اعدام آرمان قاتل غزاله + ماجرای قتل غزاله و بیوگرافی

اعدام آرمان عبدالعالی قاتل غزاله شکور +بیوگرافی و ماجرای قتل

تاریخ انتشار 21 مهر 1400 – Study time 5 minutes

اعدام آرمان قاتل غزاله + ماجرای قتل غزاله و بیوگرافی آرمان را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

مرکز رسانه قوه قضاییه از “اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته به منظور جلب رضایت اولیای دم” خبر داد.

به گزارش ایسنا مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

«حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا اخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز سوم آذر ماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.

ماجرای اعدام آرمان قاتل غزاله

پسر جوانی به دلیل قتل یک دختر جوان به نام غزاله بعد از گذشت چند سال زندان حال خبر رسیده که قرار است روز شنبه 14 دی ماه 1398 به دار مجازات آویخته شده و اعدام شود.

اعدام آرمان عبدالعالی قاتل غزاله + ماجرای قتل غزاله و بیوگرافی

این خبر بازتاب گسترده ای را در رسانه های کشورمان به راه انداخته و بسیاری از سلبریتی ها و هنرمندان کشورمان دست به کار شده و از خانواده غزاله (مقتول) درخواست کرده اند که بزرگواری کرده و آرمان را ببخشند تا اعدام نشود.

پدر و مادر آرمان قاتل غزاله با انتشار متن بسیار غم انگیزی نوشتند که به ما گفته اند برای دیدار آخرمان با فرزندمان به زندان رجایی شهر کرج برویم و با فرزندمان آخرین دیدار و وداع را داشته باشیم و چقدر وحشتناک است این دیدار آخری که باید با پسرمان داشته باشیم و اخرین بوسه و آخرین لمس و آخرین نگاه را با او داشته باشیم و با لبخند مصنوعی از او خداحافظی کنیم!! ای کاش ما میتوانستیم پیش مرگ او شویم و این لحظات غم انگیز وحشتناک را نمیدیدم.

اعدام آرمان قاتل غزاله + ماجرای قتل غزاله و بیوگرافی

بیوگرافی آرمان قاتل غزاله

این پسر جوان زمانی که 18 سال سن داشت در اتفاقی اقدام به قتل دختر جوانی به نام غزاله کرده است و حالا 6 سال است که در زندان به سر میبرد او در زندان اقدام به تحصیل کرده و توانسته لیسانس خود را از راه دور بگیرد

براساس اعلام مصطفی محبی، مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران این جوان ٢۴ ساله که بیش از ۵‌ سال را در زندان رجایی‌شهر به سر برده، در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ٩٧ موفق شد در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت‌مدرس در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شود.

مشخص شد این جوان که به اتهام قتل دختر جوانی به قصاص محکوم شده، در زمان ارتکاب به جرم و دستگیری از سوی پلیس مدرک دیپلم داشت که در این مدت با روحیه بالا و پشتکار عجیبی موفق به اخذ مدرک کارشناسی کامپیوتر شده است و سال ۹۷ با شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد رتبه خوبی را کسب کرد و درنهایت در رشته مهندسی پزشکی پذیرفته شد.

ماجرای آشنایی آرمان و غزاله و قتل

اما ماجرای این پرونده در اواخر اسفندماه سال ٩٢ کلید خورد. اواسط اسفند ماه آن سال بود که پدر غزاله پس از ناپدید شدن عجیب دخترش به پلیس مراجعه کرد و آن‌ها را در جریان این اتفاق قرار داد. خداحافظی و خارج شدن از خانه برای رفتن به مطب یک پزشک آخرین تصویر خانواده غزاله از او بود.

ناپدیدشدن مرموز این دختر جوان به سرعت در دستور کار پلیس و ماموران آگاهی قرار گرفت. در روند تحقیقات و در بررسی آخرین تماس‌های دختر جوان ماموران به پسر جوانی مشکوک شدند که غزاله قبل از ناپدیدشدن چندباری با او تماس گرفته بود. در همان مراحل ابتدایی بازجویی صحبت‌های ضدونقیض پسر جوان، ماموران را بیش از پیش مشکوک کرد و درنهایت با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهم جوان آخرین کسی بوده که غزاله را ملاقات کرده است و درنهایت در مراحل بازجویی پسر جوان لب به اعتراف گشود و به رابطه دوستی که بین او و غزاله شکل گرفته بوده، اعتراف کرد.

آرمان قاتل غزاله اعدام شد | آرمان عبدالعالی قصاص شد

آشنایی غزاله و پسر جوان از آنتالیای ترکیه آغاز شده بود. این دوستی ادامه پیدا کرد و در تهران هم چندباری همدیگر را ملاقات کردند. پسر جوان با وجود این‌که چندماهی از غزاله کوچکتر بود، به او علاقه‌مند شد و حتی چندباری پیشنهاد ازدواج را با غزاله مطرح کرد، اما دختر جوان با این خواسته مخالف بود. او می‌خواست برای ادامه تحصیل به خارج کشور برود، به همین دلیل هم از پسر جوان خواست تا این رابطه را فراموش کند.

اما ارتباط آن‌ها به‌طور کامل قطع نشد، تا این‌که یک روز «الف-ع» از نبود پدر و مادر پزشکش در خانه استفاده کرد و از غزاله خواست به خانه آن‌ها برود: «من وقتی دیدم کسی در خانه نیست، غزاله را به خانه دعوت کردم. اما او وقتی به خانه‌مان آمد و گفت که قصد دارد برای همیشه مرا فراموش کند، خیلی عصبانی شدم، بین ما مشاجره لفظی درگرفت و وی را هل دادم، سرش به جایی خورد، سپس با میله بارفیکس نیز چند ضربه به او زدم. آن‌جا بود که متوجه شدم غزاله نفس نمی‌کشد.»

پسر جوان آشفته و هراسان پیکر بی‌جان غزاله را داخل چمدان بزرگی قرار داد و بعد آن را به سطل زباله خیابان میرداماد انداخت، سپس به خانه بازگشت و سعی کرد همه آثار جرم را از بین ببرد.
با این وجود، متهم جوان در روند رسیدگی به این پرونده و به‌خصوص در جلسه دادگاه ضمن رد اظهارات قبلی خود، روایت دیگری از این حادثه مطرح کرد.

او در برابر قاضی با بی‌گناه دانستن خود در این حادثه مدعی شد: «غزاله وقتی از پله‌های خانه‌مان پایین رفت، همین که خواستم در ورودی آپارتمان را ببندم، ناگهان صدای جیغش را شنیدم، وقتی در را باز کردم، دیدم او از پله‌ها سقوط کرده است. هر چه صدایش زدم، جواب نداد. ترسیده بودم با زحمت او را به خانه بردم. از ترس پدر و مادرم غزاله را داخل چمدان جاسازی کردم و او را از خانه بیرون بردم تا کسی متوجه نشود و بعد هم جسد غزاله را در سطل زباله رها کردم.»، اما جسد این دختر جوان با وجود تلاش ماموران هیچ گاه پیدا نشد.

ماجرای اعدام آرمان عبدالعالی قاتل غزاله شکور + آرمان قاتل غزاله اعدام شد

ماجرای دادگاه اعدام آرمان قاتل غزاله

(طبق قوانین اسلامی دیه‌ی زن نصف دیه مرد است و بنابراین اگر مردی یک زن را به قتل برساند، اولیاء دم زن (مقتول) در صورت تمایل به قصاص مرد (قاتل)، بایستی نیمی از دیه را پرداخت کنند!)

ناهید مادر غزاله تند تند صحبت می‌کند و پشت سر هم با نگاه هایش آرمان را خطاب قرار می‌دهد. دست و پایش را گم کرده و می‌گوید:

غزاله شکور و آرمان عبدالعالی با هم نامزد بودند. غزاله قرار بود روز چهارشنبه آرمان را ببیند و به بهانه‌های مختلف قرارشان را عقب می‌انداخت… آن روز نوبت دکتر داشت و به اصرار آرمان به خانه اش رفت. او نمی‌خواست رابطه اش را با آرمان ادامه دهد، اما او این را نمی‌فهمید. آرمان طبق نقشه قبلی، غزاله را به خانه اش دعوت کرد و او را به قتل رساند… آقای قاضی من تقاضای قصاص نفس دارم

واکنش خانواده غزاله شکور به کمپین هنرمندان برای اعدام نشدن آرمان
حالا مادر غزاله در واکنش به این اقدام سلبریتی‌ها متنی را منتشر کرده است.
وی نوشته است: جانم… غزالم… دختر معصوم و بی‌گناهم… من و پدرت لحظه لحظه‌های نگاهت را بر قلبمان قاب کردیم و صدایت را نوازشی بر روحمان و به امید این رو زنده ماندیم تا گره از بغض‌هایمان باز کنیم فردا روز موعود است فردا روز حق توست… مادر دلتنگت: ناهید
رامبد جوان با انتشار دلنوشته مادر غراله نوشت: در کنار هر دو خانواده هستیم.

حکم اعدام آرمان عبدالعالی به تعویق افتاد

سایت خبری مدآرا مدعی شد حکم اعدام آرمان عبدالعالی که قرار بود صبح امروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه اجرا شود به صورت موقت به مدت ۳۰ روز، متوقف شده است.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل آرمان عبدالعالی در خصوص صحت و سقم این خبر گفت:: دستور توقف حکم به بنده اعلام نشده است. البته برای اجرای حکم نیز نامه‌ای برای من به عنوان وکیل پرونده ارسال نشده است.
همچنین، محمد حسین شاملو احمدی، دیگر وکیل آرمان در گفتگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت پرونده آرمان عبدالعالی گفت: درحالیکه قرار بود موکلم بامداد امروز برای اجرای حکم اعدام برده شود، با تلاش‌های صورت گرفته اجرای حکمش به مدت ۳۰ روز تعویق افتاد.
«یک‌ماه مهلت» این آخرین اتفاق در پرونده پسری به نام آرمان است، که به اتهام قتل دختر مورد علاقه‌اش، غزاله به قصاص محکوم شده، اما صبح دیروز در آخرین لحظات توانست پای چوبه دار از اولیای دم یک‌ماه مهلت بگیرد. این فرصت طلایی در شرایطی نصیب پسر جوان شد که گفته شد چند روز قبل 2نفر از قضاتی که حکم به قصاص او داده بودند نسبت به رأی‌شان ابراز تردید کردند. واکنشی بی‌سابقه که حالا چالش بزرگی در پرونده ایجاد کرده است. در این پرونده برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا به سراغ کلیدی‌ترین افراد رفته‌ایم. محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی آخرین تلاش‌هایش را در پای چوبه دار برای مهلت گرفتن آرمان روایت می‌کند. پدر داغدار غزاله از شرطش برای بخشش آرمان می‌گوید و یکی از قضاتی که حالا در حکم قصاص آرمان تردید دارد جزئیات تردیدش درباره حکم را بازگو می‌کند. همچنین بازپرسی که در دادسرا قرار نهایی را علیه آرمان صادر کرده و وکیل مدافع او نیز ناگفته‌هایی شنیدنی دارند که برای نخستین مرتبه بازگو می‌شود.

اعدام آرمان عبدالعالی قاتل غزاله شکور +بیوگرافی و ماجرای قتل

خانواده غزاله: آرمان جسد غزاله را دفن کرده امام نمیخواهد بگوید

پدر غزاله میگوید احساس من و همسرم می‌گوید که آرمان، ‌جسد دخترمان را در جایی دفن کرده و نمی‌خواهد حقیقت را بگوید. ‌حال آنکه اگر او بگوید جسد دخترمان کجاست ما به بخشش قاتل دخترمان فکر می‌کنیم.» پدر غزاله با بغض این جمله را به خبرنگار همشهری می‌گوید و ادامه می‌دهد: هنوز امیدواریم جسد تنها فرزندمان را تحویل بدهند تا هر وقت خواستیم بالای سر قبر او برویم و یک دل سیر به‌خاطر مرگ جگرگوشه‌مان گریه کنیم.

اعدام آرمان عبدالعالی

منبع فرارو

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

17 نظر

  1. دعوت به خانه برای تجاوز و بعد هم مقاومت… این یه قتل حرفه ای با از بین بردن تمام سر نخ ها است. طرف اول اعتراف کرده بعد خانواده حرفه ای تر از خودش از او خواستند انکار کنه و تا وقت هست ادرس داده جسد رو معدوم کردن. سلبریتی ها برای اخذ ویزای کانادا و امریکا نیاز به رزومه قوی دارند مخصوصا ضدیت با حکم اعدام. خانواده مقتول باید بدانند که سلام گرگ بی طمع نیست و اینها از غزاله پلی برای مهاجرت خود می سازند.

    • شیوا حاتم بخش

      واقعا بهترین دیدگاه نسبت به این حادثه همین بود.خدا حق رو به حقدار برسونه

  2. باید بلادرنگ و فوری اعدام بشود . ا

  3. اینجورادمهابایداعدام بشون.من اگه بودم رضایت نمیدادم

  4. فقط اعدام اگر حقش است موقع جنایت گریه کنند نه برای بخشش دختر مگر جوان نبود امید خانواده اش نبود

  5. انان که مرا به مرگ محکوم کردند خود محکوم به مرگند

    پیوسته در مراسم اعدام
    وقتی طناب دار
    چشمان پر تشنج محکومی را
    با فشار از کاسه بیرون می ریخت
    انها به خود فرو می رفتند
    و از تصور شهوت ناکی
    اعصاب پیر و خسته شان تیر می کشید

  6. گیلی خانوم

    قاتل باید اعدام شود تا درس عبرتی باشد برای کسانیکه که فکر می کنند با داشتن پول و پارتی می توانتد به دختران تعرض کنند و جانشان را بگیرند

  7. اعدام در ملع عام بشه

  8. بخشش مفهومی از نظر من برای یک قاتل ندارد اگر قاتل یک بچه فقیر بود باز بخشش مطرح می‌شد اون پسر حتما ذات آدم کشی دارد باید قصاص شود تا درسی برای دیگران شود تا با جان و ناموس دیگران بازی نکند

  9. والا خوبه بچه مردم رو به کشته حالا تو زندان وضع تحصیلاتش رو بالا برده با یه بخشش ازکشور خارج میشه و بهترین زندگی رو می‌کنه در آینده ؛ پدر مادر اون دختر معصوم هم زجر کش میشن تا ابد به نظر من حقش نیست بخشش کنند حداقل ی نشونی از محل دفن جسد بدن اینا خیلی زرنگ هستن می‌خوان خانواده دختر رو تو بلا تکلیفی بزارن

  10. هم زبانان گرامي، خانم مارینا آبراموویچ، در خطرناک‌ترین اجرای پرفورمنس‌ خود كه با عنوان ریتم صفر در سال ۱۹۷۴ اجرا كرد؛ حس خشونت بالقوه من و شما را ثابت كرد. ما همه در زمان هاي سخت هزاران بار از آرمان بدتر هستيم. بياييد تا قبل از اينكه جهان هستي بخواهد اين حقيقت را روشن سازد از قضاوت كردن ديگران فاصله بگيريم و تنها به مهر و مهرباني انديشه كنيم و قدرت بخشش ديگران را از هستي درخواست كنيم.

    • سید علی موسوی

      آفرین بر شما امین گرامی ۔
      مشخص است که هنوز انسان های خوب در این دنیا وجود دارند ۔ انقدر پیام های دیگران مرا ناراحت کرد که قلبم تیر کشید۔ امیدوارم روزی برسد که زندان ها موزه شوند و طناب های دار گسسته ۔

      • آفرین به شماودیدگاه شما
        انشاا… فقط خدا فقط خدا ازسر تخسیرات همه ماانسانهابگذره
        انقدر راحت قضاوت نکنیم

  11. حمید زیرکی

    ایا با اعدام ارمان فرهنگ اینگونه ناهنجاری ها درست میشود من انقدار که داغدار خانواده غزاله هستم یکصدم نگران اعدام ارمان نیستم لیکن بایدبا تصمیمات بجا اینده رضاحمید زیرکیرا برای چنین ناهنجاریهایی کور کنیم

  12. با ابراز تاسف از چنین ماجرایی در کشور اسلامی.به جای متهم کردن طرف مقابل بهتر است خطاهای خود را نیز بپذیریم.دختر نوجوانی با وضع نامناسب حجابی در آنتالیا با این پسر دوست میشود وبا سن کم که رابطه دوستی برقرار می‌کند چندان هم بی تقصیر نیست…
    آن هم وقتی که دختره به راحتی به خانه دوست پسرش می‌رود می‌توانست تلفنی از آرمان خداحافظی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *