اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش با بیوگرافی و عکس جدید بازیگران سریال دلیران تنگستان و داستان این سریال را در این صفحه ببینید.

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

مجموعه دلیران تنگستان عنوان سریال تلویزیونی می باشد، که توسط مرحوم همایون شهنواز ساخته شده است.

تولید و نمایش این مجموعه قبل از انقلاب انجام شده است، به خاطر همین اغلب هنرمندان این مجموعه چشم از جهان فرو بسته اند و اگر نیز هستند، در سینما و تلویزیون دیگر هیچگونه فعالیتی نمی کنند.

مجموعه دلیران تنگستان یک سریال قدیمی ایرانی ساخته مرحوم همایون شهنواز می‌باشد.

تهیه‌کنندگی این مجموعه را ملک ساسان ویسی در سال ۱۳۵۴ عهده دار بوده است که یکی از مجموعه های به یاد ماندنی به شمار می‌آید.

این مجموعه در ۱۴ قسمت و به قلم همایون شهنواز صورت داده شده است، که بر گرفته از کتاب دلیران تنگستانی به نویسندگی محمد حسین رکن زاده آدمیت است.

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

این مجموعه در ژانر تاریخی می باشد، که به دوقسمت تاریخ اختصاص داده شده است.
دوره اول به جنگ کوتاه «احمد تنگستانی» و پس از مدت ها، به دنبال کننده مسیر ایشان، «رئیس علی دلواری» پرداخته است.

این مجموعه در بوشهر فیلمبرداری شده است، در یک منطقه به‌نام تنگستان اعم از :
تنگک، چغادک، بندر سیراف، ده سولقان، شیراز و همچنین تهران و ۱۰ کمپ دیگر صورت داده شده است.

داستان سریال دلیران تنگستان

در کشور انگلستان به خاطر محاصره هرات، به جنوب کشور ایران یورش می نمایند.
احمد تنگستانی به همراهی ۳۰۰ شخص دلاور، در یک قلعه خراب، برای دفاع از کشور ایران تلاش می‌کند.
دو شخص انگلیسی به دست مردم به قتل می‌رسند و دولت انگلیس به خاطر انتقام آن دو از آب و خشکی به مردم جنوب یورش می‌برند.

رئیس علی دلواری، مردم و تنگستان را تشکیل می‌دهند و آنان را مسلح می نماید و برای دفاع از کشور ایران در برابر تجاوز بیگانگان تلاش می نمایند.

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان

  • محمود جوهری
  • ولی شیراندامی
  • کامران نوزاد
  • منوچهر آذری
  • غلامحسین نقشینه
  • شهروز رامتین
  • منوچهر فرید
  • هدایت الله نوید
  • محمد ابهری
  • علی اکبر جهانبخش
  • گئورگ نوباریان
  • یدالله کفایی
  • عباس ناظری
  • سعید اویسی
  • محمود حسینی
  • سهیلا احمدزاده
  • نسرین غفاری
  • زری صابری
  • جانی بابایان
  • مصطفی موسایی
  • کریم پور زارعی
  • مهدی اصلی
  • بهمن امیری
  • سیروس روزبهی
  • یوسف قربانی
  • فرهاد خان محمدی
  • عنایت الله شفیعی
  • علی ژکان
  • یدالله محمد نژاد
  • گوریال سینگ.

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

سایر عوامل سریال

برخی از عوامل سریال تلویزیونی «دلیران تنگستان» عبارتند از نویسنده و کارگردان: همایون شهنواز، دستیاران کارگردان: خسرو مختاری و احمد سلیمانی، تهیه کننده: ملک ساسان ویسی، طراح صحنه: حسن مرتضوی، گریم: فرهنگ معیری، تدارکات: محمد کنی، دوبلاژ: هوشنگ لطیف پور، صدابردار موزیک متن: ایرج فهیمی، فیلمبرداران: مهرداد فخیمی – وانوش وارطانیان و فریدون قوانلو، دستیار فیلمبردار: همایون پایور، منشی صحنه: شهلا بهاری، تدوین تصویر: داوود یوسفیان.

قصه ایستادگی اهالی تنگستان در مقابل انگلیسی ها در جنوب ایران را به نمایش درآورده است.

سریال دلیران تنگستان یکی از سریال هایی می‌باشد، که به واسطه دفتر طرح های فیلمسازی ساخته شده است و آن را در قاب تلویزیون به تصویر کشیده اند .

می‌توان گفت دلیران تنگستان با یکسری محتوا در دوران تاریخ طی ۱۴ ساعت روایتگر جنگ و ایستادگی اهالی تنگستان در جنوب کشور در مقابل انگلیسی ها می باشد.

این سریال یکی از سریال های بسیار طولانی و پرهزینه در آن دوران به شمار می آید.

تصویر برداری دلیران تنگستان در بوشهر

تصویربرداری این مجموعه از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲ در لوکیشن های حوالی بوشهر طول کشیده است.
مجموعه دلیران تنگستان در 14قسمت ساخته شده است و برای اولین بار در تاریخ اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در قاب تلویزیون روی آنتن رفت، که تا فروردین ماه سال ۱۳۵۴ ادامه دار بود.

کارگردانی این مجموعه را همایون شهنواز یکی از کارگردانان توانمند و نامدار سینما بر عهده داشته است، که به دلیل فوت ایشان تصمیم گرفتیم که نگاهی بر این اثر را داشته باشیم.

فوت کارگردان به دلیل اتشسوزی

متاسفانه همایون شهنواز مدتی قبل در خانه خود به دلیل اتش سوزی که در منزل ایشان به راه افتاد، به خاطر سوختگی بسیار دارفانی را وداع گفت.

مجموعه دلیران تنگستان راجع به‌ شخصی به نام رئیس علی دلواری و یاران او که دلیرانه و قدرتمند در جنوب کشور در برابر انگلیسی ها به مبارزه پرداختند.

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

میتوان افزود مجموعه دلیران تنگستان تا حدودی در منتقل نمودن این فرهنگ موفق آمیز بوده است و حالا به صورتی پرچمدار حافظ یاد و خاطره قیام جنوب و دلاور مردان به شمار می آید.

تولید نمودن این مجموعه در سال ۱۳۴۰ به ناگه در ذهن آقای شهنواز تداعی شد به صورت یک ماجرایی که یکی از نقطه های بسیار خوب پرونده تلویزیون در ایران مان را ایجاد نمود.

این چهره در این مورد به نویسنده افزوده است:
چیزی که من را به سوی این داستان سوق داد نهضت مردم جنوب بود، که سبب شد من به او علاقه پیدا نمایم.
می توانم بگویم که یک ماجرای بسیار آسوده که می توانست هیچ وقت پیش نیاید.

ایشان در ادامه افزود:
من در رشته حقوق سیاسی تحصیل کرده ام و مدرک دانشگاهی ام را از دانشگاه تهران دریافت نموده ام.
آن دوران برای ما نهضت های ضد استمراری آفریقا و آسیا بسیار جذاب بودند و برای تمامی ما جوان ها قهرمان جهان به شمار می آمدند.

بسیار زیبا به خاطر اینکه این موقعیت را در بر داشت و هنوز هم وجود دارد و مشاهده نمودم که اثری هم در مورد ایشان تولید نموده اند.
شخصیتی که آن زمان من درمورد ایشان تحقیقات می نمودم، آقای پاتریس لومومبا رهبر نهضت اهالی کنگو بود که توسط کمپانی ها و شرکت های چند ملیتی که کنگو را به غارت می بردند، به قتل رسید.

آن زمان در حالی که در مورد ایشان تحقیقاتی را به عمل می‌آوردم در کتابفروشی‌ها مقابل دانشگاه تهران چند تا کتاب درباره ایشان یافتم.
میخواستم یک رساله در مورد لومومبا به نگارش درآورم و به خاطر این که در رشته حقوق سیاسی تحصیل می نمودم، این تصمیم را داشتم که در مورد چگونگی و سیر تحول نهضت کنگو به رهبری لومومبا و همین که اخراج شدن بلژیکی‌ها تحقیقاتی را به عمل آورم.

در لیست کتاب ها به ناگه کتابی را دیدم به اسم دلیران تنگستانی به نویسندگی رکن زاده آدمیت.
نام کتاب را بسیار دوست داشتم، به خاطر اینکه آهنگین بود.

خیلی سریع آن را مشاهده نمودم و آن را خریداری کردم و به منزل بازگشتم.
پدر که سنش بالا بود و بسیار کم از خانه خارج می‌شد، هنگامی که من به منزل باز میگشتم همواره در مورد وضعیت خارج از منزل سوالاتی می پرسید و آن روز از من سوال نمود که چه کتابی را خریداری نمودم و من گفتم یک کتاب به نام دلیران تنگستان.

هنگامی که اسم کتاب و نویسنده آن را گفتم، خیلی سریع به من افزود رکن زاده آدمیت یکی از دوستانم می باشد و خیلی دوست دارم که ایشان را ملاقات نمایم.

ناشر کتاب، انتشارات اقبال نام داشت خیلی زود زنگ زدم و اینکه بعد از دو سه روز پیگیری، آدرس و تلفن خانه آقای آدمیت را یافتم و سپس با آقای آدمیت قرار ملاقات گذاشتیم و به همراهی پدر نزد ایشان رفتیم.

در سال ۱۳۴۸ بود که این ماجرا رخ داد و آقای آدمیت تقریباً پس از یکسال دار فانی را وداع گفت.
ولی در این حین، قدم های بسیار عالی تا ساختن این مجموعه و پخش و مشاهده آن به واسطه چند نسل، برداشته شد.

دلیران تنگستان از تمامی این لحاظ ها یک استثنا در تاریخ تلویزیون کشور به شمار می‌آید، به این معنا که فقط مجموعه داستانی و نمایشی محسوب می شود، که در چهار دهه برای چهار نسل به تصویر کشیده شده و میتوان گفت در همه این سالها با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است و پیداست که این روند فعلی ادامه دار خواهد بود.

در آن ملاقات، آقای شهنواز فهمید که رفیقات این دو بسیار صمیمی می‌باشد.
علاوه بر این در آن جلسه پدر برای دوست خود تعریف می‌کند که همایون در کشور انگلستان در رشته سینما و فیلمسازی تحصیل نموده و اینکه ایشان از این بابت بسیار خوشحال شدند.

زمانی که همایون تصمیم خود را درباره تولید اثر و یا مجموعه ای از روی کتاب دلیران تنگستانی را برای نویسند بازگو می نمایند ایشان نیز جواب مثبت خود را به وی می دهد.

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

نه تنها نظر وی مساعد بود، بلکه افزود بسیار بی‌نظیر می‌باشد که این فعالیت را میخواهی برعهده بگیری.
در واقع همگی ما ازاین اشخاص شجاع و دلیر سپاسگزاریم و مدیون آنان می باشیم و اگر حالا با هواپیما به بوشهر می رویم و به گذرنامه و ویزا و اینکه اجازه وارد شدن و اقامت احتیاجی نداریم و آنجا می توان گفت هنوز قسمتی از کشور ایران می‌باشد و این نتایج تلاش و سعی آنان بوده است.

به غیر از اینها ، آقای آدمیت، سخن بسیار جالبی را گفته و این که آن زمان متوجه منظور ایشان نمی شدیم.
ایشان افزودند: آنان دست هایشان از خاک خارج می باشد.
این سخن، بسیار تاثیرگذار بود و من سوال نمودم منظور شما چه می‌باشد؟
او افزود: به این معناست که هر چند زیر خاک خوابیده اند، اما با دست های خود اشاره می‌نمایند که مسیر ما را ادامه بدهید.

با این وجود، علاوه بر سخن های مرحوم آقای آدمیت، انگیزه های جدیدی را شهنواز صورت می‌دهد و ایشان آغاز به تولید مجموعه می نمایند.
اول این که خلاصه ای را برای مبدل نمودن به مجموعه به نگارش در می آورد و پس از آن پا به تلویزیون می گذارد.

در همان جا با مرحوم فریدون راهنما، یکی از فیلمساز های توانمند قدیمی و تولید کننده دو اثر متفاوت و تا اندازه‌ای شاخص سینمای پیش از انقلاب صحبت هایی می کند:
آقای راهنما نیز شناخت کاملی از تاریخ کشور و شاهنامه را داشت و یکی از انسان های ایراندوست به شمار می‌آمد.

آقای شهنواز در ادامه افزود:
زمانی که تصمیم خود را با ایشان در میان گذاشتم، خلاصه داستانی را که به نگارش درآورده بودم از من گرفته و پس از چندی به من افزود که رئیس بنیاد رادیو وتلویزیون، افزوده است اگر اثری بر طبق این نوشته ها تولید بشود بسیار بی نظیر می باشد، اما بایستی بفهمیم چه مکان هایی باید در اختیار داشته باشید…..

آقای شهنواز در گفته های از رئیس بنیاد رادیو و تلویزیون، ازرچیزی که میخواسته تولید نماید با عنوان «اثر» یاد می نماید، تا حدودی می توان به برنامه ابتدایی آنان برای تولید «دلیران تنگستان» در قالب اثر و نه اینکه مجموعه را بیان نمود.
در هر صورت رسیدن به قصه با این حجم و نوع قلم آدمیت وهمچنین طرز فکرش به یک حماسه که دلاورمردانه مبارزه کردند و افتخار ها به دست آوردند، بقدری ظرفیت و جاذبه درآن پنهان شده بود که طی دوران کوتاهی، اثر در حال ساخت، به یک مجموعه بزرگ می‌رسد.

با پذیرفتن آن، تمامی تحقیق ها به عمل می‌آید و پس از آن نویسندگی فیلنامه این مجموعه شروع می‌شود او در ادامه صحبت هایش افزود : زمانی که می‌خواستیم فیلمبرداری را آغاز نماییم ابتدا به بوشهر سفر نمودم و از جاهایی که برای تصویربرداری منصوب کرده بودیم بازدید نمودیم سپس وقتی همه چیز تکمیل شد با یک تیم شش نفره برای کامل کردن تحقیقات خود به بوشهر رفتیم که در بین همه‌ی کسانی که با من به این سفر آمدند طراح لباس خانم پارسی پور و فرناز بهزادی و تصویر بردار مهدی حسابیرا در ذهنم مانده.
ما علاوه بر بوشهر به همه منطقه هایی که سرداران در آنجا سکونت داشتند، سفرنمودیم.
خانم بدرالملوک تنگستانی از بازمانده های باقر خان وهمچنین احمد خان تنگستانی نیز به تمامی ما کمک نمود هیچ گاه از یاد نمی‌برم چه کمک ها وراهنمایی هایی که وی در حق ما کرد همچنین به دیدن بازمانده های خوانین و بعضی از جنگنده ها وسرداران رفتیم.

همانطور از دلوار واهرم تنگستان هم دیدن نمودیم.

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید
به قلعه شنبه با غلام رزمی که در زمان شاه یاغی بود دیدارکردیم.

و همچنین به ملاقات داراب خان منصوری ومحمد خان امیر عضدی پسر ناصر دیوان کازرونی رفتیم.
خلاصه از سمت منطقه های غربی بوشهر تا بندرهای دیلم، گناوه، ریگ وهمچنین قلعه امام حسن دیدن کردیم.

بسیار برایم شاخص بود که به این سفر رفتم تمامی لوکیشن ها را در نقطه های تاریخی و با اینکه به آن صورت نسبت به قبل هیچ تغییری در آن صورت نگرفته بود همانطور منصوب نمودم.

برخی ها برای همان دوران رئیس علی بودند مثلا یک شخص به اسم خورشید که با صحبت هایش تاثیر بسزایی روی من گذاشت .

نتایج آن مسافرت برای من جمع آوری سند ها و مدرک هایی بود.
من هیچ وقت به بوشهر سفر نکرده بودم اما اکنون آن فرصت به وجود آمد تا من بوشهر را کامل بشناسم.

آن مسافرت به مدت پانزده روز به طول انجامید. از بوشهر که دیدن نمودیم سپس به سوی مند رفتیم.

وقتی که با قایق از رودخانه عبور کردیم بخاطر اینکه هیچ پلی وجود نداشت به اجبار از یک جاده خاکی بسیار دشواری درآنجا بود از از همینجا گذر کردیم و به بندر دیر و طاهری تا گاوبندی رسیدیم.

در قلعه نصوری وهمچنین بندر طاهری ساحل ونخلستان های بندر دیر وکنگان قسمت های اول تا سوم را در همین مکان ها تصویربرداری نمودیم.

پس از کامل کردن فیلمنامه، با اطلاع هایی که در صحبت های آقای آدمیت وهمچنین از کتاب کسب نمودم فعالیتم را کامل وبه اتمام رساندم را هر صورت با این مسافرت بسیار روی من تاثیر گذاشت و اینکه مرا به حال وهوای آن دوران کشاند بخاطر اینکه هیچ گونه تغییری در بوشهر ایجاد نشده بود و با بوشهر حالا بسیار فرق کرده بود.

آن شهری که همگی ما چهل سال قبل رفته بودیم، به شهر دوران رئیس علی بیشتر شباهت داشت.

درواقع بعداز آن مسافرت، از فعالیتی که قصد نمودم آن را صورت دهم یک تصاویر درخشانی را کسب کردم.

با آدمیت یک دیدار تازه نمودم پس از آن که داستان را کامل به قلم درآوردم با ایشان به یک محضر رفتیم ومن ده هزار تومان به وی تقدیم کردم و موفق شدم نمره قصه کتاب را برای تلویزیون خریداری نمایم.

البته آن زمان این طور چیزها مد نبود.

آقای شهناز در ادامه افزود :وقتی که آن مبلغ را به آدمیت دادم ایشان افزودند تا کنون فعالیت های بسیاری انجام داده ام اما اینطور پولی را به من ندادند.

سپس برای فراهم کردن امکان ها، مانند:منصوب نمودن هنرپیشه و اکسسوار صحنه و…. که به خوبی همه چیز صورت داده شدند.
تمامی همکاران من از جمله :
آقای ابراهیم مختاری، احمد سلیمانی، نائینی، خانم شهلا اعتدالی، زهرا کاظمی با همسر خود آقای هاشمی حضور داشتند وهمچنین مرحوم فرهنگ معیری گریمور، عبدلله اسکندری وبرای پور وسایر همکاران نیز حضور داشتند….

اسامی بازیگران سریال دلیران تنگستان با نقش +بیوگرافی و عکس جدید

تا اینکه بلاخره هنگام تصویر برداری پس از چندی فعالیت قبل از ساخت، آغاز شد.
زمانی که این مجموعه در قاب تلویزیون به نمایش گذاشته شد واکنش های بسیار وگوناگون صورت گرفت و موفق شد به یکی از مهمترین سریال تلویزیونی با امر ایستادگی در برابر انگیسی ها در جنوب کشور ایران مبدل گردد.

آقای شهنواز بعداز آن به فعالیت خود همچنان ادامه داد.
واین مرتبه برای تولید اثر در پی زمان قاجاریه رفت و زندگینامه پادشاه آخر قاجار را ساخت.
نام این اثر را شاه خاموش انتخاب نمود واراک تر آن را آقای محمد رضا فروتن یکی از چهره های مطرح اهل ایرانی عهده دار شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *