همسرش + ترور

در سال  2003 وقتی که رژیم بعص عراق به رهبری صدا سقوط کرد به عراق بازگشت اما مقامات آمریکایی با همدستی رئیس جمهور عراق سعی در ترور او داشتند که ابومهدی المهندس به ایران امد و بعد از اینکه بسیج مردمی حشدالشعی تشکیل شد او به عنوان فرمانده این نیرو مشغول به کار شد و همکاری های زیادی با سپاه پاسداران داشت .

شکست داعش

قدرت گرفتن گروه داعش فصل جدیدی از فعالیت‌های ابومهدی المهندس را رقم زد.

ابومهدی المهندس کیست؟ بیوگرافی و سوابق ابومهدی المهندس

او با همکاری ایران و با الگو گرفتن از سازمان شبه‌نظامی بسیج مستضعفین ، از سال ۲۰۱۴ تشکیلات نظامی حشد شعبی یا بسیج مردمی عراق را به راه انداختند که ایشان هم از فرماندهان کلیدی آن بود.

نیروهای ایران، حشد شعبی و ارتش عراق در کنار ائتلاف ضدداعش آمریکا علیه این گروه جنگدیدند و نقشی کلیدی در شکست داعش داشتند.

همچنین ببینید: بیوگرافی سردار سرتیپ قاآنی جانشین سردار سلیمانی

شهادت ابومهدی المهندس به دست آمریکا

او  می‌گفت خود را “سرباز حاج قاسم” می‌داند و سرانجام در حمله تروریستی آمریکا همراه سردار قاسم سلیمانی بود به شهادت رسید.

ابومهدی المهندس کیست؟ بیوگرافی و سوابق ابومهدی المهندس

وصیت شهید ابومهدی المهندس

شهید ابومهدی المهندس وصیت کرده بود که پس از شهادتش وی را داوطلب حشد الشعبی بخوانند.

در تصویری از گواهی شهادت شهید المهندس که صفحه حشدالشعبی در توئیتر منتشر کرده آمده است: “این گواهی وفات نیست بلکه سندی است از شروع یک حیات ابدی که در آن طبق وصیت شهید ذکر شده است: داوطلب حشد الشعبی”
هم چنین بر اساس اعلام حشد شعبی، قرار است پیکر شهید المهندس بنا به وصیت وی، در وادی السلام واقع در نجف اشرف به خاک سپرده شود.

همچنین او در مصاحبه ای ابراز علاقه کرده است که در کنار شهید رجایی و باهنر دفن شود

عکس وصیت نامه ابومهدی المهندس برای دفن در ایران

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. نیما خرمائی پور

    سلام
    در قسمتی از متن، کلمه بعث را با حرف صاد نوشتید. اصلاح بفرمائید.

    با تشکر از مطالب مفیدی که در سایت میگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *