انواع قطره چکان کشاورزی

انواع قطره چکان کشاورزی

انواع قطره چکان کشاورزی

انواع قطره چکان ها یا درپیرها ازقطعات کوچکی هستند که از پلیمرهایی با کیفیت ساخته شده اند. قطره چکان ها نقش مهمی در سیستم آبیاری قطره ای دارند وظیفه آبیاری یکنواخت گیاهان فضای سبز، گلدان ها مزارع و باغات کشاورزی و کود دهی به گیاهان و درختان را به عهده دارند و چنانچه آبدهی به گیاه متوقف شود به درخت یا به گیاه آسیب میرسد و یا به طور کامل خشک می شود. به همین دلیل انتخاب قطره چکان ها بسیار مهم میباشد.

انواع قطره چکان کشاورزی

کاربرد قطره چکان آبیاری

یکی از مهمترین کاربردهای قطره چکان های آبیاری صرفه جویی در آب میباشد. نام دیگر قطره چکان آبیاری ، درپیر است. با توجه به کمبود بارش و آب در کشور ایران این وسیله بهترین روش برای آبیاری به گیاهان میباشد. یکی از دلایلی که این وسیله را بسیار پر کاربرد کرده است و شهرت بسیاری به دست آورده است صرفه جویی در هزینه ها می باشد. لازم به ذکر است هنگام خرید قطره چکان آبیاری می بایست به نوع و کاربرد آن بسیار دقت فرمائید.

مزایا و ویژگی های قطره چکان

قطره چکان ها نقش بسیار اساسی را در آبیاری قطره ای باغ ها یا زمین های کشاورزی شما دارد. به عنوان یک کشاورز یاباغدار باید اهمیت بسیاری به میزان آبیاری گیاهانتان بدهید. یکی از مهمترین عواملی که باعث رشد بهتر و داشتن میوه های پر بار آبیاری قطره ای به موقع می باشد. سیستم آبیاری قطره ای شما را در آبیاری منظم گیاهانتان یاری می کند. آبیاری از مهمترین عوامل رشد گیاهان است به این ترتیب نباید اجازه دهید که خاک گیاه شما خشک شود.

قطره چکان آبیاری چیست ؟

قطره چکان ها یا درپیرها به نازل هایی گفته میشود که در انتهای سیستم آبیاری قرار دارند و وظیفه ی آنها دریافت مقدار مشخصی آب و مواد مغذی از لوله ها و رساندن آن به پای گیاهان می باشد. قطره چکان ها از مواد با کیفیت پلی اتیلن ساخته می شوند ودربرابراشعه ماوا بنفش خورشید و مواد شیمیایی و کود ها بسیار مقاوم هستند . قطره چکان ها انواع مختلفی دارند که ما در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم.

انواع قطره چکان کشاورزی

انواع قطره چکان کشاورزی

قطره چکان ها در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

– قطره چکان های جبران کننده ی فشار یا خود تنظیم

– قطره چکان های ساده یا تنظیمی { پیچی }

قطره چکان های جبران کننده ی فشار یا خود تنظیم چیست ؟

این نوع قطره چکان طوری طراحی شده اند که با تغییرات فشار جریان ورود آب، به طور خودکار دبی خروجی را ثابت نگه می دارند. این عمل توسط یک ماده ی انعطاف پذیر به نام سیلیکون انجام میشود که در داخل قطره چکان تعبیه شده است. که وظیفه تنظیم فشار آب و یکنواخت کردن خروجی را به عهده دارد.

قطره چکان های خود تنظیم نیز به دوسته تقسیم میشود :

– قطره چکان های پرسی : امکان باز شدن ندارند.

– قطره چکان های باز شونده : قابلیت بازشوندگی و بازرسی دوره ای حتی زمانی که سیستم در حال فعالیت است نیز امکان پذیر می باشد.

قطره چکان های ساده یا تنظیمی { پیچی } چیست ؟

این نوع قطره چکان ها که ساختار بسیار ساده ای دارند و قابلیت کنترل فشار ندارند. در این نوع قطره چکان ها می توان دبی خروجی را به صورت دستی و به وسیله ی پیچی که روی آن قراردارد ، تنظیم کرد. این قطره چکان های پیچی برای مزارع کوچک و درختان متفاوت که نیازهای متفاوتی دارند ، بسیار مفید هستند. همچنین نسبت به سایر قطره چکان ها بسیار ارزان قمیت ترهستند.

انواع قطره چکان کشاورزی

خرید قطره چکان آبیاری

برای انتخاب درست نوع قطره چکان لازم است از کارشناسان متخصص این امر کمک بگیرید. شرکت رودینه با نزدیک به 3 دهه فعالیت در حوزه و ساخت سیستم آبیاری و نوین و انواع قطره چکان ها آماده ارائه خدمات برای شما هموطنان گرامی می باشد. شما مشتریان محترم می توانید جهت مشاوره رایگان و سفارش کالا با مهندسان شرکت و با شماره تلفن09134211098 تماس حاصل فرمایید واقلام مورد نیاز خود را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت تهیه نمایید.

قیمت قطره چکان کشاورزی

ما در این مقاله به نکات کلیدی قطره چکان به شما توضیح دادیم که چند مدل قطره چکان  داریم و همچنین راهنمایی خرید آن را برای شما گفتیم، اگر به دنبال  خرید قطره چکان هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم تا سایت رودینه را مشاهده بفرمایید و یا اینکه روی لینک های خرید و یا قیمت خرید کلیک کنید تا مستقیم وارد صفحه خرید شوید، شما میتوانید در سایت علاوه خرید آنلاین از مشاوره رایگان متخصصین مجرب و کاردان برهمند شوید، کافیست سفارش خود را ثبت کنید و منتطر باشید تا کارشناسان با شما در تماس باشید.

 

 

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *