10 انشا در مورد حضرت ام البنین برای مدرسه و دانش آموزان

10 انشا در مورد حضرت ام البنین برای مدرسه و دانش آموزان

10 انشا زیبا در مورد حضرت ام البنین برای مدرسه و دانش آموزان که بدون شک میتوانید با این انشا نمرات بالایی به دست اورید و معلم تان شما را تشویق کند البته پیشنهاد میدهیم برای اینکه معلمات با جستجو در گوگل متوجه نشود که انشا را از این صفحه برداشته اید مقدای جمله بندی ها را تغییر بدهید.

انشا در مورد حضرت ام البنین برای مدرسه و دانش آموزان انشای زیبا درباره شهادت حضرت ام البنین را در این صفحه ببینید.

10 انشا در مورد حضرت ام البنین برای مدرسه و دانش آموزان

تاریخ وفات حضرت ام البنین

بعضی از مورخان معتقدند که ام البنین بعد از حضرت زینب (س) (یعنی سال 62 هجری قمری) از دنیا رفته است. سید محمدباقر قره باقی همدانی در کتاب کنز المطالب نوشته است : در کتاب (اختیارات) از اعمش نقل شده است که می گوید :

انشا در مورد حضرت ام البنین

چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امام علی علیه السلام به برادرش عقیل بن ابوطالب علیه السلام ابراز تمایل کرد که با زنی از قبیله شجاع ازدواج کند. حضرت عقیل در نسب شناسی قبیله ای بسیار آگاه بود و بلافاصله نام حضرت فاطمه بنت هزام بن خالد را خواستار شد و به زودی ازدواج انجام شد.

خیلی پیشتر در سال 8 هجری قمری، حضرت محمد صلی الله علیه و آله نبوت فرزند شجاعی را به حضرت علی (ع) داده بود که در روز عاشورا در کنار برادرش امام حسین (ع) به شهادت خواهد رسید. از آن زمان امام علی (ع) در انتظار ولادت پسری بود که در مقام حضرت عباس (ع) آمد.

زنی که آن قهرمان – حضرت عباس – علیه السلام – پرچمدار امام حسین – علیه السلام – را به دنیا آورد و پرورش داد، ام البنین (س) بود. او دختر حزام بن خالد و همسر امام علی (ع) بود. او از خاندان شجاع بنی کلاب بود. نام دخترش فاطمه بود، اما هنگامی که از حضرت علی چهار پسر به دنیا آورد – او را ام البنین – یعنی فقط مادر پسران – نامیدند.

ام البنین علیهاالسلام آنقدر نسبت به خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اخلاص داشت که امام حسین علیه السلام را بیشتر از فرزندان خود دوست داشت. حسی که از ته دل بود – تا آنجا بود که وقتی خبر شهادت چهار فرزندش را دریافت کرد، گفت: «از حسین علیه السلام بگو» و وقتی خبر امام را دریافت کرد. شهادت حسین (ع) گفت: تمام رگهای قلبم پاره شده است. همه فرزندانم و هر آنچه در زیر این بهشت نیلگون هست فدای امام حسین علیه السلام باد.

پس از ورود امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها به مدینه، حضرت ام البنین پیوسته زنان را در خانه خود جمع می کرد و از چگونگی شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش توسط نیروهای یزیدی نقل می کرد.

حضرت ام البنین سلام الله علیها شاعر بزرگی بود و به عنوان اولین نوحه نوحه سرای شهادت امام حسین علیه السلام به شمار می رود. او مرتب به قبرستان معروف جنت بقیع در مدینه می رفت و نوحه خود را با صدای بسیار حزن انگیزی می خواند که همه حاضران در آنجا به شدت گریه می کردند.

او قبرستان جنت بقیع در مدینه را به «مرکز آزادی امام حسین علیه السلام» تبدیل کرد. نوحه هایی که حضرت ام البنین برای شهادت امام حسین علیه السلام خوانده اند در تاریخ ثبت شده و از شاهکارهای ادبیات عرب به شمار می روند.

10 انشا زیبا درباره حضرت ام البنین

حضرت ام البنین دختر خِذام بن خالد بود که به همسری علی بن ابی طالب (ع) درآمد و چهار پسر از آن حضرت به نام‌های عباس، جعفر، عثمان و عبدالله به دنیا آورد. همگی پسران او همراه با سالار شهیدان امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند. برای آشنایی هرچه بیشتر با فضائل و زندگانی آن بانوی با فضیلت و بزرگوار بخش‌هایی از تاریخ که مربوط به ایشان است را در این بخش از پورتال آسمونی مرور می‌کنیم.

نام او فاطمه بود. بعدها، پس از ازدواج با حضرت علی (ع) با کنیه‏ “امُّ البنین” (به معنای مادر پسران) مشهور شد. پدر و مادرش از خاندان بنی کلاب از اجداد بزرگ حضرت محمد (ص) و دارای خوبی‌ها و صفات خانوادگی مشترک بودند. فاطمه دختری پاکدل و باتقوا بود. در روایات آمده است، بعد از گذشت مدتی از ازدواج ام البنین با حضرت علی (ع)، ایشان به امام علی (ع) پیشنهاد کرد او را به نام اصلی‌اش که فاطمه بود، صدا نزند، تا حسنین (ع) با شنیدن نام فاطمه به یاد مادرشان نیفتند. از این رو امام علی(ع) او را ام البنین [مادر پسران] نامید.

وی شرافت خانوادگی و اصالت ذاتی و پاکی فطری را با نیروی جسمانی و زیبایی به همراه داشت. روان پاک و روح تابناک این بانوی پاکدامن که بعدها به “ام‌البنین” شهرت یافت چنان در آسمان ایمان می‌درخشید که پس از فاطمه (س) دختر پیامبر (ص) بلندترین مقام را در میان زنان مسلمان احراز کرد. فضایل اخلاقی، کمالات انسانی، نیروی ایمانی، ثبات و پایداری، شکیبایی و بردباری، بصیرت و دانایی، نطق و سخنرانی او را به شایستگی، بانوی بانوان کرده بود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *