متن تسلیت شهادت امام هادی علی النقی علیه السلام +عکس استوری

10 انشا زیبا در مورد امام هادی علی النقی (ع) برای دانش آموزان مدرسه

10 انشا زیبا در مورد امام هادی علی النقی (ع) برای دانش آموزان مدرسه که میتوانید انشاء های درباره امام هادی حضرت علی نقی را در ادامه ببینید.

متن تسلیت شهادت امام هادی علی النقی علیه السلام +عکس استوری

انشا زیبا در مورد امام هادی علی النقی

امام هادی علیه السلام دهمین پیشوای شیعیان بنابر باور رایج در نیمه ذی حج سال 212 هجری قمری. در محلی به نام «صریا» در حوالی مدینه به دنیا آمد.

در داستان آمده است که امام هادی علیه السلام تنها یک همسر داشت. همسرش نام های زیادی چون «حدیث، سوسن و سلیل» داشت و او را «جده» نیز می گفتند.

آخرش هم خوب و با تقوا و پرهیزگار بود. در فضیلت آن آمده است که پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ملجأ شیعه و سرورش بوده است.

روايت شده: چون سليل، مادر حضرت امام حسن عسكرى (ع) به ديدار حضرت على نقي (ع) آمد، فرمود: سليل از هر آفت و پليدى و ناپاكي دور شده است.

امام هادی علیه السلام دارای پنج فرزند به نام های حسن علیه السلام، حسین، محمد، حکیمه و جعفر بود.

مرحوم مجلسی (رضی الله عنه) می فرماید: «درباره امامت امام هادی (علیه السلام) آنقدر مطالب است که اگر همه را ذکر می کردم، کتاب (بحار الانوار) ​​طولانی می شد. «اینکه شیعه بر امامت امام علی النقی (علیه السلام) اجماع داشت و در زمان ایشان کسی ادعای امامت نکرد، بیان این همه اخبار را از ما بی نیاز می کند.

امام هادی علیه السلام در سال 220 هجری قمری پس از شهادت پدر گرامیشان بر منصب امامت نشستند. مدت امامت این بزرگوار 33 سال بوده است. در موارد متعددی به امامت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تصریح شده است که برخی از آنها را نقل می کنیم:

ج: حمیری از محمد بن اسماعیل نقل می کند که گفت: امام جواد علیه السلام به من فرمود: امام علی النقی علیه السلام در صورتی که فرزند هفت ساله باشد به امامت سپرده می شود. بار دیگر گفت: آری و کمتر از هفت سال، چنانکه در مورد عیسی بن مریم علیه السلام چنین بود.

ب: صقر بن دلف گوید: از حضرت جواد علیه السلام شنیدم که فرمود: «امام بعد از من فرزندم علی است. دستور او دستور من است و حرف او از آن من است. اطاعت از او اطاعت از من است و امامت بعد از او در فرزندش حسن است.»

ج: ابن قولویه از کلینی از اسماعیل بن مهران روایت می کند که گفت: هنگامی که حضرت جواد علیه السلام ابتدا از مدینه به سوی بغداد رفت، در حال خروج گفتم: در این سفر از تو می ترسم، پس از تو که صاحب امامت هستی. ? 10 انشا در مورد امام هادی (ع) مناسب برای چهارم دبیرستان

انشا زیبا درباره امام هادی

علی بن محمد صلی الله علیه و آله معروف به امام هادی علیه السلام و امام علی النقی علیه السلام دهمین امام شیعیان است. در سال 212 هجری قمری متولد شد و در سال 220 هجری قمری امامت شیعیان از پدر بزرگوارش به ایشان منتقل شد. مدت امامت ایشان حدود 34 سال بود و در سال 254 هجری قمری به دست معتمد عباسی به شهادت رسید.

تولد

حضرت امام هادی (علیه السلام) در سال 212 هجری قمری در شهر سریا (نزدیک مدینه) دیده به جهان گشود. پدرش حضرت امام محمد تقی جوادالائمه (ع) و مادرش بانویی نیکوکار و نیکوکار به نام سمانه بود. نام مبارکش علی از کنیه هایش نقی، هادی و بزرگوار است; و کنیه آنها ابوالحسن است.

زنان و کودکان

همسر امام هادی (ع) را حدیث یا سلیل می نامیدند. او غلام اهل «نوبه» بوده و مادر امام حسن عسکری (ع) است. اکثر علمای شیعه برای امام هادی (ع) چهار پسر ذکر کرده‌اند، اما در تعداد دخترانش اختلاف است. خصیبی می نویسد: فرزندان امام هادی علیه السلام عبارتند از: امام حسن عسکری علیه السلام، محمد، حسین و جعفر (خواستگار امامت و معروف به جعفر کذاب).

شیخ مفید درباره فرزندانش می نویسد: جانشین او ابومحمد حسن علیه السلام است که امام پس از اوست و حسین و محمد و جعفر و دختری به نام عایشه و این شهر آشوب را دختری به نام او نامگذاری کرده است. علی. البته با توجه به قرائن ممکن است امام هادی علیه السلام تنها یک دختر داشته باشد که نام های متفاوتی داشته باشد. به گفته علمای اهل سنت، وی دارای چهار فرزند پسر و یک دختر بود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *