بيوگرافي جهانبخش سلطانی و همسرش کیست +فرزندان و عکس

بيوگرافي جهانبخش سلطانی و همسرش کیست +فرزندان و عکس

بیوگرافی جهانبخش سلطانی و همسرش

جهانبخش سلطانی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد ۱۳۳۰ در اصفهان بوده و کار خود را با تئاتر آغاز کرده است و از سال ۱۳۴۵ وارد تئاتر شد و سینما را در سال ۱۳۶۷ با فیلم افق استارت زده است.

بخاطر بازی در فیلم شرم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۱ شد.

همسر و فرزندان

جهانبخش سلطانی در سال 1358 با زهره طاعی ، دختر یکی از اقوامش ازدواج كرده و حاصل این ازدواج سه فرزند می‌باشد که دو پسر و یک دختر به نام سارا که دخترش سارا نیز وارد حرفه بازیگری شده است.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی و همسرش کیست +فرزندان و عکس

جهانبخش سلطانی یکی از ستاره های خوب سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است، که در فیلم‌ها و مجموعه‌های بسیاری ایفا نقش نموده است.

وی فعالیت هنری اش را در زمان کودکی آغاز نموده و میتوان گفت در همین رشته تحصیلات خودش را ادامه داده است.

ایشان علاوه بر هنرپیشگی در زمینه کارگردانی و نویسندگی نیز فعالیت نموده است. وی بیشتر در فیلم های جنگی ایفای نقش نموده است.نخستین فیلم سینمایی ایشان فیلم «افق» بوده است.

می‌توان به مجموعه های که در شبکه استانی اصفهان ایفای نقش نموده به: زمانی برای شکفتن، بگو که هستم، کفشهای پاره، گره‌گشا، خانه نوروزی و…. نیز اشاره نمود.

زندگی شخصی جهانبخش سلطانی

جهانبخش سلطانی بازیگر ایرانی در سال 1330 در اصفهان به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی دیپلم تجربی می‌باشد.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

شروع فعالیت بازیگری در سینما و تلویزیون

آقای سلطانی به گفته خودش بازیگری را از دبستان و از کودکی شروع کرده و با کارگردانی در دوره دبیرستان ادامه داشته است.

اما به طور حرفه ای و جدی کار اش را در تئاتر زیر نظر استاد ناصر فرهمند و ماشا الله وحیدی شروع کرده است.

او تاکنون بیش از ۴۰ متن نمایشی را نوشته و کارگردانی و بازیگری کرده است.

این هنرمند را باید هنرمند قبل از انقلاب نیز دانست ، زیرا شروع بازیگری و ورود به عرصه تئاتر و سینما در سال‌های قبل از انقلاب بوده است.

ایشان کارنامه پرباری داشته و بیشترین بازی در فیلم های دفاع مقدس و جنگی میباشد.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

ورود به سینما و آشنایی با رسول ملاقلی پور

ایشان درباره نحوه بازی در فیلم سینمایی گفت: من از طریق آشنایی با کارگردان مشهور کشورمان مرحوم رسول ملاقلی پور وارد سینما شده و اولین فیلمی که بازی کردم ، فیلم سینمایی افق بود.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

عکس قدیمی جهانبخش سلطانی

بعد از آن با کیومرث پوراحمد آشنا شده و در قصه های مجید و سپس مردان آنجلس و حضرت یوسف و سر نخ نقش آفرینی کردم.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی و همسرش

کناره گیری از بازیگری و تدریس

ایشان مدتی از بازیگری کناره گرفت و در یک فیلم سریالی دیده نشد و به عنوان مدرس تئاتر در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کار شد.

لازم به ذکر است ایشان در شبکه استانی اصفهان در این مدت چندین بازی در فیلم و سدیال استانی بازی کرده که از جمله زمانی برای شکفتن، دل بی قرار ،  بگو که هستم، شکست سکوت ،  کفشای پاره، گره گشا ، شانه دوست ، خانه نوروزی افای نقش کردند.

بعد از چند سال کناره گیری وی بتازگی در سریال سر دلبران در ماه رمضان ۹۷ بازی کرده است.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

همسر و فرزندان

جهانبخش سلطانی در سال 1358 با زهره طاعی ، دختر یکی از اقوامش ازدواج كرده و حاصل این ازدواج سه فرزند می‌باشد که دو پسر و یک دختر به نام سارا که دخترش سارا نیز وارد حرفه بازیگری شده است.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

بازیگر شدن دخترش سارا

هنرمند اصفهانی درباره دخترش گفت:
دخترم سارا نیز به سینما علاقه مند است و در زمينه بازيگري فعالیت می کند .

سارا تا به حال در پنج فيلم نقش اول را بازي كرده از جمله فيلم هاي «شرم»، «نان و شعر»، «سرنخ» و… که در همگی بخش قابل قبولی را به نمایش گذاشته است .

وی در این باره می گوید : فرزند اولم سارا باریگر است و راه مرا انتخاب کرده و در زمينه بازيگري در سينما تا به حال در پنج فيلم نقش اول را بازي كرده از جمله فيلم هاي «شرم»، «نان و شعر»، «سرنخ» و…
و خوشحالم كه او در تجربه هاي اولش خوب بازي كرد.

خود من نيز تاكنون در ده ها فيلم بازي كرده ام، اما مشكل ترين نقش من در اولين فيلم؛ يعني «افق» بود؛ چون اولين بازي من جلو دوربين بود سخت بود و مخصوصی مردان آنجلس که پروژه سختی برایم بود.

بیوگرافی زهره طاعی همسر جهانبخش سلطانی

زهره طاعي همسر جهانبخش سلطانی در سال 1339 در اصفهان به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته کارشناسی ریاضی و کامپیوتر می باشد و هم اکنون نیز در مرکز کامپیوتر بیمارستان الزهرا مشغول به کار است

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

او می گوید من زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشتم از طریق اقوام و فامیل با جهانبخش آشنا شده و سپس ازدواج کردم وی برادر شوهر خاله ام بود.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

دیدار با رهبر انقلاب

جهانبخش سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره ملاقات اهالی هنر و سینما با مقام معظم رهبری در بیمارستان محل بستری ایشان اظهار کرد: زمانی که با اهالی هنر و سینما به ملاقات مقام معظم رهبری رفتیم، حضرت آقا با نشاط و خوشروئی همه بچه‌ها را با اسم کوچک صدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه این پانزدهمین بار بود که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، افزود: حضرت آقا شناخت خوبی نسبت به همه اهالی سینما دارند و از من جویا شدند که چرا کم کار می‌کنم و فرمودند که برای رضای خدا کار کنید.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

بازیگر سینمای ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری با هوشمندی، هوشیاری و با نشاط کامل از اهالی سینما استقبال کردند، تصریح کرد: خدا را شکر، هیچ عارضه‌ای در وجود مبارک رهبری نبود و همه هنرمندان نیز در این ملاقات حضور داشتند و لبخند مقام معظم رهبری حکایت از رضایت از اوضاع داشت و در فضای بیمارستان و اهالی بیت ایشان نشاط معنوی خاصی برقرار بود.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

وی بیان کرد: به واقع نگران وضعیت سلامت مقام معظم رهبری بودم و زمانی که فرج‌الله سلحشور با من تماس گرفتند که این ملاقات امکانپذیر است خیلی خشنود شدم و از اهل بیت و خداوند متعال شفاعت ایشان را خواستار شدم.

سلطانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در میانه راه عشق همیشه سرحلقه راه هنرمندان و عاشقان بودند، خاطرنشان کرد: ملاقات با مقام معظم رهبری به معرفت افراد بر می‌گردد که با چه اندیشه، عشق و علاقه‌ای به ملاقات رهبری می‌روند و من فکر می‌کنم هنرمندانی که به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند، با علاقه و عشق وصف‌ناپذیری به این ملاقات رفته و از نشاط رهبری درس‌های بزرگی گرفتند.

بيوگرافي جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون عکس

از بازیگری پشیمان نیستم

ما از روی دانش و آگاهی ورود به این عرصه را انتخاب کرده‌ایم و اصلاً مسئله پشیمانی برای‌مان موضوعیت ندارد. اگر بازیگر نمی‌شدیم سراغ چه کار دیگری می‌رفتیم؟ آهنگری؟ بالاخره کار هنری هم اوج و فرود دارد و میزان فعالیت و پیشنهاد کاری، به پارامترهایی مثل سن و سال ما هم بستگی دارد. مهم است که آیا فیلمسازان در بستر روایت دراماتیک خودشان آیا نقشی متناسب با سن و سال ما دارند که بتوانیم در آن مانا و ماندگار شویم؟ قطعاً اگر به عقب بازگردم بازهم همین حرفه را انتخاب می‌کنم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

9 نظر

  1. مهم اینه که بازی در فیلم از نظر ما چی باشه اگه قبول کنیم بازیگری فقط تو سریالایی که از شبکه های سراسری پخش میشن نیست با این حساب استاد سلطانی از بازیگری کناره گیری نکردن چون از ابتدای دهه نود تا حالا چندین فیلم و سریال البته عمده برای شبکه استانی اصفهان نقش آفرینی کردن من جمله: زمانی برای شکفتن❤دل بی قرار ❤ بگو که هستم❤شکست سکوت ❤ کفشای پاره❤گره گشا ❤شانه دوست ❤ خانه نوروزی و الی آخر پس لطفا بروز باشید برای استاد سلطانی عزت و سلامت دعا می کنم

  2. ایشون بازیگر نوستالژیک ما دهه شصتی ها هستن
    امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشن

  3. یه مدته ایشون را بهارستان می بینم . ساکت . ارام . تنها . نمی دونم چرا ولی انگار غمی بر چهره دارند. امیدوارم از ایشان رسانه ها سراغی بگیرند

    • شاید داره به نوشتن یه نمایشنامه جدید برا تئاتر فکر می کنه منم وقتی امتحان دارم یا دارم به موضوع مهمی فکر می کنم دلم نمی خواد کسی مزاحمم بشه چرا همه چیو منفی میبینیم راه افتادی صبح به صبح بهارستان که چی؟
      منم یه مدته جمشید هاشم پورو دور و بر انقلاب می بینم اما تا حالا نگفتم که ریا نشه

  4. اقای سلطانی بازیگر منحصر به فردی هستن من که همونقدر که از ناظم بودنش تو قصه های مجید حساب می بردم از کشف قاتلا تو سرنخ توسط ایشون کیف می کردم همونقدر که فرمانده بودن توی فیلما رو طبیعی و باورپذیر بازی می کردن به همون نسبت هم نقش یک حاکم خودخواه و مستبد مثل دقیانوس رو تمیز و ناب ایفا می کردن سبک بازی ایشون واقعا بی نظیر و فوق العادست امیدوارم همیشه موفق باشن⭐⭐⭐⭐⭐

  5. چقد جالب بود همسر آقای سلطانی خواهرزاده زن داداششه یعنی خاله زهره خانم هم خالشه هم جاریش باحاله ها

  6. فرزانه کلاهدار

    لطفا اصلاح کنید همسر جناب اقای سلطانی متولد ١٣٣٩ هستن ودر تاریخ ١٣۵٨با اقای سلطانی ازدواج کرده اند که با این حساب زمان ازدواج نوزده سالش بوده نه پونزده
    ضمنا اگه ممکنه تصاویر بیشتری از ایشون بذارید ممنون

  7. امپراوریه واسه خودش دمت گرم جهانبخش عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *