استعفای جواد ظریف همزمان با سفر بشاراسد به ایران + احتمال بازگشت ظریف

استعفای جواد ظریف همزمان با سفر بشاراسد به ایران + احتمال بازگشت ظریف

استعفای جواد ظریف همزمان با سفر بشاراسد به ایران + احتمال بازگشت ظریف و حواشی و ماجرای ناراحتی و علت سفر بشار اسد به ایران و علت حضور نداشتن ظریف در جلسه دیدار و واکنش رسانه های جهانی به خبر کناره گیری وزیر امورخارجه ایران را در مجله شبونه بخوانید.

استعفای جواد ظریف

استعفای جواد ظریف وزیر امور خارجه سرو صدای زیادی داشته و عده ای خوشحال و عده ای درخواست بازگشت او را داشته و نمایندگان مجلس نیز از روحانی برای رد استعفای وی درخواست دادند.
ظریف در پیام خود نوشت: «با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید. خبرهای داغ ایران و جهان

استعفای جواد ظریف همزمان با سفر بشاراسد به ایران + احتمال بازگشت ظریف

علت استعفای ظریف از وزارت خارجه

فعلا بطور روشن علت این کناره گیری ذکر نشده و مشخص نیست که حسن روحانی، رئیس جمهور، درخواست او را می‌پذیرد یا خیر.

احتمال بازگشت وزیر امور خارجه

یک منبع آگاه در وزارت خارجه: «علت استعفای آقای دکتر ظریف، ناهماهنگی داخلی در نهاد ریاست جمهوری و عدم اطلاع‌رسانی درباره حضور در دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه از سوی مسئولان ارشد این نهاد بوده است.»
آقای ظریف به‌علت روحیه حساسی که دارند گاهی تصمیمات دفعی می‌گیرند و با همان شخصیتی که از ایشان سراغ داریم گاهی از تصمیمات احساسی خود هم ناراحت می‌شوند.

استعفای جواد ظریف همزمان با سفر بشاراسد به ایران + احتمال بازگشت ظریف

در این مورد، طبق اطلاع اینجانب، به احتمال زیاد ایشان به دولت برمی‌گردد.
«طی ماه‌های گذشته، اختلافاتی در برخی مسائل و تصمیمات، بین آقای دکتر ظریف و آقای روحانی پیش آمد که این اختلاف نظرها گاه به جلسات هیئت دولت هم کشیده می‌شد که در ماجرای اخیر، دلگیری ایشان از عملکرد رئیس‌جمهور به اوج رسید و باعث این تصمیم دفعی شد.»/ فارس

بازتاب استعفای ظریف در جهان

خبر استعفای جواد ظریف به صورت گسترده ای و به سرعت به خبر فوری بسیاری از رسانه های اثرگذار جهانی تبدیل شده است.

رویترز: ظریف استعفا داد. او نقشی مهم در توافق هسته ای داشت، اما با خروج آمریکا از این توافق از سوی مخالفان مورد حمله قرار گرفت.

اورشلیم پست: ظریف وزیر امور خارجه ایران کناره گیری کرد.

آسوشیتدپرس: ظریف وزیر امور خارجه ایران استعفا داد. او عامل اصلی در به ثمر رسیدن توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ بود.

هاآرتص اسرائیل: ظریف اعلام کناره گیری کرد.

الجزیره: ظریف استعفا داد.

ان بی سی: ظریف استعفا داد، اما هنوز مشخص نیست که آیا استعفای او پذیرفته شده یا خیر.

واشنگتن پست: ظریف وزیر امور خارجه ایران استعفا داد.

اسپوتنیک: ظریف با انتشار پستی در اینستاگرام استعفایش را اعلام کرد. استعفای جواد ظریف

استعفای جواد ظریف همزمان با سفر بشاراسد به ایران + احتمال بازگشت ظریف

علت سفر بشار اسد به ایران

استعفای جواد ظریف ،بشاراسد در سفری غیرمنتظره و ناگهانی با حسن روحانی و با حضور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران دیدار کرد.

بعد از انتشار تصاویر این دیدارها که عدم حضور وزیر امورخارجه را حکایت می کرد وب سایت انتخاب نوشته است که آقای ظریف در پاسخ به پرسش این وب در خصوص صحت خبر این استعفا گفته است: «بعد از عکس های ملاقات‌های امروز دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد.»

آقای ظریف و دیگر مقام های وزارت امور خارجه ایران در عکس‌های منتشر شده از دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با رهبر انقلاب و حسن روحانی در روز دوشنبه حضور نداشتند.

در حالی که برخی از خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی از پذیرفته شدن استعفای محمد جواد ظریف از سوی حسن روحانی خبر داده‌اند، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی گفته است که «اخبار منتشر شده مبنی بر پذیرش استعفای دکتر ظریف از سوی رئیس جمهوری قویا تکذیب می‌شود

استعفای جواد ظریف همزمان با سفر بشاراسد به ایران + احتمال بازگشت ظریف

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *